Toon posts:

Router on-configureerbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem
Ik heb sinds een paar weken het probleem dat ik niet meer in de configuratie van mijn router kan komen. Hij zegt gewoon het alom bekende 'De pagina kan niet worden weergegeven'.
Het is een Sitecom xDSL/Cable Router (jaartje oud) met 4 ports switch en ingebouwde vuurmuur.
Ik moet nodig in de configuratie, want ik heb het idee dat er de laatste keer iets is mis gegaan. Ik kan namelijk verscheidene sites niet openen op de pc's achter de router. Sites als http://www.cbs.nl en http://www.hp.com zijn onbereikbaar voor mijn router, terwijl ze op andere pc's (buiten mijn router) prima werken.

Wat heb ik geprobeerd
1) Ik heb eerst eens gekeken of de gateway / het ip van de router nog steeds hetzelfde was als eerst. Ik heb dus als enigste mijn pc eraan gehangen (dat gaf hij ook netjes aan met de link lampjes) en toen mezelf gepinged op 127.0.0.1. Het ip / de gateway van de router was dus nog steeds 192.168.0.1 (standaard). Naar de router kon ik dus ook gewoon pingen zonder een of andere packetloss.
2) Ik vermoede dat het iets was met de poortinstellingen van de router. Ik heb dus de NT Faq van Negotiator doorgelezen, maar daar kwam geen duidelijk antwoord naar voren.
3) Ik heb hem al 6613586946713986736 keer gereset.
4) Ik ging huilend op mijn toetsenbord hangen :'(

Kan iemand me uit de brand helpen wat betreft de on-configureerbare router en de on-bereikbare sites?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 21:59 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Misschien denk ik te simpel, maar zit er niet een resetknop op je router? Zo ja, probeer dat eens. Zo nee, probeer dan es een verse install van een pc, zonder netwerksettings etc, stel die eens helemaal in voor je router, en probeer het dan nog eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Timmert schreef op 18 maart 2003 @ 21:23:
Misschien denk ik te simpel, maar zit er niet een resetknop op je router? Zo ja, probeer dat eens. Zo nee, probeer dan es een verse install van een pc, zonder netwerksettings etc, stel die eens helemaal in voor je router, en probeer het dan nog eens :)
Het stond er nog niet in, maar nu wel bij punt 3 van geprobeerde zaken.

Ik heb net een nieuwe pc voor me zusje gebouwd en daarover is een verse install gegaan. Maar ook hierbij kon ik niet in de router komen. Het maakt niet uit of ik het ip-protocol op automatisch toewijzen of handmatig instellen heb.

Het gaat trouwens om Windows XP Professional Nederlands op die nieuwe pc en de mijne.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:03 ]

• arwindezeeuw
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:34
Waarschijnlijk staat de subnet mask in je router verkeerd, geef je pc eens een vast adres met een subnet van 255.0.0.0 en kijk eens of je er dan bij kan komen, de sites van hp.com en cbs.nl zitten namelijk in de 192.x.x.x range en dat is dan de reden dat je hier niet bij kunt komen en bij de rest wel (voor zover ze niet in de 192.x.x.x range zitten).

Arwin

Verwijderd

Topicstarter
arwindezeeuw schreef op 18 March 2003 @ 22:08:
Waarschijnlijk staat de subnet mask in je router verkeerd, geef je pc eens een vast adres met een subnet van 255.0.0.0 en kijk eens of je er dan bij kan komen, de sites van hp.com en cbs.nl zitten namelijk in de 192.x.x.x range en dat is dan de reden dat je hier niet bij kunt komen en bij de rest wel (voor zover ze niet in de 192.x.x.x range zitten).

Arwin
Ik heb dit geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb 255.0.0.0, 255.255.0.0 en 255.255.255.0 geprobeerd.
Dat van die sites kan inderdaad kloppen. Maar hoe kan ik voorkomen dat hij deze sites niet leest vanwege hun ip-range? Zorgen dat ik een eigen ip-range 'ontwerp' ?

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Is je router DHCP server en onthoud hij mac adressen?

Als je je router hebt gepingt kijk dan even met 'arp -a' in de command prompt of het
macadress van je router geen rare tekens bevat.

Wat is je laatste wijziging geweest op de router dat het nog wel werkte?

