Toon posts:

Javascript Menu probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een online-order form in javascript geschreven, en alles werkt ook prima. Er is alleen 1 probleem. Alle data word verstuurd. De situatie is als volgt. Dat online-order formulier is een menukaart. Maar als mensen bijvoorbeel geen patat bestellen, komt er op het automatisch gegenereerde e-mailte wel te staan: Patat = 0
Nu wil ik het zo aan passen dat er alleen de dingen die men besteld in het e-mailtje komen te staan. dus niet alle producten met het aantal = 0 erachter. Hoe kan ik dat doen?

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Je kunt in JavaScript alle form elementen die wel/niet gebruikt worden appenden of verwijderen van het form element.

Of wat me vele malen makkelijker lijkt.. gewoon in je serverside script waarin de mail wordt opgesteld, controleren wat de waarde van de variabele is en als die 0 is, niet in de mail opnemen.. duh ;)

Verwijderd

Topicstarter
r0bert schreef op 18 maart 2003 @ 21:56:
Je kunt in JavaScript alle form elementen die wel/niet gebruikt worden appenden of verwijderen van het form element.

Of wat me vele malen makkelijker lijkt.. gewoon in je serverside script waarin de mail wordt opgesteld, controleren wat de waarde van de variabele is en als die 0 is, niet in de mail opnemen.. duh ;)
mijn serverside script mag ik niet aanpassen :(

Verwijderd

zoiets lijkt me dan (navolgend op het idee van r0bert) pseudocode (onSubmit):

if (form.elements[i].value==0) {form.removeChild(form.elements[i])}

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 23:49 ]