Toon posts:

Hoe werken power en reset knop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een eigen kast aan het maken, en mijn huidige kast doneert onderdelen. :) Maar de power en resetknop zijn niet op een fatsoenlijke manier eruit te halen, dus ik wil die zelf maken.
Maar hoe werken ze nou? zijn het normale aan uit schakelaars? of drukknoppen?

En de ledjes kan ik ook niet gebruiken, maar ik neem aan dat ik die zo kan vervangen door een ander ledje aan de draadjes te doen. Welke soort ledjes moet ik dan nemen?

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

de reset knop is overal gewoon een drukknopje, maar de powerknop is een of een schakelaar of een drukknopje, dat hangt af van wat voor kast je hebt :)

AT: schakelaar
ATX: drukknopje

(btw, toen ik de titel las dacht ik dat dit in het onzin forum thuishoorde :P:P)

Verwijderd

Topicstarter
Thx, het is atx, dus dat worden dan 2 drukknoppen.

Nu nog even weten wat de eisen zijn van de ledjes, dan kan ik er een paar leuke uitkiezen :)

• GX
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

5 volt gewoon dacht ik :)
gooi er een voltmeter op en je weet het, dan kan je inkopen gaan doen :P

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Aan-uitknop werkt alsvolgt:
1ste keer indrukken: aan
2de keer indrukken: uit
enz.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Gewoon standaard ledjes. Dus iets van 1,5 tot 2 volt! ik heb zelf net wat ledjes eraangeplakt voor de status van mijn fans! dus je hebt keuze zat!

knoppies zijn gewoon maakcontacten (no(normaly open)) kan dus vanalles worden :)

sux6

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, bedankt allemaal :) ik kan weer vooruit. Misschien neem ik wel een fototje als het af is (volgende week ofzo hoop ik)

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Het is zo (en niet anders!! :)):
Beide knoppen maken contact als ze ingerukt zijn. Als je ze los maken ze GEEN contact. Je kan nl. met een stuk ijzer (schroevendraaier) je comp aanzetten door even tussen de 2 pinnetjes een verbinding te maken.

Verwijderd

Neem BLAUWE Ledjes!

Verwijderd

Topicstarter
altijd weer die blauwe ledjes waar iedereen over begint :? ik vind ze helemaal niet zo geweldig mooi eigenlijk...
Maar wie weet, als ze niet al te duur zijn :)

Verwijderd

zei je TV kastje met glaze duurtjes :? moet je een blacklight of scannerlamp inhangen :D
Pagina: 1