Hoi Hoi (owja dat doen we hier niet)
Nou ja hier komt het dan.
Ik ben in het bezit van een paar domeinnamen en heb wat kennissen met domeinnamen en nu zie ik dat het colocaten eingelijk nog maar weinig kost / in vergelijking met de bandbreedte / aantal ip`s.
Dus nu zat ik er aan te denken om 1u te huren. En daar een server in te hangen.
En m`n oog is gevallen op die leuke blauwe cobaltjes.
Kheb namelijk gezien dat een Cobalt RaQ3i refurb te krijgen is voor +- 750 Euro.
Nu is mijn vraag is dit wat ? is het beter een "normale" server te nemen.
Ik vind namelijk de opties die erin zitten wel leuk. En er zijn wel wat webhosters die ze gebruiken.
Zo kan hij
Mailserver
Webserver
VirtualServer (met alleen acces tot de virtualhost)
FTPserver
DNS server
en nog wat van die opties. Verder bezit hij 2 nics. Een LCD display
en is mooi blauw. en ook nog SCSI op de achterkant.
En als klap op de vuurpijl zit het os er standaard op. En is voorgeconfigureerd En er zit goede documentatie bij.
Mooi toch of mis ik toch iets ? Zijn er mensen met ervaring met die dingen ? En zijn er mischien mensen die nederlandse Refurb sites weten?.
Nou ja hier komt het dan.
Ik ben in het bezit van een paar domeinnamen en heb wat kennissen met domeinnamen en nu zie ik dat het colocaten eingelijk nog maar weinig kost / in vergelijking met de bandbreedte / aantal ip`s.
Dus nu zat ik er aan te denken om 1u te huren. En daar een server in te hangen.
En m`n oog is gevallen op die leuke blauwe cobaltjes.
Kheb namelijk gezien dat een Cobalt RaQ3i refurb te krijgen is voor +- 750 Euro.
Nu is mijn vraag is dit wat ? is het beter een "normale" server te nemen.
Ik vind namelijk de opties die erin zitten wel leuk. En er zijn wel wat webhosters die ze gebruiken.
Zo kan hij
Mailserver
Webserver
VirtualServer (met alleen acces tot de virtualhost)
FTPserver
DNS server
en nog wat van die opties. Verder bezit hij 2 nics. Een LCD display
En als klap op de vuurpijl zit het os er standaard op. En is voorgeconfigureerd En er zit goede documentatie bij.
Mooi toch of mis ik toch iets ? Zijn er mensen met ervaring met die dingen ? En zijn er mischien mensen die nederlandse Refurb sites weten?.