Hoi
Ik ben bezig met gehobby in JSP en PHP; alleen nu wil ik het liefst een bepaald formaat urls hebben namelijk: (naar mijn mening makelijker te onthoudend dan bijv. www.koekies.nl/page.asp?style=1&article={AABC-AABC-AABC-AABC})
http://www.mysite.com/support/1,howtowriteanarticle.html
Hierbij zie je als we de bovenstaande url gaan uitpluizen dat het uit twee dingen bestaat namelijk:
(1) /support/
Dit is directory in principe, alleen omdat ik de pagina dynamisch wil laten
generen; en toch nog een goed te onthouden lik wil aanbieden aan de
bezoeker (wie onthoud nou zoiets!!)
(2) /1,howtowriteanarticle.html
Dit is het bestand waarbij het uit de volgende dingen bestaat:
[integer],[string].html
De integer geeft aan in welke styl het moet weergegeven moet worden;
en de [string] is naam van het artikel die moet worden gegenereerd.
Zoals je zit lijkt dit allemaal statisch; maar eigenlijk wil dat het maken van die "1,howtowriteanarticle.html" dynamisch wordt aangemaakt.
Nu is mijn vraag als eerste is kan dit? Zoja, hoe zou ik dit moeten doen? (geen scripts alleen principe graag!!)
Ik ben bezig met gehobby in JSP en PHP; alleen nu wil ik het liefst een bepaald formaat urls hebben namelijk: (naar mijn mening makelijker te onthoudend dan bijv. www.koekies.nl/page.asp?style=1&article={AABC-AABC-AABC-AABC})
http://www.mysite.com/support/1,howtowriteanarticle.html
Hierbij zie je als we de bovenstaande url gaan uitpluizen dat het uit twee dingen bestaat namelijk:
(1) /support/
Dit is directory in principe, alleen omdat ik de pagina dynamisch wil laten
generen; en toch nog een goed te onthouden lik wil aanbieden aan de
bezoeker (wie onthoud nou zoiets!!)
(2) /1,howtowriteanarticle.html
Dit is het bestand waarbij het uit de volgende dingen bestaat:
[integer],[string].html
De integer geeft aan in welke styl het moet weergegeven moet worden;
en de [string] is naam van het artikel die moet worden gegenereerd.
Zoals je zit lijkt dit allemaal statisch; maar eigenlijk wil dat het maken van die "1,howtowriteanarticle.html" dynamisch wordt aangemaakt.
Nu is mijn vraag als eerste is kan dit? Zoja, hoe zou ik dit moeten doen? (geen scripts alleen principe graag!!)
[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 18-03-2003 18:38 ]