Hmm, heb je de 192 range als gereserveerd adres geinterpretteerd? (het moet namelijk 192.168.x.x zijn duh).

Arwin heeft denk ik gelijk
NAT staat waarschijnlijk niet goed ingesteld, hij verstuurd je interne adressen naarbuiten waarin nog 192.bla bla bla voorkomt. Heel veel mensen hebben dat overigens, vooral goed te merken wanneer men kazaa gebruikt.

Zit er geen seriele interface op je router zodat je met nullmodem kabel kan connecten?

[ Voor 3% gewijzigd door BeachPatroller op 18-03-2003 22:56 ]

Ik ben malle Pietje niet.

Verwijderd

Topicstarter
BeachPatroller schreef op 18 March 2003 @ 22:55:
Is je router DHCP server en onthoud hij mac adressen?

Als je je router hebt gepingt kijk dan even met 'arp -a' in de command prompt of het
macadress van je router geen rare tekens bevat.

Wat is je laatste wijziging geweest op de router dat het nog wel werkte?

Hmm, heb je de 192 range als gereserveerd adres geinterpretteerd? (het moet namelijk 192.168.x.x zijn duh).

Arwin heeft denk ik gelijk
NAT staat waarschijnlijk niet goed ingesteld, hij verstuurd je interne adressen naarbuiten waarin nog 192.bla bla bla voorkomt. Heel veel mensen hebben dat overigens, vooral goed te merken wanneer men kazaa gebruikt.

Zit er geen seriele interface op je router zodat je met nullmodem kabel kan connecten?
Ik begrijp niet helemaal zo goed wat je bedoeld, maar ik heb gedaan wat je zei. Dit kwam eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Netwerk2.JPG

Ik weet niet wat je bedoeld met vreemde tekens, maar kijk even als je wilt.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
en via hyper terminal. zo moet je er nl ook op komen. anders probeer er eens een nieuwe firmware in te flashen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Ik heb dus nu iets soortgelijks!

Ik wou net iets doen aan port mapping. Dus ik naar virtual (nog iets) bij me opties (gaat trouwens over precies dezelfde router als hierboven). En ik heb een poort range 4990/5000 eraan toegevoegd, voor TCP, en nadat ik dat had opgeslagen, sloeg me router af, en had ik geen internet meer.. ik naar beneden naar een andere pc.. ook geen internet meer :S.. (kwam ook de router niet meer in btw, ook pagina niet gevonden)!

Dus ik router gereset en power eraf/erop gedaan, en nu doet het internet beneden het wel, maar boven ineens niet meer!

En telkens als ik de router inwil.. lukt dat.. en daarna is me internet gelijk weer weg... pingen lukt ook niet, zodra ik dat ook doe, is me internet ook weer weg.. :( :(

Ik heb al de nieuwe firmware erop gezet, maar zodra ik persoonlijk contact zoek met de router (dus via browser of command) slaat me internet af!

Ik zou toch zweren dat een port range eraan toevoegen toch dit niet allemaal kan doen! :(
Help aub, dit is echt niet goed :? :X

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:23

Reptile209

- gers -

(@ TS): Je hebt natuurlijk niet per ongeluk een proxyserver in je LAN-instellingen staan die je PC eerst probeert te benaderen he... :P
Iets uitgebreider: schakel in je Internet Opties het "never dial a connection" IN en alle proxy-achtige dingen in de LAN-instellingen UIT. Dan moet je zonder problemen op je router kunnen komen.

[ Voor 49% gewijzigd door Reptile209 op 19-03-2003 01:16 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 00:54:
Ik heb dus nu iets soortgelijks!

Ik wou net iets doen aan port mapping. Dus ik naar virtual (nog iets) bij me opties (gaat trouwens over precies dezelfde router als hierboven). En ik heb een poort range 4990/5000 eraan toegevoegd, voor TCP, en nadat ik dat had opgeslagen, sloeg me router af, en had ik geen internet meer.. ik naar beneden naar een andere pc.. ook geen internet meer :S.. (kwam ook de router niet meer in btw, ook pagina niet gevonden)!
Poort 5000 is in XP de UPnP service.
Ik doe ook maar een gok, maar wie weet dat die nu roet in 't eten gooit.
Start->Run(Uitvoeren): services.msc
Zoek in de lijst naar "Universal Plug and Play Device Host" en schakel hem uit.
Dus ik router gereset en power eraf/erop gedaan, en nu doet het internet beneden het wel, maar boven ineens niet meer!
Welk OS draait de PC beneden?
UPnP zit dacht ik in ME en XP, ben niet zeker van 2000. Dus als het 95 of 98(SE) is zou dat het kunnen verklaren. Zo niet, dan weet ik het ook niet meer.

