Toon posts:

75 Ohm of gewone tulp voor 20 meter afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Geloof me, ik heb echt het hele forum afgeplozen, om mijn asus 6400 via tv-out met m'n tv te verbinden. Nou dat is allemaal gelukt, zonder jullie daar 1x mee lastig te vallen. Dit heb ik gedaan met het korte verloopje wat bij de kaart zat en 2xtulp/2xtulp de ene helft te gebruiken om via composite te verbinden. Ik had beeld, niet super scherp. maar dat is ff niet anders want mijn tv heeft wel scart, maar geen s-video dus helaas.

Nu moet mijn tv en compu met elkaar verbonden worden over een afstand van ong. 20 meter.

Vanaf dat verloopje van mijn asus moet er dus 1xtulp/1xtulp man man naar mijn tv gaan. en in mijn scart aansluiting wil ik zo'n blok doen met in/uit switch en 3x tulp en 1 svideo (voor later) Dus ik heb deze bestelling gedaan:

Scart plug / 3 Tulp kontra en 4p. Mini DIN kontra Euro 7.00
2x TV/Video kabel 75 Ohm, Tulp (RCA) naar Tulp (RCA) (10 meter) Euro 29.90

Ik dacht dat 75 ohm goeie keuze was omdat het signaal zo een lange afstand moet overbruggen. Ik moet alleen nog een kabeltje hebben met 2 vrouwtjes om die 2 10 meter kabels te verbinden. Tot nu toe nog niet gevonden in 75Ohm formaat.

Mijn vragen (eindelijk):

Is 75 Ohm nodig... zo ja: hoe verbind ik die 2 stukken.
Zo nee: weet iemand waar je 20 meter tulp to tulp m/m kan bestellen.

Volgende vraag:

klopt het dat beeld op tv, niet super scherp is, de film valt nog mee. maar het besturingsysteem (winxp) is echt moelijk te zien. resolutie 800x600 helpt al wat. maar nog steeds niet scherp. Dit is waarschijnlijk niet anders....

Moet ik deze bestelling doen? zo ja, wel kabeltje er nog bij om ze te koppelen...

Bedankt voor het lezen van de lap txt. Maar zo gaat dat nou eenmaal als topicstarter. :)

m.vr.gr.

Diederik

Verwijderd

k heb zelfs een gesoldeer (5m) omdat gewoon koperdraad niet voldeed
echt text lezen zo als op GoT oid is niet te doen
maar een DIVX/XVID/DVD oid gaat perfect :Y) en wat versta je onder slecht te zien uh ;)
en voor audiokabel heb ik gewoon 4 aderig UTP/ISDN/PTSN kabel gebruikt :D 2x 0 lijder en links en rechts :) easy it is :)

Verwijderd

Topicstarter
audio is voor mij niet van toepassing. Ik heb compu op hifi set aangesloten, dus geluid is er.

Mij gaat het dus om of ik 75 ohm moet gebruiken en zo ja hoe te verlengen. En of ik dan klaar ben voor goede verbinding.
Zo niet, bestaat er een 20m tulp tulp kabel? waar?

Verwijderd

gewoon 20 meter 75ohms coax halen en 2 losse tulp stekers :) kwestie van kern op kern solderen en mantel aan mantel ;)

en kleine letters zal je niet kunnen lezen :/ das gewoon een beperking ;(

Verwijderd

Ik zelf voor me radio een haspel met zo'n 30 meter tulp kabel. (voor als ik versterker en boxen ergens anders neer ga zetten en pc in me kamer wil laten staan. Ook ideaal om beneden een film te kijken met prachtig geluid)

Deze kabel heb ik ooit eens bij een elektroboer gehaald was wel vrij prijzig, maar de kwaliteit is perfect.

(edit: zo'n kabel zou je dus ook perfect voor je tv-out kunnen gebruiken.)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okok, ben niet zo'n soldeer held, maar het scheelt natuurlijk wel veel qua kosten. maar dat is dus te doen.... dan bestel ik alleen dat scart blok

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een optie om de 75 Ohm kabels van 2 tulp pluggen te voorzien?

http://www.electronicaonl...estanden/Tulp/RCAPLUG.jpg

Alvast bedankt voor bevestiging...

m.vr.gr

Diederik

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of is het qua kwaliteit een stuk beter als ik ga solderen...

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik had er 15 meter speaker-touw van 30 cent/meter ertussen geknoopt. had goed beeld. geen singaalverlies dat ik kon zien. (verder zelfde soort tv, GF4 van Inno3D,ouwe tv zonder svhs, wel scart.)
maar solderen lijkt me wel n beter plan.

[ Voor 10% gewijzigd door bratos op 19-03-2003 00:28 ]

eerst kijken dan zeiken

Pagina: 1