Mijn waterkoelig project

Pagina: 1
Acties:

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 08:35

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Na een hoop hier op gestoken te hebben, heb ik nu ook mijn eigen waterkoeling systeem gebouwd. Dit met spulletjes van Danger Den:

Afbeeldingslocatie: http://koti.welho.com/bvan_kla/water_cooling/thumb/P1220003.JPG

In de PC ziet het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://koti.welho.com/bvan_kla/water_cooling/thumb/IMG_0429.JPG

De radiator, reservoir en pomp zijn buiten de kast geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://koti.welho.com/bvan_kla/water_cooling/other/extern.jpg

Een zeer uitgebreid foto verslag van het inbouwen is hier te vinden. :)

En voor de mensen die in de harde feiten geinteresseerd zijn:
P4 2800 @ 3207, idle 28o C, stressed 36o C, 3DMark03: 3612, 3DMark2001SE: 12647 (Catalyst 3.2).

[ Voor 19% gewijzigd door Drobanir op 30-03-2003 20:43 ]

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:23

timovd

Voorsprong door techniek

Specs, Temps?

edit:
Processor: Intel Pentium 4 2,8GHz (533MHz FSB, Boxed)
Moederbord: GigaByte GA-8SQ800 Ultra
Geheugen: 2x 256MB PC2700 DDR SDRAM (Original Samsung)
Videokaart: Sapphire Radeon 9500 Pro Atlantis 128MB

De p4 2800 draait stabiel op 3207 MHz met temperaturen van ~28 idle en stressed rond de 35. Sneller kan, maar dat gaat zoals gezegd ten koste van stabiliteit. Ik ben in ieder geval klaar voor Doom 3! ;-)

hoe heb je trouwens je GPU overgeclocked?

[ Voor 95% gewijzigd door timovd op 18-03-2003 19:57 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Leuk project, vooral je creatieve skills met je videokaart zijn bewonderenswaardig. (Of het goed is weet ik niet... :P)
Verder vind ik het slim om je koeling lekker buiten je pc te houden. Simpel en makkelijk, goed idee. Je temps zijn ook goed, dus hoera!
Mijn enige 'zeur-item' is dat ik de koeling buiten de pc had getest, maar dat is in jouw opstelling eigenlijk wel moeilijk.
Good luck met je volgende project!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 19:00
Is het zo niet irri, alles extern? Of ga je nooit naar LAN's? Nice overclock! Wat zijn je 3dmark2001Se scores [dat werkt bij mij wat beter als reverentie]? En waarom heb je g1 knietjs gebruikt bij je slange? Dat zou het een stuk minder warrige uitstraling geven (smaken verschillen). Voor de rest mooi gemod! Zeer mooie afwerking! Wat waren je temps voordat je een wc had?

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
@ timow: De videokaart zet ik regelmatig met Rage3D Tweak 3.8 op 333/306, maar hij springt net zo lief weer terug naar 275/270 (default). Ik heb mijn 9500 Pro proberen te flashen met warp11's flash en nog een andere, maar mijn beeld was totaal verneukt. Kon niets anders doen dan mijn backup terugzetten :( Mogelijk is mijn kaart gelocked.

@ arnoman: Ik ga nooit op pad met mijn PC, dus dat was de reden dat het extern is. En knietjes wil ik niet gebruiken omdat ik denk dat 90o hoeken niet bevordelijk zijn voor de doorstroming. 3dmark2001Se heb ik niet, maar ik zal daar eens naar kijken en binnenkort mijn resultaten posten. Voorheel was de idle temp rond de 30o C en ik heb hem een keer tot 45o C kunnen stoken. Die boxed cooler van intel is blijkbaar niet zo geweldig...

[ Voor 48% gewijzigd door Drobanir op 18-03-2003 21:08 ]

Verwijderd

Ziet er goed uit! Heb hetzelfde binnen (op de chipset cooler na), moet het alleen nog monteren. Heb wat probleempjes met mijn Maze3 AMD blok, is niet volgens de handleiding te monteren, ga morgen de boor er in zetten. Schroefdraad in de gaatjes waar de "pootjes" van de CPU in moeten voorkomt dat ik hem goed aan kan draaien, vandaar...

Mijn Rad komt IN de kast, met 2x een fan die aan de zijkanten komen en dan middels een fanduct door mijn rad blazen/zuigen...

Erg handig om jouw opstelling te zien, en cool hoe je dat opgelost hebt met je videokaart (heb gelijk even gekeken naar mijn radeon 9700) en daar past ie als het goed is wel op...

Verwijderd

Ziet er wel goed uit.

Zelf ben ik ook bezig met mijn WC-installatie. Heb enkel nog het waterblokje van de IA nodig en dan zal ik kunnen beginnen met mijn installatie 8)
Deze topics doen me steeds meer verlangen om te kunnen beginnen met WC :)

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Op verzoek:
P4 2800 @ 3207, idle 28o C, stressed 37o C, 3DMark03: 3612, 3DMark2001SE: 12647.

