Hoi
Ik heb sinds een paar weken de volgende hardware:
- ASUS A7N8X
- 1024 MB PC2700
- AMD AthlonXP
- Club3D GeForce4 Ti4600
OS is Windows XP.
Liep tot voor kort allemaal nog prima, tot eind vorige week. Ik kreeg last van "tearing" problemen, dus dat de textures ff blijven hangen zeg maar.
Dit is op te lossen door Vsync aan te schakelen, dan is het probleem weg, in zowel OpenGL als in Direct3D. Echter, voorheen was dit nooit nodig! Ik kan het me qua prestatieverlies niet veroorloven om met VSYNC aan te spelen.
Nu ben ik dus al een tijdje op zoek naar een oplossing.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- andere drivers geprobeerd (41.09, 42.30, 43.00 etc etc)
- originele BIOS teruggezet
- nieuwe WindowsXP installatie gedaan
- met verschillende tools geprobeerd de kaart te optimaliseren
- heel GoT afgezocht naar een andere mogelijke oplossing
Dit had allemaal geen effect. Ik ben de kaart toen wezen ruilen voor een GeForce4 Ti4200 AGP8X, en daar had ik weer precies hetzelfde probleem mee. Het is dus niet de kaart die defect is.
Bovendien, zoals ik al zei, als ik VSYNC aan zet heb ik nergens last van, alleen van een vermindering in performance (die niet meer dan logisch is), en daar concludeer ik uit dat er niet echt wat stuk is. Of denken jullie daar anders over ?
Anyway, ik zit nu bestwel met de handen in het haar, het hele zooitje heeft me een boel geld gekost, en ik ben op dit moment absoluut niet tevreden ermee
Als jullie nog tips hebben om dit probleem op te lossen hoor ik het graag!
Alvast bedankt
Ik heb sinds een paar weken de volgende hardware:
- ASUS A7N8X
- 1024 MB PC2700
- AMD AthlonXP
- Club3D GeForce4 Ti4600
OS is Windows XP.
Liep tot voor kort allemaal nog prima, tot eind vorige week. Ik kreeg last van "tearing" problemen, dus dat de textures ff blijven hangen zeg maar.
Dit is op te lossen door Vsync aan te schakelen, dan is het probleem weg, in zowel OpenGL als in Direct3D. Echter, voorheen was dit nooit nodig! Ik kan het me qua prestatieverlies niet veroorloven om met VSYNC aan te spelen.
Nu ben ik dus al een tijdje op zoek naar een oplossing.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- andere drivers geprobeerd (41.09, 42.30, 43.00 etc etc)
- originele BIOS teruggezet
- nieuwe WindowsXP installatie gedaan
- met verschillende tools geprobeerd de kaart te optimaliseren
- heel GoT afgezocht naar een andere mogelijke oplossing
Dit had allemaal geen effect. Ik ben de kaart toen wezen ruilen voor een GeForce4 Ti4200 AGP8X, en daar had ik weer precies hetzelfde probleem mee. Het is dus niet de kaart die defect is.
Bovendien, zoals ik al zei, als ik VSYNC aan zet heb ik nergens last van, alleen van een vermindering in performance (die niet meer dan logisch is), en daar concludeer ik uit dat er niet echt wat stuk is. Of denken jullie daar anders over ?
Anyway, ik zit nu bestwel met de handen in het haar, het hele zooitje heeft me een boel geld gekost, en ik ben op dit moment absoluut niet tevreden ermee
Alvast bedankt