[PM8.0] Error 2003 while executing batch *

Pagina: 1
Acties:

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
Ik heb, volgens mij tenminste, 1 harde schijf, maar het kunnen er ook 2 zijn.
Totale grootte is 37,2 GB (hoort 40GB te zijn, maar goed, weet hoe dit 'afrondingsverschil' komt).

C-schijf, met Windows al mijn progs en spellen, is 22,4 GB waarvan nu nog +/- 10 GB vrij is en +/- 12,4 GB dus gebruikt is.
De bestandsindeling is hier NTFS (Win xp)

Hier staat op dit moment 2,66 Gb aan spellen op.
D-schijf, met mijn documenten, is 14,9 GB groot waarvan nog 8,7 Gb vrij is.
De bestandsindeling is hier FAT 32

Partition Manager geeft het volgende overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://www.spicken.de/mrbombastico/pm.jpg

E-schijf is mijn DVD en F-schijf is mijn brander.

Hoe wil ik het nu gaan verdelen?
C-schijf met Windows en progs 12GB
D-schijf met alle spellen 12 Gb
E-schijf met mijn documenten, ruimte die overblijft +/- 13,3 Gb

F-schijf DVD
G-schijf brander

Of is het niet verstandig om de letters van je DVD en brander te gaan wijzigen?

Ik heb nu de demo van Partition Manager 5.5 en ik vraag me nu dus af hoe ik dit moet gaan doen. Raak ik mijn data kwijt als ik een nieuwe partitie gaan aanmaken en de grootte van de al bestaande schijven ga wijzigen?

En als ik twee harde schijven heb, is het dan mogelijk dat mijn D-schijf bijvoorbeeld 10Gb op harde schijf 1 heeft staan en 2 Gb op harde schijf 2?

Alle hulp is welkom

[ Voor 9% gewijzigd door mrbombastic op 18-03-2003 22:00 ]

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 07:08
1. Gebruik een programma als SiSoft Sandra om te 'bepalen' hoeveel hdd's je hebt (of gewoon een schroevendraaier). Maar waarom denk je meer dan 1 hdd te hebben?
2. Meestal kun je met demo's geen partities aanpassen.
3. Met Partition Magic 8 kun je NTFS partities onder WinXP aanpassen zonder dat er gegevensverlies optreedt (maar natuurlijk is backuppen zeer aan te bevelen).
4. Letters van schijven zijn totaal niet belangrijk (anders gezegd: kunnen elke waarde aannemen).
5. 37,2 gb - heb je geen Packard Bell met ingebouwde recovery partitie?

• mrbombastic
1. Gebruik een programma als SiSoft Sandra om te 'bepalen' hoeveel hdd's je hebt (of gewoon een schroevendraaier). Maar waarom denk je meer dan 1 hdd te hebben?
Dan is de harddisk van te voren al gepartitioneerd dus.
5. 37,2 gb - heb je geen Packard Bell met ingebouwde recovery partitie?
Volgens mij is het een Seagate harde schijf.
Mijn pc is de Medion pc 1 GHz, verkocht in maart 2001, dus in ieder geval geen Parckard Bell

Verwijderd

Dat je maar 37.2 gig ziet is volledig normaal, ik heb er hier een 30 en een 80 in hangen, en samen heb ik ook maar 103 gig ipv 110

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mrbombastic schreef op 18 March 2003 @ 21:56:
Ik heb, volgens mij tenminste, 1 harde schijf, maar het kunnen er ook 2 zijn.
Kijk eens in je Disk Management van je Computer management console....
Daar staat het gewoon in.

Geen schroevendraaier nodig (al vraag ik me af of je er verstandig aan doet om met een demoware prog aan partities te rommelen als je al niet eens zeker weet hoeveel fysieke HDDs je hebt...
Of is het niet verstandig om de letters van je DVD en brander te gaan wijzigen?
Kun je dus ook in Disk Management doen, ik zet een CDspeler op een Win2k Server altijd op X: bijvoorbeeld...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:54

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Maar waarom denk je meer dan 1 hdd te hebben?
Dan is de harddisk van te voren al gepartitioneerd dus.
Ik zie de relevantie er niet van in. 1 hdd kan gepartitioneerd zijn (neem mijn 80gb met 4 partities). En je kan 2 harde schijven hebben die elk niet gepartitioneerd zijn.

Zelf ken ik Partition Manager niet. Partition Magic echter wel, en dat is best goed. Je kan er van alles mee met de partities en je kan van tevoren bepalen of iets wel goed uitziet voordat je het daadwerkelijk gaat doen. Natuurlijk, backuppen is -altijd- wel aanbevolen.

Voor zover ik het zie heb je gewoon 2 partities in 1 schijf. Persoonlijk zou ik allereerst wat extra ruimte vrijmaken zodat er geen gehassepas is bij het aanmaken van een nieuwe (lege) partitie. Dat, of je kan natuurlijk een hoop resizen en moven. Je moet in ieder geval de C: drive wat leger maken, anders is het nogal moeilijk 12.3gb passen op een 12gb partitie.

En wat betreft de drive letters... er is een programma (ik dacht geleverd met partition magic) dat het automatisch aanpast nadat je klaar bent met repartitioneren. Ik kan echter helaas niet precies herinneren hoe dat programma heet. Drive mapper of zo, het past alle programma's op al je schijven/partities aan zodat ze de juiste drive letters hebben.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

IDD volgens mij heb je ook 1 hardeschijf

als je boot kan je al zien hoeveel hardeschijven je hebt(anders kijk je ff in je bios).
Je moet gewoon je partities resizen(of een nieuwe maken) ff rebooten en klaar, partion magic is perfect hiervoor
Hij schuift je cd rom enzo gewoon op(e wordt f etc)

• mrbombastic
Ik heb net dat Partition Magic 8.0 gedraaid.
Eerst via Windows Schijfbeheer F --> G en vervolgens E --> F, zodat de E-drive vrij zou komen.
Toen heb ik in Partition Magic, create new partition gedaan.
Vervolgens heb ik aangegeven dat hij hem na de D-schijf moest plaatsen, 12288 MB (12 GB) groot moest zijn, en ik heb de schijf de letter E meegegeven.

Vervolgens is hij dus aan de gang gegaan, maar toen hij klaar was kwam hij met een foutmelding:

Error 2003 while executing batch

Error 2003: File does not match FAT allocation for file.

Nu ben ik op het moment dus (22,36 - 15,68 =) 6,68 Gb "kwijt" en er is dus nergens een E-drive te bekennen.

In Partition Magic staat nu het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.spicken.de/mrbombastico/pm8.jpg

Die +/- 6.68 GB staat nu dus bij unallocated space.

Hoe krijg ik dit weer ongedaan en hoe zorg ik ervoor dat het de volgende keer wel goed gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door mrbombastic op 19-03-2003 16:08 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• mrbombastic
Zal ik nu dan van die 6,68 GB unallocated space maar de E-schijf maken en eventueel eerst de C-schijf iets kleiner maken, zodat de unallocated space iets groter wordt en dan daar de E-schijf van maken?

Edit: Dit lukt dan weer wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrbombastic op 20-03-2003 17:06 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 00:50
De bovenstaande link van Compubiter is verouderd, hier de nieuwe:

Solution: Error 2003 File size does not match FAT allocation for file

[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 03-01-2004 03:52 ]

pepernooot

Pagina: 1