Toon posts:

Divx: beeld langzamer dan geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag voor de divx-technici onder ons:

ik heb een filmpje opgenomen met mijn webcam, wat direct geconverteerd is naar divx. nu is de webcam niet van super kwaliteit waardoor het beeld wat trager is dan het geluid. de video is dus out of sync, en aan het eind van de video zit dan ook geen geluid meer (hoop dat jullie het snappen :?).

nu wil ik het geluid van de divx rippen, en dan de video op één of andere manier compressen, dan het geluid er weer bij mixen zodat het wel synchroon loopt.

hoe pak ik dit het beste aan?

Verwijderd

met virtualdub kun je je geluid weer synchroniseren

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat maar eens proberen, bedankt!

Verwijderd

Bij mij ging het splitten van een Divx niet goed met Virtualdub (beeld en geluid niet synchroom te krijgen) Ik heb toen Nandub gebruikt en die werkte wel perfekt.

Verwijderd

Topicstarter
het lukt me om audio en video synchroon te krijgen, maar als ik em wil opslaan zie ik dat de file 1200 mb wordt, terwijl het origineel 320 mb is! ik gebruik wel compressie (divx 4.12 en 5.02 geprobeerd). hoe kan dat?

edit: ik gebruik nu virtualdub

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:16 ]

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Je geluid word niet meegecodeerd met hoe je het nu doet ;)

En zorgt dus voor .wav kwaliteit geluid, en dat is uhm.. aardig groot voor een hele film

Verwijderd

Topicstarter
nope dat is het niet... audio wordt ook encoded.
zelfs als ik de originele avi, zonder veranderingen, opsla met de default instellingen wordt ie ook 1200mb!
wat doe ik nou fout? geen idee

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

direct stream instellen bij zowel de video als audio

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Geniaal!
Bedankt!! :)
Pagina: 1