Succes!

Verwijderd

Ja beide windows xp, prof,

maar het vreemde is na flink wat stekker in en uit, en vaak genoeg op het reset knopje drukken, doet internet boven (waar ik dus nu zit) het weer wel

Jammergenoeg moet ik morgen werken, dus kan ik nu niet lekker klooien om erachter te komen wat het nou precies is, wat ik wel zie al in de search is dat meerdere mensen het probleem hebben, maar niemand ooit eens zijn oplossing laat zien (altijd jammer)

Ik ga ff vanavond dus niet meer in de router config, anders kan ik daalijk weer alles van voor af aan doen.. en crashed die weer... morgen weer een dag, maar oplossing zijn nog altijd welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 01:12:
[...]

Poort 5000 is in XP de UPnP service.
Ik doe ook maar een gok, maar wie weet dat die nu roet in 't eten gooit.
Start->Run(Uitvoeren): services.msc
Zoek in de lijst naar "Universal Plug and Play Device Host" en schakel hem uit.
Geldt dit ook voor mij? Ik zie hier namelijk dat gedoe wel staan (Universele Plug en Play) en dat staat op handmatig. Ik kan ook kiezen voor uitgeschakeld.
Kan dat verder geen kwaad?

• BeachPatroller

BeachPatroller

Buk en suck

Je router zal niet defect zijn, als hij zijn overige werk nog goed doet dan moet er een mogelijkheid zijn om te connecten.
Probeer eens een portscan naar je router en kijk welke porten er open staan, vaak zijn er meerder manieren om een router te configureren (http/ telnet etc.)

Vaak zit er een gaatje in de router als 'harde resetknop' die je alleen met een speld kunt indrukken. Anders wil het overigens ook wel eens helpen je aan/ uitknop een tijdje ingedrukt te houden.

[ Voor 27% gewijzigd door BeachPatroller op 20-03-2003 19:37 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Of je trekt de stekker eruit.

Probeer eens http://ipvanrouter
maar ook ipvanrouter alleen dus zonder http://

(ja dit maakt uit)

Gebruik je een proxy per ongeluk ? Dan die ff uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 21 March 2003 @ 04:35:
Of je trekt de stekker eruit.

Probeer eens http://ipvanrouter
maar ook ipvanrouter alleen dus zonder http://

(ja dit maakt uit)

Gebruik je een proxy per ongeluk ? Dan die ff uitzetten.
mIRC, MSN, KaZaA en Internet gebruiken allevier GEEN proxy server. Hebben jullie nog misschien andere ideeën, die een proxy kunnen gebruiken?

• BeachPatroller

BeachPatroller

Buk en suck

Heb je nou een portscan uitgevoerd?
Je kan er misschien ook gewoon naartoe telnetten.

Verwijderd

Topicstarter
BeachPatroller schreef op 21 maart 2003 @ 17:42:
Heb je nou een portscan uitgevoerd?
Je kan er misschien ook gewoon naartoe telnetten.
Zou je me kunnen uitleggen wat het is en hoe ik zoiets moet aanpakken? En wat is telnetten?
Ik ben niet zo'n held in netwerken/internet.. ik ben altijd al blij dat het gewoon werkt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 17:46:
[...]

Zou je me kunnen uitleggen wat het is en hoe ik zoiets moet aanpakken? En wat is telnetten?
Ik ben niet zo'n held in netwerken/internet.. ik ben altijd al blij dat het gewoon werkt ;)
Telnet is een manier van verbinding maken naar je router toe.
Type in start-run en vul in het dialoogvenster telnet in.
Je komt dan een soort textbased interface zoals MS-DOS.
type op de prompt : open [jouw router's IPadres) en ENTER.
dus b.v open 192.168.1.1 als dit het ipadres van je router is.
Je komt hiermee in het menu van je router zodat je van hieruit naar je instellingen kan kijken.
Wees hier voorzichtig mee want het kunnen een hoop opties zijn.
misschien dat iemand je kan helpen met de instelligen te controleren die dezelfde router heeft als jij.
Ik heb helaas een andere dus daar kan ik je niet mee helpen.
Defect lijkt hij me niet aangezien je soms verbinding hebt en apparatuur wat "half kapot" is komt zelden voor.
Suc6!

