Combinatie Daemon tools met win XP geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:44
Ok ik heb een probleem met Daemon-Tools versie 3.29 en Windows XP met Sp1. Het probleem is het volgende: Als ik Daemon tools installeer op deze pc werkt het TOTDAT ik reboot. Dan komt windows XP met de melding "Virtual SCSI Driver not Detected". Als ik in apparaatbeheer kijk kan ik idd bevestigen dat die virtual scsi driver niet naar behoren staat geinstalleerd. De vraag is waarom gaat Windows XP met die SCSI driver lopen kloten als het voor de reboot gewoon werkt.

Ik heb natuurlijk zelf al het een en ander geprobeeerd waar onder het volgende:
- Meerdere versies van Daemon Tools geprobeerd > Geven allemaal dezelfde problemen.

- Zelf geprobeerd de drivers van het SCSI device dat windows xp ziet bij te werken. Heeft als resultaat dat er WEL een SCSI driver geinstalleerd staat maar Daemon hem niet herkend.

-Windows xp opnieuw installen, Niet speciaal hiervoor natuurlijk maar omdat het toch nodig was heb ik meteen gekeken wat het resultaat was > niets.

Nou zeggen jullie natuurlijk lees de readme eens, daarin staat het volgende wat dus precies mijn probleem is:
"Virtual SCSI driver not detected" error message in Windows XP
after having updated from Windows 2000. This is a known bug in Windows XP.
Solution: Uninstall and then reinstall DAEMON Tools.
Ook dit bied werkt niet maar het is wel toevallig dat het om dezelfde error message gaat.

Zoals jullie kunnen zien heb ik het echt geprobeerd maar ben ik nu door mijn mogelijkheden heen, ik hoop dat 1 van jullie nog wat weet.

P.S Ik twijfelde heel sterk tussen SA en WOS maar uiteindelijk toch besloten dat het probleem in principe bij de software ligt en het dus maar in SA gepost.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

ik draai XP home, deamno tools 3.29, en alles werkt perfect. ik heb n p4, dus ik heb chipset drivers geinstalled, en aaplication accelerator(ide driver). jij installeert je 4in1 via drivers neem ik aan? iik heb wel n hele hoopservices uitgeschakeld volgens www.blackviper.com
mischien dat er een ruzie schopt. staat er niks in de help file?

eerst kijken dan zeiken

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:12
Wat doen andere programmatjes met dezelfde functionaliteit? Bijv CloneCD met z'n Virtual Sheep?

• twit
Bratos ik heb idd via 4 in 1 drivers geinstalleerd staan. Verder geen aparte services e.d uit of in geschakeld. Wel heb ik dus geprobeerd om zelfd die virtual scsi driver weer te installen maar dat werkt niet.

@elviver: IK heb virtual cd 4 geprobeerd en dat werkt gewoon maar dat programma heeft dusd niet de functionaliteit van daemon tools. Blijkbaar werkt dit ook via een ander principe want ik zie nu geen scsi driver of zo geinstalleerd.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb hier versie 3.17 ook met windows XP SP1... :/

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:40
je hebt een ide driver setje, moet je appart installen en dan werkt het denk wel. Mijn zip werkte niet namelijk op m'n via chipset.

Wel vaag dat het niet werkt want ik heb hier ook gewoon xp sp1, dus het ligt waarschijnlijk aan je chipset.

• twit
Rody schreef op 19 March 2003 @ 16:21:
je hebt een ide driver setje, moet je appart installen en dan werkt het denk wel. Mijn zip werkte niet namelijk op m'n via chipset.

Wel vaag dat het niet werkt want ik heb hier ook gewoon xp sp1, dus het ligt waarschijnlijk aan je chipset.
Ja maar je zou toch zeggen dat er meer mensen met een via kt333 chipset zijn. Ik zal eens gaan zoeken naar de losse scsi drivers die daemon tools gebruikt wie weet lost dat wat op. Op andere pc hier in huis werkt het idd ook gweoon met windowsxp en sp1 ..

Verwijderd

Op mijn a7v133 werkte het ook niet vlekkeloos, net als alcohol 120%. Die kan je ook nog proberen en heeft zover ik zie dezelfde opties als daemon tools.
Pagina: 1