Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Dat betekent dat het geluid niet via nullen en enen naar je oren gerbacht worden maar door trillingen. Voor zover ik weet doet elke speaker dit
Euh. Analoog is een geluidssignaal. Een curve dus. In tegenstelling tot digitaal, wat 0'tjes en 1'tjes zijn.
Digitale speakers zijn er niet, want als je naar een Speaker kijkt, dan beweegt dat ding. Die analoge "curve" zorgt voor die beweging.
Je kunt dus hoogstens een signaal digitaal naar een Speaker sturen, maar het uiteindelijke geluid wat uit een Speaker komt is altijd analoog, want dat zijn onze oren namelijk ook.
Waarschijnlijk heb je het over versterkte 5.1 setjes ofzo, dan denk ik dat ze het type ingang bedoelen, of dat analoog of digitaal is. Een speaker is altijd analoog.
Heel misschien zijn er Speakers die een ingebouwde versterker hebben die een digitaal signaal accepteert, maar op het moment dat het door het draadje naar de conus (Woofer, Tweeter, Midrange, whatever) gaat, is het signaal analoog, anders kan de conus het signaal niet omzetten naar voor ons hoorbaar geluid.
[ Voor 28% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-03-2003 17:47 ]
Aannames zijn fataal.
yup analoog is een strakke lijn (in een grafiek) en digitaal is een soort trappetje 
daar om is analoog theoretisch ook altijd nouwkeuriger (je hebt alleen ook nog zoiets als signaal verlies
)
ook een leuke uitleg...:
http://web.inter.nl.net/hcc/hififaq/fldtechniek/pgadda.htm
daar om is analoog theoretisch ook altijd nouwkeuriger (je hebt alleen ook nog zoiets als signaal verlies
ook een leuke uitleg...:
http://web.inter.nl.net/hcc/hififaq/fldtechniek/pgadda.htm
[ Voor 19% gewijzigd door JWO op 18-03-2003 19:14 ]
Laat staan je tweeter, die is er nog veel gevoeliger voor.En bloksignalen zijn nou niet bepaald gezond voor je woofer
These are my principles. If you don't like them, I have others.
waarop digitaal staat aangegeven (vaak bij koptelefoontjes etc) betekent eet niets anders dat ze geschikt zijn..
eigenlijk betekent het gewoon dat et but dingen zijn.. maar goed.. dat moet ik misschien (ooit) nog eens nuanceren
eigenlijk betekent het gewoon dat et but dingen zijn.. maar goed.. dat moet ik misschien (ooit) nog eens nuanceren
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
wat mij betreft niet hoor!eigenlijk betekent het gewoon dat et but dingen zijn.. maar goed.. dat moet ik misschien (ooit) nog eens nuanceren
Wat hierboven staat klopt allemaal, maar het echte verschil tussen analoog en digitaal is gewoon dat analoog oneindig veel toestanden kent, digitaal kent een eindig aantal toestanden waarin het signaal zich kan bevinden.
Pagina: 1