Verwijderd

Héél mooi gedaan, maar die darmen zien er ongelooflijk dik uit precies 2cm diameter?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:56

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wat mij als Nederlander nou echt interesseert:

Wa kost da?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Ik schat +- 300 euro?

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 19:00
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 21:38:
Héél mooi gedaan, maar die darmen zien er ongelooflijk dik uit precies 2cm diameter?
Dat is toch vèt! Ik vind het onwijs mooi zulke dikke slange en het is ook nog is bevordelijk voor de flow.

Nice guide op je site btw.

300€ mm, ik vraag het me af, ik denk dat het setje goedkoper was excl verzendkoste natuurlijk

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
Ik was in Januari een week of 5 in Amerika en heb dus alles tegen 'locale' prijzen met minimale verzendkosten kunnen kopen. Dat bespaard een hoop duiten, €275,- voor de DD spulletjes (all in). Alleen als je door de douane gaat even met de billen knijpen en hopen dat je er niet tussenuit gekozen wordt. })

De slang is trouwens 12 mm binnen en 18 mm buiten.

@Hellie112: Nee, ik ben er zelf ook niet zo van onder de indruk, ik had zelf minstens 3400 verwacht met WC, dus ik ben wat teleurgesteld.

[ Voor 55% gewijzigd door Drobanir op 18-03-2003 22:40 ]

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vind die oc nie zo heel erg speciaal bedoel dat ik vaker beter tegengekomen met gewoone luchtkoeling.. maar verder is het wel leuk

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Kijk aan ben ik niet de enige die alles buiten zijn kast heeft.

Alleen heb ik het met behulp van koppelingen zo gemaakt dat ik mijn externe kastje los kan maken van mijn kast. Dit omdat ik hem toch af en toe moet vervoeren.

Die van mij ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/licht_pc_wc_2.JPG

De kast ernaast is wat groot uitgevallen. Maar ik heb er geen probleem mee want het is een perfecte uitbreiding van mijn bureau om cd's enzo op te leggen :)

Verwijderd

Damn, Allemaal big motherfuckers en dan nog de meuk buiten de kast bouwen. Verry special. Het ziet er wel goed en leuk uit trouwens.

Verwijderd

Wat lijk je veel/dikke laag koelpasta te gebruiken, en je cpu koelblok(aansluitingen) verkeerd om

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Het hoogste punt is nu een bocht in je slang... had je het reservoir niet veel beter als hoogste punt kunnen nemen?

• DAMAGE
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ziet er netjes uit hoor! wel knoeperts van slangen zeg :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Ziet er netjes uit :) heb net voor me dual AMD ook ff alle blokken besteld :) 2x maze3,1x GF4, 1x Chipset.
Had bij me vorige config ook WC van DangerDen. De blokken zien er in het echt mooi uit.
Gefeliciteerd nogmaals :)

-

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
@Baffo: Hoe bedoel je, aansluitingen verkeerd om bij het CPU blok? En ik ben inderdaad iets te gretig met de AS III geweest.

@ESteg: Het hoogste punt is nu de bocht direct na de pomp, nog voordat de slang de kast in gaat. Wat maakt dat uit dan? De pomp staat in iedergeval 24x7 aan.

Verwijderd

De aansluiting op het koelblok zit inderdaad verkeerd om: De aanluiting die jij nu als uitgang gebruikt zit meer naar het midden, waardoor de warmte vanuit het midden (waar ie het heetst is) naar buiten geleid wordt, en dat schijnt beter te zijn...

Verwijderd

Ziet er wel netjes uit binnen je pc , buiten je pc ziet het er eerlijk gezegd niet zo degelijk uit.
Als je dan je benen een keertje strekt, ligt de zooi waarschijnlijk op zijn kant, een oude kast modden lijkt mij een goeie oplossing, voor de rest wel netjes. :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zpu wel een bijpassende kast maken ofzo, als je een sidepanel kan bestellen/hebt liggen kun je daarmee een mooie kast maken (zo doe ik het nu)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Voor de mensen die alleen in de feiten geinteresseerd zijn:
P4 2800 @ 3207, idle 28o C, stressed 37o C, 3DMark03: 3612, 3DMark2001SE: 12647
Voor zo'n setje die je meer kost dan mijn Swiftech MCX4000, zijn je temps wel erg hoog :( Ik draai nu een PIV 2,4B @ 170FSB, strakste timings, stabiel op 3,06 GHz. Idle temps, 27 graden en stressed 35 graden :P Stuk goedkoper IMHO :+

..::System Specs::..

