[Bug ?] Mozilla 1.4a & dropdown menu's

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb vanavond mijn mozilla geupdate naar 1.4a (Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.3) Gecko/20030316 Debian/1.3-1) en nu ben ik op het volgende probleem gestuit:

Zodra ik inlog werken de dropdown menu's (My t.net, Nieuws en de advertenties beneden) niet meer.

Ik heb vanmiddag wel wat layout wijzigingen gedaan, maar ik ben erachter gekomen dat het daar niet aan ligt. In Kopete (al dan niet brak) werken die wel. Ik heb Cutebritney gevraagd die gebruikt windows versie van Mozilla 1.3 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.3) Gecko/20030312) om met mijn account in te loggen en die had dit probleem niet, echter DGTL_Magician die dezelfde versie van Mozilla gebruikt maar dan geen Debian package (Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.4a) Gecko/20030305) heeft exact hetzelfde probleem met zijn account. Hierom kan het dus niet aan mijn layout instellingen liggen.

Ik zou het ook zeer vreemd vinden als het aan Mozilla zelf ligt, aangezien het voor het inloggen wel werkt. Het lijkt dus zover ik kan oordelen iets te maken te hebben met het ingelogd zijn. Op mijn werk heb ik namelijk vanmiddag die wijzigingen aan de layout gedaan en daar had ik geen problemen (ook 1.3).

Ik dacht ik meld het even. :)

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Het gekke is dat ik het bij ene versie van Phoenix ook heb en de volgende niet. Lig dus aan de Javascript-console van je Mozilla-build...
Dat is alles wat ik eruit heb kunnen concluderen. :(

[ Voor 1% gewijzigd door Alex op 18-03-2003 22:11 . Reden: typo, leestekens, vernederlandsing ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Ik heb het op het moment ook als ik ingelogd ben. :)

Mozilla 1.3b Gecko/20030219 onder Gentoo GNU/Linux

• Attilla
prog-konijn schreef op 18 March 2003 @ 22:09:
Het gekke is dat ik het bij ene versie van Phoenix ook heb en de volgende niet. Lig dus aan de Javascript-console van je Mozilla-build...
Dat is alles wat ik eruit heb kunnen concluderen. :(
Maar zou het niet heel onlogisch zijn als het aan de browser zelf ligt ?
Zoals Nelske en jij melden komt voor bij verschillende versies en aleen als je bent ingelogd en het lijkt mij dat al heb ik totaal geen webdesign kennis dat dezelfde code gebruikt wordt voor het inloggen als na het inloggen.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik denk niet dat we (lees: Femme) ondersteuning biedt aan alpha- of beta-versies van Mozilla, dan kun je wel bezig blijven. Het is nu eenmaal algemeen bekend dat zo'n nightly build bugs, ongeteste features of zelfs gewoon niet werkende dingen bevat.

Als je ingelogd bent gebeuren er wel degelijk een aantal dingen extra op de pagina (username komt in de statusbalk te staan, cookie wordt opgevraagd en bijgewerkt, je krijgt wat andere menuopties etc.), en in zoiets jouw build van Mozilla een bugje kunnen hebben. Lijkt me dat Femme andere dingen te doen heeft dan te gaan tracen waarom Gecko/20030316 niet werkt, als Gecko/20030320 het weer perfect zou kunnen doen en Gecko/20030323 weer een hele andere bug zou kunnen bevatten :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Wouter, deze mozilla build gebruik ik al 1 maand zoals je kunt zien aan de build-date en voordat ik op vakantie ging, werkte die nog gewoon perfect als ik inlogde ;) :)

• Attilla
Wouter, ok ik gebruik een cvs versie. Problemen daarmee dat is inderdaad mijn eigen probleem, maar Mozilla 1.3b die Nelske gebruikt lijkt mij geen Beta versie en als sommige versies van Phoenix het ook hebben dan lijkt mij dat er iets fout is in de website.

Of maak ik hier nu zoeen foute conclusie ?

Verwijderd

Yupz 1.3b is zo beta als maar kan :P ;) , maar voor de rest heb je gelijk.

/me gokt dat het aan de pref zal liggen waarmee je fade-effecten voor de menu's opgeeft. Daarin zal ongetwijfeld het eea veranderd zijn. :)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:24 ]

• Attilla
Ow, ok :P
Dat veranderd het verhaal. :)

* Attilla gaat nu lekker slaapies doen. :z

[ Voor 35% gewijzigd door Attilla op 18-03-2003 22:25 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hier bij mij in Mozilla 1.3* werkt het wel goed, en dat is een officiële release. Jij hebt 1.3b, Airwolf 1.4a, dat zijn van die 'vage' versies :). Maar Femme kan vast uitsluitsel geven of er iets veranderd is of niet :).

offtopic:
Hij gebruikt zelf geloof ik ook nightlies, dus misschien had ie het al gezien zelfs :)

* = Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.3) Gecko/20030312)

[ Voor 16% gewijzigd door Wouter Tinus op 18-03-2003 22:26 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik draai nu de 1.3 final en de sponsorpopupjes doen het gewoon. Of ze eerder niet hebben gewerkt weet ik niet omdat ik ze normaal gesproken uit heb staan :) .

