Toon posts:

NTFS foutmelding 1611

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit nou hier of in SA moet posten, maar dat hoor ik dan wel...

Ik heb gisteren m'n C: schijf (met XP Home erop) van FAT32naar NTFS geconverteerd. Alles werkt okay. Heel goed zelfs. Alleen... Drive Image en Partition Magic geven een foutmelding zodra ik een image wil maken of de schijf wil controleren:

1611 Bad System File name.
File 9 (48)
File 11 (48)

Uitleg op de Powerquest site:

One or more of the system files 0-15 in the file table are named incorrectly

Ze adviseren CHKDSK C: /F uit te voeren maar dat helpt dus niet.

Heeft iemand anders dit al eens bij de hand gehad? En zo ja, ook opgelost...? Ik heb ook al eens gehad dat CHKDSK helemaal niet wilde werken na het rebooten. Pas na een harde restart lukte het gelukkig wel. Maar ja, ergens is iets niet in orde.

Weet iemand om wat voor soort files dit gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 09:58 ]

Verwijderd

klein gokje ??? system files ??????

Verwijderd

Topicstarter
Ja, okay, duidelijk, maar kan ik er iets mee...? Ik bedoel: zijn er andere progs om die files op orde te krijgen? Nu lukt het me niet. CHKDSK vindt geen fouten...

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Weet je zeker dat de '/F' functie ondersteund wordt? Want ik geloof dat het bij de Nederlandse WinXP en Win2K 'chkdsk c: /r' moet zijn.
En anders doet Norton Disk Doctor soms ook wonderen, als je die bij de hand hebt dan.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Norton Disk Doctor doet helemaal geen wonderen: die doet niets anders dan CHKDSK opstarten na een reboot... (Hij kan niet controleren in XP zlef omdat het volume gemount is) En /F werkt wel, hoor: staat ook gewoon erbij als je chkdsk help oproept. Trouwens, als je via het rechtsklik-menuutje schijfcontrole uitvoert en beide opties aanvinkt (herstellen en controleren) heeft dat hetzelfde effect als via de cmd-prompt chkdsk opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand anders misschien of er een prog is dat dit kan fixen...?

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet gewoon scandisk kiezen? Deze computer, eigenschappen van de schijf, extra, op fouten controleren...

Verwijderd

Topicstarter
Da's hetzelfde als CHKDSK via de prompt. En die vind dus geen fouten... Drive Image en Partition Magic wel: en die willen vervolgens niets meer doen aan die schijf.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Kijk eens op www.sysinternals.com en www.wininternals.com, wellicht dat daar nog een tooltje bij staat...
Heb je trouwens al een ghost-image gemaakt?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Ghost niet. Nee, dus. Ik prbeer een image te maken met Drive Image, maar die vertikt dat vanwege die fout.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:16
Groups.google.com :

Wordt vrij veel gevonden, maar zit een hoop troep tussen.
Ook wat meldingen/posts in vreemde talen maar misschien heb je er in combinatie met babelfish wat aan :

Search 1
Search 2
Pagina: 1