Packard Bell Case Voeding kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 11:28
Hmm, tsja

de packard bell computer van mijn vader had afgelopen week een kapotte voeding. Nadat ik deze vervangen had viel het mij op dat de nieuwe temperaturen van de proc en hd en "local temp" gemiddeld 12 graden lager waren... Erg vaag vind ik dat omdat ze bij PB toch wel zouden moeten weten hoe ze hun kast een beetje koel moeten houden. Waarom doen ze er dan niet meteen zo'n andere voeding in.

Misschien een tip voor andere bezitters van packard bell kasten (iExtreme kast: lelijk groen ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

goedkoop? stel als er 10 pb pc`s worden verkocht met zo`n gare voeding erin en er gaat er eentje stuk dan proppen ze na mijn idee gewoon een betere in.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 20:24
die 12 graden maakt die lui niet zoveel uit, zolang alles maar in 'gezonde' warmte blijft is er niets aan de hand voor hun en kost het hun minder, waardoor ze meer winst maken..... dat is gewoon basiseconomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 21:02

Leejow(saait)

Blater

masterslave schreef op 18 maart 2003 @ 21:23:
die 12 graden maakt die lui niet zoveel uit, zolang alles maar in 'gezonde' warmte blijft is er niets aan de hand voor hun en kost het hun minder, waardoor ze meer winst maken..... dat is gewoon basiseconomie
Inderdaad, en waarom zouden ze? Je verwacht toch niet dat PB gebruikers 1337 Casemodders en Coolers zijn? Als het maar voor een degelijke prijs werkt is alles prima!

Topicstarter: Wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken? dat iedereen met een PB een nieuwe voeding moet nemen? dan zit je iig verkeerd..

[ Voor 3% gewijzigd door Leejow(saait) op 18-03-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Misschien doen ze er tegenwoordih wel beter voedingen in? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 08:55
zo'n ding kan je zowieso niet oc'en, dus heeft het toaal geen zin. Het is ook algemeen bekend dat PB(brol), Compaq (brol), dell (respect) niet gebouwd zijn om te oc'en, maar om te werken en stil te zijn. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

jvvv schreef op 18 March 2003 @ 21:44:
zo'n ding kan je zowieso niet oc'en, dus heeft het toaal geen zin. Het is ook algemeen bekend dat PB(brol), Compaq (brol), dell (respect) niet gebouwd zijn om te oc'en, maar om te werken en stil te zijn. Meer niet.
Ik neem aan dat je met 'brol' rotzooi bedoelt? Lijkt een beetje op "ik zweer bij dit merk en jij bij dat" maar het is niet helemaal netjes om meteen merken af te gaan z**ken.

Ik ben het met je eens dat Packard Bell misschien niet de meest ideale pc's zijn. Sterker nog, als pc-reparatie-beunhaas heb ik gezworen nooit meer een Packard aan te raken.

Maar ik ben sowieso niet zo weg van merk-pc's. Ook Dell niet. De meeste merk-bedrijven hebben een dermate groot ego dat de klant zich maar aan hen aan moet passen (HP/Compaq), de klant zeker niet teveel moet rekenen op service (Dell, Packard Bell) en vooral niet op ondersteuning (Packard Bell, Toshiba).

Ondanks dit gebied ik mijn klanten vriendelijk met de maatschappij zelf contact op te nemen of elders hulp te vragen, in plaats van het systeem, merk of fabrikant af te kraken.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03
Twan V schreef op 18 March 2003 @ 23:52:
[...]

Ik neem aan dat je met 'brol' rotzooi bedoelt? Lijkt een beetje op "ik zweer bij dit merk en jij bij dat" maar het is niet helemaal netjes om meteen merken af te gaan z**ken.

Ik ben het met je eens dat Packard Bell misschien niet de meest ideale pc's zijn. Sterker nog, als pc-reparatie-beunhaas heb ik gezworen nooit meer een Packard aan te raken.

Maar ik ben sowieso niet zo weg van merk-pc's. Ook Dell niet. De meeste merk-bedrijven hebben een dermate groot ego dat de klant zich maar aan hen aan moet passen (HP/Compaq), de klant zeker niet teveel moet rekenen op service (Dell, Packard Bell) en vooral niet op ondersteuning (Packard Bell, Toshiba).

Ondanks dit gebied ik mijn klanten vriendelijk met de maatschappij zelf contact op te nemen of elders hulp te vragen, in plaats van het systeem, merk of fabrikant af te kraken.
Het enige waarom men deze computers koopt omdat mensen iets eerder kopen met merk (standaard mensen) en denken dat het wel goed zit. Ook omdat deze pc's bij supermarkten zelfs verkocht worden en dus makkelijk te krijgen zijn. Ook de compleetheid is vaak iets meer (meer software enzo). Sorrie maar het moest er even uit (ik werk helaas vaak met die merk computers en ik kan zeggen dat het idd niet lekker werkt als er iets fout gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Daar heb je inderdaad gelijk in. Zeker voor mensen voor wie het een enorme straf is om uit te gaan vissen welke pc voor hen passend is, kan zo'n systeem, vaak met een enorme berg software (waar je overigens later nooit veel meer mee doet) erg aanlokkelijk overkomen.

Toch blijft mijn advies Bezint eer ge begint.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hier valt weinig zinnigs op te zeggen, dit topic is gewoon ook alweer een discussie over het nut of onnut van merken als Packard Bell en Compaq en die is al 100 keer gevoerd. Vergeet niet dat alleen tweakers en dergelijke er waarde aan hechten dat een CPU zo koel mogelijk is, voor een MS Word figuurtje maakt het niet uit of zn CPU 30 of 60 graden is, als hij maar stabiel werkt.
Topics over koeling e.d. horen trouwens in DOC.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.