koeler bevestiging kapot

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 12:34
ik kan voor 100 euro een celeron 633 + mobo + 128 mb pc133 + voeding + tnt2 vga kaart kopen. Het enige probleem is dat de bevestiging clipjes rond het socket waar de koeler aan bevestigd wordt kapot is. Alleen aan iedere zijkant zit er nog een ipv ook in het midden. Dus links boven zit nog een clipje en rechtsonder.

Alleen worden de meeste koelers bevestigd aan de middelste.
Maar nu kan ik ook aan een suberorb komen voor Socket A die dus aan iedere kant 3 gaatjes heeft dus die maakt wel gebruik van die clipjes aan de zijkanten. Maar is dit wel een goed idee en past een socket A koeler op een Celeron Socket (dacht dat het 370 was)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

socket A past op een 370. Koelprestaties zijn misschien ietsjes minder (maar een cellie wordt toch niet warm).
anders kun je het altijd nog lijmen.

• Zym0tiC
Terw_Dan schreef op 18 March 2003 @ 21:50:
socket A past op een 370. Koelprestaties zijn misschien ietsjes minder (maar een cellie wordt toch niet warm).
anders kun je het altijd nog lijmen.
gaat plakken geen probleem geven ivm warmte????

Natuurlijk is een beetje hobby en nooit weg en voor dat beetje geld :D

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Je hebt speciale Lijm hiervoor, dat is lijm met koelpasta erin, van Arctic. Dit is echt de oplossing hiervoor! Je moet alleen de koeler er niet af willen halen ;)

Ceci n'est pas une signature!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zym0tiC schreef op 18 March 2003 @ 21:55:
[...]

gaat plakken geen probleem geven ivm warmte????

Natuurlijk is een beetje hobby en nooit weg en voor dat beetje geld :D
Ik denk dat het geen probleem op mag leveren met die clip hoor. Dus waarom zou je uberhaupt aan lijmen denken voor je het geprobeerd hebt (clip)?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Probeer voordat je koelers e.d. aan gaat schaffen eens het volgende:

Ik heb een pc staat waar de koeler alleen op de buitenste punten vastgehouden worden, een soort van haakvorm:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  +----------+
  |          |
  |          |\
 /------------/
 \|          |
  |          |
  +----------+

Niet top gevisualiseerd, maar maybe dat je er iets aan hebt :) Het idee is dus: zelf zo'n clippie maken van staaldraad. Goed strak...

[ Voor 9% gewijzigd door Speedpete op 18-03-2003 22:05 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Kevinp
  • Laatst online: 04-08 15:23
past gewoon, en dat lijmen lijkt mij onnodig. Hij zit nou op 4 plaatsten vast ipv 2 dus ruim voldoende

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Zym0tiC
ok ik ga eerst eens proberen of het met die clip gaat en anders met die lijm. En waarom zou ik um eraf willen halen, wordt toch een fileserver en verder uitbreiden met zo'n bordje lijkt me niet zo slim, dan gelijk een XP 3000+ :P

Verwijderd

bij mycom de coolermaster van 12 euro, copper silent. heeft een driepoots bevestiging, die gaat werken.
en die koelt als een gek..

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Speedpete schreef op 18 maart 2003 @ 22:04:
Probeer voordat je koelers e.d. aan gaat schaffen eens het volgende:

Ik heb een pc staat waar de koeler alleen op de buitenste punten vastgehouden worden, een soort van haakvorm:

code:
1
2
3
4
5
6
7
  +----------+
  |          |
  |          |\
 /------------/
 \|          |
  |          |
  +----------+

Niet top gevisualiseerd, maar maybe dat je er iets aan hebt :)
En wat voor koeler is dat dan? Handig voor de TS idd, maar als je niet meldt om welke koeler het draait heeft ie er alsnog weinig aan. Je kan moeilijk zoeken op google of GoT met alleen de informatie dat ie op die manier wordt bevestigd :)

/omg, wat een reacties tussendoor. Heb ik effe mazzel dat niemand hetzelfde gezegd heeft als ik >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 18-03-2003 22:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Speedpete

Speedpete

was barman

dual-zip schreef op 18 March 2003 @ 22:05:
[...]

En wat voor koeler is dat dan? Handig voor de TS idd, maar als je niet meldt om welke koeler het draait heeft ie er alsnog weinig aan. Je kan moeilijk zoeken op google of GoT met alleen de informatie dat ie op die manier wordt bevestigd :)
Een 5 euro blokkie, noname, zit op een s370 en koelt eigenlijk prima.... Hier in het hele huis is overigens geen merk-cooler te vinden... Clippiesysteem kwam overigens ook wel voor bij P1 bordjes, maar of je daar wat aan hebt?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Speedpete schreef op 18 March 2003 @ 22:09:
[...]

Een 5 euro blokkie, noname, zit op een s370 en koelt eigenlijk prima.... Hier in het hele huis is overigens geen merk-cooler te vinden... Clippiesysteem kwam overigens ook wel voor bij P1 bordjes, maar of je daar wat aan hebt?
tip. nooit een socket 7 koeler op een S370 zetten. Zet net teveel druk op de socket, die daardoor wel af wil breken :(

• Speedpete

Speedpete

was barman

Terw_Dan schreef op 18 maart 2003 @ 22:13:
[...]

tip. nooit een socket 7 koeler op een S370 zetten. Zet net teveel druk op de socket, die daardoor wel af wil breken :(
Ik zou niet durfen :)

Heb trouwens wel een S370 koeler op een socket 7 bij me zussie... was de enige manier (naast 2x 80mm en 1x60mm op proc, allen op 12v) om haar K6-2 500 koel te houden....

Pagina: 1