Verwijderd

Probeer eens die vuurmuur uit te zetten sommige van die routers hebben ook URL-filtering en andere grappen die roet in het eten kunnen gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 22:27:
[...]

Telnet is een manier van verbinding maken naar je router toe.
Type in start-run en vul in het dialoogvenster telnet in.
Je komt dan een soort textbased interface zoals MS-DOS.
type op de prompt : open [jouw router's IPadres) en ENTER.
dus b.v open 192.168.1.1 als dit het ipadres van je router is.
Je komt hiermee in het menu van je router zodat je van hieruit naar je instellingen kan kijken.
Wees hier voorzichtig mee want het kunnen een hoop opties zijn.
misschien dat iemand je kan helpen met de instelligen te controleren die dezelfde router heeft als jij.
Ik heb helaas een andere dus daar kan ik je niet mee helpen.
Defect lijkt hij me niet aangezien je soms verbinding hebt en apparatuur wat "half kapot" is komt zelden voor.
Suc6!
Okay, bedankt voor de informatie. Ik heb het uitgevoerd en dit kwam eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Telnet.JPG
Dit betekent dus dat ik er niet in kan komen via deze manier :|
Ik ken verder bij mij in de buurt ook niemand die zo'n router heeft. De meesten hebben van die E-tech, Sweex en 3-Com gevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 March 2003 @ 22:41:
Probeer eens die vuurmuur uit te zetten sommige van die routers hebben ook URL-filtering en andere grappen die roet in het eten kunnen gooien.
Ik heb geen flauw idee hoe ik deze firewall uit moet zetten |:(
Er zit geen knopje op de router hiervoor. Ik kan hem volgens mij alleen uit zetten via de configuratie.
Iemand misschien enig idee hoe je de firewall van deze Sitecom xDSL/Cable Router uit kunt zetten?

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Ik heb het allemaal niet zo snel gelezen, maar welke dns server gebruik je?

anders verander die eens :?

Verwijderd

Topicstarter
WarPuppy schreef op 23 maart 2003 @ 15:22:
Ik heb het allemaal niet zo snel gelezen, maar welke dns server gebruik je?

anders verander die eens :?
Hoe moet ik deze veranderen als ik niet in de config van mijn router kan komen? En in mijn eigen pc staat het op automatisch toewijzen. Als ik hetzelfde instel als in de router (wat ik overigens al geprobeerd heb) werkt internet wel uiteraard. Maar als ik andere DNS servers in ga voeren werkt het natuurlijk niet.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Download anders nmap en scan 192.168.0.1 eens. Staan er poorten open? Post de resultaten hier eens. Wellicht staan de configuratiepoorten op niet standaard poorten.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 23 March 2003 @ 16:11:
Download anders nmap en scan 192.168.0.1 eens. Staan er poorten open? Post de resultaten hier eens. Wellicht staan de configuratiepoorten op niet standaard poorten.
Ik heb dat programma gedownload en geinstalleerd, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/NMapWin.JPG
Dit is het beginscherm met bovenaan het ip van mijn pc. Moet ik daar nu het ip van de router invoeren? En welke vinkjes moet ik aan/uit zetten voor de informatie die ik nodig heb? Ik heb wel wat geprobeerd, maar dan gebeurt er niets :|

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... beste tweakers. Bedankt voor jullie hulp zover, maar ik zag geen andere mogelijkheid om de router helemaal tot default te zetten en hem compleet opnieuw te configgen. Alles werkt weer naar behoren en die sites die ik in mijn beginpost noemde (hp.com en cbs.nl) werken gewoon weer.
Ik kwam er net dus achter dat ik nog een cd-tje had liggen van die router en deze had een veel uitgebreidere handleiding dan in dat boekje stond. Hier stond dus hoe je de router compleet tot default kon zetten.
Waarom mijn router niet configureerbaar was is nog steeds een raadsel.

Ik ben in ieder geval weer blij dat het werkt ;)

Allemaal bedankt voor de hulp en aandacht!
Pagina: 1