Er gaat wel vaker wat stuk in de Mozilla alpha's en beta's. Ik zou me daar niet al te druk over maken.

Verwijderd

Femme, het gaat over de dropdown menu's he :)

Zou je eens kunnen proberen de fade effecten aan te passen in je prefs en dan kijken of hij het nog doet? Bij mij is dit echt van het ene op het andere moment op komen zetten en alleen als ik ingelogd ben. Gezien het feit dat er meer mensen last van hebben, vraag ik me sterk af of het wel aan het alpha/beta verhaal ligt (iets waar ik normaliter vanuit ga als iets niet werkt met de alpha/beta software die ik draai).

• Attilla
Nog even als toevoeging, dit houdt ook bijvoorbeeld het zoeken dropdown menu in en het lijkt me dat deze wel exact hetzelfde is, zowel voor als na het inloggen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

In mijn mozilla 1.3 final werken de menu's iig in alle drie de standen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alle menu-effecten werken in mijn Mozilla 1.3. De dropdown menu's en de sponsorpopups gebruiken overigens dezelfde functie.

Verwijderd

Hmzz, wazig. Ik kom er nu achter dat de menu's het wel doen, alleen dat Transparant wel erg letterlijk genomen wordt :o

Als er Transparant in de instellingen zit, dan wordt het menu ook daadwerkelijk helemaal transparant (100% opacity). Als ih hem op Transparant en fading zet, dan zie ik hem even te voorschijn komen, waarna hij verdwijnt.

Het zal wel :P

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Heb er naar aanleiding van dit topic eens naar gekeken, en het transparante gedeelte werkt dus helemaal niet, fading wel :)

Browser: "Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.3a) Gecko/20021207 Phoenix/0.5" met "Java SE 1.4.1_01" (kan het nog duidelijker :+).

Het probleem van [Airwolf] heb ik niet :)

[ Voor 16% gewijzigd door NoBody op 19-03-2003 03:26 ]

Hoi

• DGTL_Magician
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

ff een kleine aanvulling. Ik gebruik ook de CVS Snapshot van een apt-source af alleen een wat oudere versie ;-)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Attilla
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 23:28:
Hmzz, wazig. Ik kom er nu achter dat de menu's het wel doen, alleen dat Transparant wel erg letterlijk genomen wordt :o

Als er Transparant in de instellingen zit, dan wordt het menu ook daadwerkelijk helemaal transparant (100% opacity). Als ih hem op Transparant en fading zet, dan zie ik hem even te voorschijn komen, waarna hij verdwijnt.

Het zal wel :P
Heb jij hier al een oplossing voor gevonden ?
Het is namelijk zo moeilijk om zonder die dropdown bij mijn fotoboek te komen. :P

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kijk es of je in je layoutsettings de boel op 'niet transparant' kan zetten?

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Ik gebruik hier op mijn stage IE 5.5 en die dropdown menu's werken hier ook niet. Ik krijg linksonder wel in beeld dat de pagina een fout bevat. Of ik mijn preferences op transparant dropdown menu heb staan weet ik niet, wanti k kan met geen mogelijkheid mijn settings bekijken. laat staan veranderen.

• Hielko
  • Laatst online: 09:49
Als je IE 5.5 gebruikt hoort het gewoon te werken... doe eens een volledige reload / trash cookies etc

• Attilla
ACM schreef op 19 maart 2003 @ 12:11:
Kijk es of je in je layoutsettings de boel op 'niet transparant' kan zetten?
Zojuist gedaan en dan werkt het weer. :)
Alleen wil ik wel transparant hoor. :P

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
NG schreef op 19 March 2003 @ 14:05:
Ik gebruik hier op mijn stage IE 5.5 en die dropdown menu's werken hier ook niet. Ik krijg linksonder wel in beeld dat de pagina een fout bevat. Of ik mijn preferences op transparant dropdown menu heb staan weet ik niet, wanti k kan met geen mogelijkheid mijn settings bekijken. laat staan veranderen.

Doe eens Ctrl+F5? De layoutpagina is hier te vinden en om in te loggen moet je hier zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm op 20-03-2003 21:03 ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
[mierenneuk modus]
In Kopete (al dan niet brak) werken die wel.
Jij surft op internet met een IM-client? :P :D
[/mierenneuk modus]

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Nee, het lukt me nog steeds niet om die menuus te zien met IE 5.5. Ook niet na CTRL-5 en alle (temp) inet bestanden weg te gooien. Zal morgenochtend eens proberen de boel van transparant af te halen via die direct link.

• Attilla
Martin Sturm schreef op 20 March 2003 @ 12:15:
[mierenneuk modus]

[...]

Jij surft op internet met een IM-client? :P :D
[/mierenneuk modus]
Ehm... |:(
Jah....

Konqueror natuurlijk. :P
Pagina: 1