Toon posts:

Asus P4B533 USB 2.0 en Lian-Li PC60 kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de kabel van de USB 2.0 (frontside) van mijn Lian-Li PC60 kast aan te sluiten op de USB 2.0 connector op mijn ASUS P4B533 moederbord, maar ik zou m'n god niet weten welke stekkertjes waar op moeten.. De namen en nummertjes corresponderen ook niet met elkaar!

Heeft iemand dit werkend gekregen? Zo ja, hoe??

Verwijderd

Die kabeltje van je usb frontje zitten zeker los van elkaar?

Verwijderd

Topicstarter
Jup.. Zijn geloof ik 4 of 5 losse draadjes!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Staat als het goed is wel in je handleiding van je mobo

Verwijderd

staat gewoon in het boekje, en welke draaden de spanning en data zijn kun je toch uit piepen met je multimeter.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zei ik al, maar de namen op de connectortjes en die op het moederbord corresponderen niet met elkaar..

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Kan het ook zijn dat die frontaansluitingen geen USB 2.0 zijn of maakt dat niet uit ?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Waar je op moet letten zijn de volgende (per poort) D+ D- GND en VICC. In de manual staan inderdaad andere codes: GND (zelfde), USB+5V (=VICC) en dan LDP5M en LDP5P (of 6 voor de tweede poort). Ik denk dat LDP5M aan D- en LDP5P aan de D+ moet zijn. Werkt het niet dan moeten ze toch andersom :)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik had ditzelfde probleem met mijn AOpen AX4RPlus en de Lian-Li PC60. Die kast heeft nogal rare termen op de bijgeleverde stekkertjes staan :)

Bedankt voor de tip superduper, ga ik binnenkort ook eindelijk eens de boel proberen aan te sluiten!

Verwijderd

LDP5M is de m van min en die andere de P van plus

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, hier heb ik wat aan! Harstikke bedankt Superduper!! Ga het van het weekend eens allemaal uitpluizen:)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

die draadjes hebben verschillende kleuren:..
volgorde moet zijn:
1) rood (VCC+)
2) wit (data-)
3) groen (data+)
4) zwart (GND)
er zal wel op je mobo aangegeven staan wat pin1 is, daar moet dan ook het rode draadje op :)

btw: eigenlijk is dit wel een btje rtfm, maar omdat we dat niet meer zo uitgesproken mogen zeggen en het voor mij toch een klein moeite is om ff door mn window te kijken, geef ik maar ff het antwoord ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Whieee op 20-03-2003 00:01 ]

Launching containers into space

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Whieee schreef op 19 March 2003 @ 23:59:
die draadjes hebben verschillende kleuren:..
volgorde moet zijn:
1) rood (VCC+)
2) wit (data-)
3) groen (data+)
4) zwart (GND)
er zal wel op je mobo aangegeven staan wat pin1 is, daar moet dan ook het rode draadje op :)

btw: eigenlijk is dit wel een btje rtfm, maar omdat we dat niet meer zo uitgesproken mogen zeggen en het voor mij toch een klein moeite is om ff door mn window te kijken, geef ik maar ff het antwoord ;)
Ik ben het er niet helemaal mee eens dat dit RTFM is: veel fabricanten van kasten en mobo houden er hun eigen benamingen op na. Ik bouw verschillende sets in elkaar maar moet ook altijd flink zoeken en prutsen. Handleidingen zijn meestal ok voor de standaard (meegeleverde) adapters.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, RTFM.. Volgens mij heb ik al twee keer gezegd dat er in de handleiding en op de kabeltjes verschillende benamingen staan!

(Dus ik heb eerst de handleiding gelezen en ben toen pas hier een topic over begonnen!!)

Gelukkig dat er een aantal mensen weten dat het onduidelijk, omdat de fabrikanten er verschillende namen aangeven! Jammer dat er dan toch een paar mensen met opmerkingen komen als RTFM!

Verwijderd

Gewoon het usb kabeltje dat origineel bij zat er bij pakken.
En dan via die kleuren je front usb aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej Schildpad.. Briljant!!

Daar was ik dus echt niet opgekomen :)
Pagina: 1