Xwave 7000 Pro alleen 2 kanaals DD uit?

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
Ik heb net de Xwave 7000 Pro gekocht omdat het de enige in de winkel was met digital out

De kaart heeft een optical in/out en een coaxial in/out

In de Advanced sound options is het volgende aan de hand:

"Enable SPDIF OUT only works on Headphone and 2 speakers"

Als ik dus de coax kabel verbindt met mn Creative DTT3500 setje krijg ik idd alleen geluid uit linker en rechter boxje. Maar daarnaast gaat het Dolby Digital lampje ook niet branden.

Ik gebruik PowerDVD en als ik daar SPDIF kies dan krijg ik helemaal geen geluid, en als ik 6 kanaals geluid kies dan blijf ik maar geluid krijgen uit 2 boxjes

Ik vind het raar dat een 5.1 geluidskaart met optical en coaxial uitgang niet 5.1 kan ondersteunen met SPDIF..

Lijkt me dus dat dit opgelost kan worden toch? of moet ik maar terug naar de winkel ermee?

AUB niet slotje met het gebruikelijke 'gebruik de search maar' (waardoor je noooit verder komt) want er is maar 1 topic over de xwave 7000 pro zonder reacties.

• Hertog_Martin
hmz nu doet ie het ineens wel.. ging eten, zet het weer aan en nu krijg ik ineens wel ook dat het digital lampje gata branden en 5.1 geluid

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:20

JWO

alweer opgelost dus ;)

• Hertog_Martin
nou, niet helemaal

want nu doet dus dolby digital het ineens wel

maar als ik nu in powerdvd met diezelfde instelling een divx met ac3 geluid wil afspelen krijg ik een geluid door mn boxjes alsof iemand met een uzi aan het knallen is.. schrok me rot.. snel uitgezet..

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:20

JWO

misschien ff ac3 filter downloade ? ac3filter.sourceforge.net

• Hertog_Martin
JWO schreef op 18 March 2003 @ 19:28:
misschien ff ac3 filter downloade ? ac3filter.sourceforge.net
bedankt voor het linkje

kon alleen eerst geen spdif kiezen met configureren van die filter.. dus na wat dingen proberen weer verwijderd, maar toen ontdekte in in bsplayer een optie waardoor spdif voor divx geenabled wordt.. dus filter weer geinstalleerd en kon nu wel spdif kiezen

en jaja lampje van digital brand nu op mn decoder.. en bij dvds ook..

vanmiddag kreeg ik nog geen van beide aan de praat, savonds alleen dvd, en nu allebei :)
Pagina: 1