[HP660C] Printer weigert elke dienst na printopdracht.

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Vandaag was ik bij een klant van me die nog 2 oude HP660C's in gebruik had. Ze hadden een printopdracht gegeven naar de printer maar print komt er niet uit. Op andere printer ook geprobeerd maar print komt er ook niet uit. Het was een schijnbaar onschuldig word document van een aantal pagina's. Ene pc draaide win98se en op de andere win2k maar dit lijkt er niks mee te maken te hebben, zie onderstaand verhaal.

Nu doet de hele printer het niet meer, kan geen enkele printopdracht meer naar verzonden worden. Heb printer mee naar kantoor genomen en op andere computer aangesloten en ook hier krijg ik het niet voor elkaar om er een printje mee te maken. Het is dus echt een probleem IN de printer?

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

niet echt veel reacties he? misschien moet je voortaan even een TE BEGRIJPEN stukje neerzetten en duidelijk uitleggen wat je nou geprobeerd hebt, want ik kan er geen touw aan vastknopen
Ze hadden een printopdracht gegeven naar de printer maar print komt er niet uit. Op andere printer ook geprobeerd maar print komt er ook niet uit.
en? was die printopdracht vanaf dezelfde pc verstuurd naar twee verschillende printers? of vanaf een andere pc? en wat is die 'andere printer' dan? ook een 660?
Ene pc draaide win98se en op de andere win2k maar dit lijkt er niks mee te maken te hebben, die onderstaand verhaal.
heb je die ene printer op beide pc's gebruikt? of hoe heb je dat gedaan? want het staat nu direct achter dat stukje dat je twee verschillende printers hebt gebruikt en dan lees ik nu dat je ook twee verschillende besturingssystemen hebt probeerd, waardoor ik nu dus denk: je hebt eerst computer A met printer A geprobeerd en daarna computer B met printer B

als je dus echt twee verschillende configuraties getest hebt en printen kan op beide niet, dan ligt het dus aan dat Word document?!?! kan je moeilijk mee aantonen dat het aan die 660 printer ligt toch?

weet je wat ik nou niet snap! dat je niet meteen voor een paar euro's nieuwe printers aanschaft voor dat bedrijf?! de goedkoopste HP printer van dit moment print waarschijnlijk 5x beter en sneller dan die 660 en dan zijn ze in 1x va het probleem af en kost het ze ook nog eens minder geld (printer is goedkoper dan het uurloon wat ze betalen denk ik)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 09:54 ]

• intert0y
ofdat dat bedrijf niet al lang andere printers moest hebben dat lijkt me hier niet aan de orde. Dat mogen ze lekker zelf weten. Dat hele bedrijven zelfbouwpc's hebben en met
Dell Dimensions werken met 1 jaar CAR garantie kan ik ook niet begrijpen maar dat is wat WIJ er van vinden niet zij.

Het betreft 2 aparte computers met allebei een HP660C. Beiden hebben geprobeerd dezelfde pagina af te drukken waarna de printer elke dienst weigerde. Ik heb 1 van deze 2 printer mee naar huis genomen en gewoon een willekeurige printjob ernaa proberen te versturen. (testpagina vanuit eigenschappen) het lampje gaat knipperen alsof ie data ontvangt maar er zal NOOIT en te nimmer papier uitkomen. Heb alles geprobeerd.

Ik kan dus HEEL gemakkelijk aantonen dat het aan die printer ligt want die printer weigerd sindsdien ELKE dienst (zie verhaal hierboven).

ps. overigens vind ik mijn verhaal niet zo heel erg onduidelijk als ik het zo nog eens doorlees, maar dat terzijde.

[ Voor 11% gewijzigd door intert0y op 19-03-2003 15:55 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Tjah, ik ken het probleem :)

Maar je ziet ook geen foutmelding? Probeer eens gewoon een test te printen..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

kijk... nou is het me duidelijk!

kunnen die 660 printers wel goed overweg met EPP/ECP printerpoort instellingen? want sommige oudere printers hebben daar moeite mee en op de huidige pc's staan dat soort dingen standaard aan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 16:54 ]

• intert0y
Die printers hebben het ALTIJD gedaan tot dat ene document en weigeren sindsdien elke dienst.

