Netwerkje (P2P of VPN-achtig) tussen 2 ADSLers

Pagina: 1
Acties:

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
We hebben gezocht, veel dingen gevonden, nog meer geprobeerd maar niks werkt; een eerdere topic opgestart ( Prive P2P-netwerk tussen twee mensen (over grotere afstand) ), de reacties opgevolgd maar 't lukt nog steeds niet!

Okee, wat wij (Oli4100 en The Evil Brain) willen, is het volgende: we willen een klein mini-netwerkje opzetten met ons tweeen, zodat we snel bestanden (zoals werkstukken ;) >30 MB) kunnen versturen, zonder geklooi met Hotmail/MSN/attachments.

We weten dat dit mogelijk moet zijn met een VPN, maar het lukt ons niet dit op te zetten. We hebben gewoon de standaard stappen opgevolgd; oli4100 heeft de server opgezet (met XP home) en ik heb geprobeerd te connecten (omdat ik achter een router (UNEX ISO50P) zit en poortmappen nog niet helemaal begrijp), maar we krijgen de hele tijd fout 800 of 678.

Daarna hebben we het met FTP geprobeerd, zoals vaak werd gezegd, maar dit is ook niet gelukt: met Cerberus FTP kunnen we niet bij elkaar connecten (precieze fout kan ik me ff niet meer herinneren).

Weet er iemand hoe we dit in godsnaam voor elkaar kunnen krijgen of heeft er iemand een andere oplossing?

(Nog even wat specs: beiden XP home, beide ADSL 768/128, allebei Alcatel modem, hij Pro en ik Standaard, ik dus Unex ISO50P router)

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik mn modem dus speciaal voor dit geupgraded naar Pro, maar nu weet ik niet eens wat ik daar mee kan doen. Het schijnt dus dat ik daarmee niet meer een VPN in een VPN hoef te maken. Hoe moet dit dan? Ik heb alle soorten verbinding al aangemaakt, alle opties geprobeerd, ik weet niet wat ik fout doe. Aan wie of wat ligt het? Aan Evilbrain's router of aan mij? Graag duidelijke uitleg pleazz