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://water.neuvokkaat.com/half/IMG_0257.JPG

Hoe heb je deze gedaan? Wat voor materiaal is dat?

edit: de pic doet het dus niet....

http://water.neuvokkaat.com/half/IMG_0257.JPG

[ Voor 36% gewijzigd door jvvv op 19-03-2003 14:22 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

jvvv schreef op 19 maart 2003 @ 14:10:
[afbeelding]

Hoe heb je deze gedaan? Wat voor materiaal is dat?

edit: de pic doet het dus niet....

http://water.neuvokkaat.com/half/IMG_0257.JPG
pic doet het gewoon hoor :?
Afbeeldingslocatie: http://koti.welho.com/bvan_kla/water_cooling/thumb/IMG_0257.JPG
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.

Ik vind het trouwens wel frapant dat je zoveel aandacht schenkt aan het polijsten van je blokken maar daarna echt lompe klodders ASII erop smeert.
Zoals op je GPU;
Afbeeldingslocatie: http://koti.welho.com/bvan_kla/water_cooling/thumb/IMG_0395.JPG

Ik breng het zelf echt met een scheermes aan en gebruik AS2 ter grootte van een halve korrel rijst. Zo ga je het doel van polijsten een beetje voorbij imo

I'm not as think as you stoned I am

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
@jvvv: dat materiaal is gewoon een plastic stripje met inkepingen speciaal bedoeld ter bescherming van scherpe randjes en is voor weinig bij mijn lokale doe-het-zelf te krijgen.

@WooK/Baffo: Okay, ik heb inmiddels door dat ik teveel koelpasta gebruikt heb. Is het de moeite waard om de boel uit elkaar te halen en het over te doen, of maakt het niet zo verschrikkelijk veel uit en kan ik beter in de toekomst wat zuiniger aan doen?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ligt uiteraard een beetje aan de temp van je northbridge en gpu. Je cpu wordt niet echt warm dus die zou ik zo laten. Misschien kun je door het beter koelen van de NB ook wel verder oc`en dus het proberen waard lijkt me :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wat dacht jij? ik zet mijn netstat teller er 2keer op dan gaat de teller 2x zo hard :D

maarre mooi fotoverslag man! zoals wook zegt heb je veel te veel koelpasta gebruikt, ik denk wel dat het de moeite is om dit overnieuw te doen want uit eigen ervaring kan dit erg veel schelen. Het moet echt een flinterdun laagje zijn zegmaar.

• Drobanir

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Topicstarter
hmmm, cut-copy-paste foutje ben ik bang. Gefixed nu, badankt :)

Verwijderd

@WooK/Baffo: Okay, ik heb inmiddels door dat ik teveel koelpasta gebruikt heb. Is het de moeite waard om de boel uit elkaar te halen en het over te doen, of maakt het niet zo verschrikkelijk veel uit en kan ik beter in de toekomst wat zuiniger aan doen?
Beetje open deur vraag he... :O
Lees de how-to op www.arcticsilver.com en vele vele sites/faqs/whathaveyou

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Mooi zeg, maar zou je niet een x wat aan die kabels doen die als een 'spinnenweb' langs de muur lopen? link

• Scatman_II
  • Laatst online: 10:56

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wat ik nooit snap is dat je een WC set niet goedkoper kunt krijgen dan dat...

Ik bedoel: hoeveel kost zoiets nou aan materiaal :? Kan toch nooit €250 zijn ofzow? of maken ze op die €300 €250 winst ofzo :?

Moet toch veeeeeel goedkoper kunnen... :|

[edit]
* Scatman_II wil ook aan de wc maar heeft geen geld... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Scatman_II op 20-03-2003 09:36 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Scatman_II schreef op 20 March 2003 @ 09:36:
Wat ik nooit snap is dat je een WC set niet goedkoper kunt krijgen dan dat...

Ik bedoel: hoeveel kost zoiets nou aan materiaal :? Kan toch nooit €250 zijn ofzow? of maken ze op die €300 €250 winst ofzo :?

Moet toch veeeeeel goedkoper kunnen... :|

[edit]
* Scatman_II wil ook aan de wc maar heeft geen geld... :)
Tuurlijk kan het goedkoper; alles zelf maken. Als jij echter spullen bij een winkel koopt, willen ze winst maken. Wel zo handig voor een winkel 7(8)7
Een goed cpu blok kost je al snel 40,- (reken ik chipset en gpu nieteens mee), een goede pomp (eheim 1048) kost je al snel 45,- en kleine dingen als slangklemmen en dergelijke vergeet je ook al snel mee te rekenen. Zo kan ik nog wel ff doorgaan lijkt me.
Als je echt alles tot je beschikking hebt en met minder genoegen neemt (goedkoper pompje e.d) kun je wellicht vrij goedkoop een wc in elkaar flansen maar als je het gewoon goed wil aanpakken ben je gewoon al snel > 150,- kwijt

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Eindelijk een mooie guide voor externe WC. Goeie pics en duidelijke beschrijving. Hulde! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ben van plan van de zomer ook een externe WC te maken. M'n Xaser II is te klein en ik ga er niet in boren. Dit was precies wat ik zocht

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1