De machines waar ze vandaan kwamen daar draaide win98se en win2k op. Toen ik de printer aansloot op pc thuis werd deze gewoon herkend (winXP) en gewoon plug and play gienstalleerd en kon gebruikt worden. Ik heb natuurlijk gewoon geprobeerd een test te printen. Heb zelfs gewoon een dir >lpt1 geprobeerd. Om het maar zo basic mogelijk te houden. Voor de duidelijkheid het probleem zit hem dus ECHT in de printer lijkt, anders deed ie het wel op een compleet ander systeem met een willekeurig document.

Maar ik kan het haast niet geloven gewoon 2 printers naar de galamiezen door een of ander vreemd document.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
intert0y schreef op 19 maart 2003 @ 17:39:
Die printers hebben het ALTIJD gedaan tot dat ene document en weigeren sindsdien elke dienst.

De machines waar ze vandaan kwamen daar draaide win98se en win2k op. Toen ik de printer aansloot op pc thuis werd deze gewoon herkend (winXP) en gewoon plug and play gienstalleerd en kon gebruikt worden. Ik heb natuurlijk gewoon geprobeerd een test te printen. Heb zelfs gewoon een dir >lpt1 geprobeerd. Om het maar zo basic mogelijk te houden. Voor de duidelijkheid het probleem zit hem dus ECHT in de printer lijkt, anders deed ie het wel op een compleet ander systeem met een willekeurig document.

Maar ik kan het haast niet geloven gewoon 2 printers naar de galamiezen door een of ander vreemd document.
Kun je de printer niet op een of andere manier resetten? Dat ie zn cache ff leeggooit..

• intert0y
die printer is al 1x minimaal 48 uur van de stroom af geweest dan zou het toch wel leeg zijn zou je denken. Resetten i dunno. Er zitten 2 knoppen op. 1 voor aan/uit en 1 voor manual papier feed.

[ Voor 3% gewijzigd door intert0y op 20-03-2003 09:58 ]

• intert0y
Ik heb de laatste dagen wat zitten googlen en ben wel een of andere vage dos-tool tegen gekomen waarmee je vroeger de HP660c kon besturen. Maar om hem nu ECHT te resetten ofzo?

Iemand enig idee hoe ik zo'n printer op een of ander manier een resetkan geven want hij doet tot op heden nog steeds HELEHELEMAAL niets!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 11:42
Met de HP 690c kun je nog wat vogelen met de powerknop en de papier-doorvoer-knop.
Als je de powerknop indrukt en 7 keer op de papier knop dan komt er een test-pagina oid uit.
Powerknop en 3 keer de papier knop is geloof ik reset. (met de 690c)

• intert0y
ik heb vanalles geprobeerd maar nog steeds werken beiden printers niet. Iemand die wellicht weet hoe ik precies de 660c kan resetten?

Overigens is de printer ook 2 weken van het lichtnet afgeweest maar ook dit mag niet baten.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Doet die printer het nog wel onder DOS? Aangezien de printer op de LPT poort is aangesloten zou hij het onder DOS zeker moeten doen. Als hij het onder DOS ook niet doet dan lijkt het me dat er een ander probleem is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• intert0y
ik heb nog niet onder dos geprobeerd maar wel onder meerdere OSsen en op in totaal 4 verschillende computers. Het vreemde is dat ik zo 2 printers heb die dit probleem hebben na het proberen af te drukken van een bepaald - ogenschijnlijk ongevaarlijk - worddocument.

Ik zal idd eens een dosflop in een machine mikken en dan naar > lpt1 iets proberen te sturen. Goed idee.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:03
Wat doet ie precies niet dan? Dit doet me denken aan "ow hij doet ut niet en jij moet er maar naar kijken".

Begint ie met lampjes te knipperen?
Voert ie wel een stukje papier in?
Slaat ie de eerste regel met de kop hard heen en weer en kapt ie?

etc etc.

Ik heb een aantal van die oude krengen gerepareerd, dus als je ff duidelijk vertelt wat ie precies doet als jij een printopdracht geeft, kan ik je waarschijnlijk wel verder helpen.

Verwijderd

Vraagje: dat je hem meenam naar huis heb je toen ook de kabel mee genomen of je eigen kabel gebruikt?
Pagina: 1