[Broadband/Netwerk] Modem-WLAN-WLAN-HUB?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Ik heb een probleem.

Wij krijgen binnenkort kabel/ADSL/breedband inet. (HOERA HOERA HOERA!)

Nu het probleem: kabels leggen vanaf het kabelmodem de router naar de hub is geen optie. Dus wil ik dit:

[MODEM]-[ROUTER]-***WIRELESS***-[HUB]-[RESTVANNETWERK]

Hoe leg ik de verbinding tussen de router en de hub *ZONDER* een WLAN-router te kopen? Ik wil dus in feite een soort van thin-air kabeltje (je weet wel wat ik bedoel :) )
Of kan dit niet en ben ik geforceerd een WLAN-router te kopen en voor elke PC een WLAN-PCI-kaartje? Dat wordt dan een dure grap (~130 E voor WLAN-Router + 4x35 E voor PCI-kaartjes = Veel euro) :'(

Verwijderd

pak als router een goedkope computer 2 netwerkkaarten erin linux erop en als router installeren, dan adsl modem in de router en kabeltje naar je hub/switch daar de accespoint en de rest van je netwerk op aansluiten en klaar is kees.

Veel plezier :)

• Vinnienerd
Ik wil een hardwarematige router gebruiken, niet afhankelijk zijn van een pjoeter die dag en nacht aanstaat.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 21:35:
pak als router een goedkope computer 2 netwerkkaarten erin linux erop en als router installeren, dan adsl modem in de router en kabeltje naar je hub/switch daar de accespoint en de rest van je netwerk op aansluiten en klaar is kees.

Veel plezier :)
www.hansanders.nl |:( :D
Vinnienerd schreef op 18 March 2003 @ 21:28:
Ik heb een probleem.

Wij krijgen binnenkort kabel/ADSL/breedband inet. (HOERA HOERA HOERA!)

Nu het probleem: kabels leggen vanaf het kabelmodem de router naar de hub is geen optie. Dus wil ik dit:

[MODEM]-[ROUTER]-***WIRELESS***-[HUB]-[RESTVANNETWERK]

Hoe leg ik de verbinding tussen de router en de hub *ZONDER* een WLAN-router te kopen? Ik wil dus in feite een soort van thin-air kabeltje (je weet wel wat ik bedoel :) )
Of kan dit niet en ben ik geforceerd een WLAN-router te kopen en voor elke PC een WLAN-PCI-kaartje? Dat wordt dan een dure grap (~130 E voor WLAN-Router + 4x35 E voor PCI-kaartjes = Veel euro) :'(
Koop 2 accespoints en zet deze in bridge mode. Nu heb je een draadloze luchtbrug (pvdpf :P) tussen je 2 draadhebbende netwerkapparaten.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
MODEM ------ ROUTER ----- AP ----- AP ------- HUB ------NIC
_____wan________wan_____lan________wireless

Zo lijkt me het makkelijkste. En die 2 AP's dan inderdaad in bridge mode. (Zorg dat ze dat kunnen, kunnen ze lang niet allemaal. Goede keus is een Linksys WAP11)

Succes !

• Vinnienerd
Bedankt!

Maar zou een WLAN-router ook in bridge mode kunnen? (zijn die er?)
Dat zou mooi zijn!

Verwijderd

Ja, ik dacht Dlink (www.dlink.com)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 10:58 ]

Verwijderd

Kijk eens naar de datum voor je reageert ajb.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.