[Acces 2002]Tekstvak automatisch selecteren bij klikken

Pagina: 1
Acties:

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59
Ik ben bezig een planning te maken in Acces, tot nog toe gaat het heel goed. De planning bestaat uit een formulier van allemaal tekstvakken.

Nou is mijn vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat op het moment dat je op een tekstvak klikt, dat dan automatisch de tekst wordt geselecteerd in het tekstvak?

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kan aan het tekstvak een on_click "event procedure" meegeven(via het tabblad Event in de properties van het object). In deze procedure moet je zorgen dat alle tekst in dit element wordt geselecteerd.

Als je de methode voor meerdere velden wilt gaan gebruiken raad ik je aan om de procedure te maken in "Modules" Zodoende kan je in meerdere formulieren gebruik maken van dezelfde code.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijk is. Helaas geef je in je post niet aan wat je tot nu toe zelf hebt geprobeerd en wat er precies niet lukt. Zodoende is het lastig om echt een goed advies te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door WvdWest op 19-03-2003 00:14 ]

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• PCR
WvdWest schreef op 19 March 2003 @ 00:13:
Je kan aan het tekstvak een on_click "event procedure" meegeven(via het tabblad Event in de properties van het object). In deze procedure moet je zorgen dat alle tekst in dit element wordt geselecteerd.

Als je de methode voor meerdere velden wilt gaan gebruiken raad ik je aan om de procedure te maken in "Modules" Zodoende kan je in meerdere formulieren gebruik maken van dezelfde code.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijk is. Helaas geef je in je post niet aan wat je tot nu toe zelf hebt geprobeerd en wat er precies niet lukt. Zodoende is het lastig om echt een goed advies te geven.
Ik heb gekeken of het tekstvak een methode had om de tekst te selecteren, dat heeft hij niet en dan weet ik eigenlijk al dat het bijna onmogelijk is :)

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb zelf even gekeken. Een directe selectie zie ik niet. Via een quick and dirty methode is het me toch gelukt. Het is verre van fraai maar het werkt wel.

Bij het onclick event zorg je eerst dat een ander veld de focus krijgt en direct daarna zet je de focus op de text box.
code:
1
2
3
4
Private Sub Text_Box_Click()
    Ander_Object.SetFocus
    Text_Box.SetFocus
End Sub

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• PCR
WvdWest schreef op 19 March 2003 @ 08:54:
Ik heb zelf even gekeken. Een directe selectie zie ik niet. Via een quick and dirty methode is het me toch gelukt. Het is verre van fraai maar het werkt wel.

Bij het onclick event zorg je eerst dat een ander veld de focus krijgt en direct daarna zet je de focus op de text box.
code:
1
2
3
4
Private Sub Text_Box_Click()
    Ander_Object.SetFocus
    Text_Box.SetFocus
End Sub
Ah, het werkt iig, mooi bedankt :7