Toon posts:

[MP3-Speler] Help, beatman flash 64 niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag de beatman flash 64 (die kleine) , krijg hem alleen
niet geinstalleerd in WinXP, als ik hem erin doe staat er USB device malfunction, en dan installeert ie een driver voor een "unknown device" oftewel geen driver.
Ook manual driver install werkt niet. Wat kan dit zijn?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 09:19
Heb zelf ook die speler. Heb er een cd bij gekregen waar een driver op staat. Jij niet?

Verwijderd

Topicstarter
Very funny

maar serieus, het zou heel makkelijk moeten gaan; speler inpluggen, cd erin, wordt herkend, beste driver zoeken, include removable media, maar dat gebeurt dus NIET. Ik krijg een melding: USB device malfunction: the device was not recognized

• MADG0BLIN
Haal je hem nu wel van de cd af of niet? Want bij werkte het prima.
Denk je nou echt dat ik een geintje maak. Sorry hoor, maar probeer te helpen hier. :?

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, dacht idd dat het een flauw geintje was.
Ik probeer de driver idd van de cd te halen mclusb.inf heet ie bij mij.
Als ik update driver doe, en dan handmatig een driver kies, zegt windows dat die driver niet compatible is met mijn hardware.
Baal er flink van.

Verwijderd

kijk eens of er genoeg stroom op je usb staat. Probleem had ik ook. Hij herkende iets als ik hem in mijn usb poort stopte en toen kreeg ik ook een error, was omdat ik een usb poort gebruikte die alleen bedoeld was voor apparaten met een externe stroombron. Heb toen een andere usb poort geprobeerd en toen werkte hij wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen, al heb ik weinig hoop.
Als ik hem naast mijn muis erin plug (zelfde Root hub dus) dan doet de muis het niet eens meer.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt dus niet, trouwens beide root hubs geven bij eigenschappen aan self-powered te zijn (500 mA per port) elke hub heeft 2 ports. Iemand misschien een ander idee want ik word er 8)7 van.

• MADG0BLIN
Heb je Freecom Digital Audio Manager al geinstalleerd? Dat programma wat op de cd staat?

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Misschien wel heel erge stomme opmerking die ik nu ga maken...maar je weet het maar nooit.

Khad vandeweek hetzelfde met een camera van een maatje van me...ik usb erin steken enzo en windows zag dat er iets aanzat. Maar kreeg bij installeren dezelfde melding. Ik alles opnieuw geinstalled en nog steeds geen resultaat. Na half uurtje/uurtje keek ik eens op de camera en toen zag ik dat knopje niet op 'pc' stond. En toen ging het wel als een tiet. Stom van mij, ok. Maar misschien is er ook op dat ding een knopje om specifiek voor pc in te stellen?

• MADG0BLIN
Nee zo'n knopje zit er niet op. Je moet hem alleen aan zetten. Dan ziet de pc hem ook.

[ Voor 21% gewijzigd door MADG0BLIN op 19-03-2003 12:40 ]

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
misschien dat jehm eerst installeert met de cd, en vervolgens de usb dr in propt? en niet anders om? (kan ook zijn dat je dat al hebt geprobeerd)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, je installeert aparte overdrachtssoftware om via de USB-device driver je bestanden over te zetten (zo zou het tenminste moeten gaan). Maar ik heb net beide root hubs verwijderd, en de 2 USB host controllers. Windows opnieuw opgestart, weer de usb-rotzooi geinstalleerd. Toen weer de USB kabel + beatman aangesloten. Beatman aan. weer die zelfde melding: USB device not recognized, a usb device has malfunctioned. Ik weet dat de driver van freecom niet gecertificeerd is door WHCL, maar als ie het bij andere mensen doet met WinXP, waarom dan bij mij niet.
Zou een nieuwe PCI kaart met USB poorten kunnen helpen? of zou dat zonde van het geld zijn, en is gewoon de beatman stuk (zou ik wel vreemd vinden).

• MADG0BLIN
Lijkt dan erop dat ie misschien wel kapot is. Hier doet hij het prima. Hoe lang heb je hem al?
Is ie nieuw of niet?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Een vriend van mij had een kapotte kabel, hij kreeg ook die malfunction error. Freecom gemaild en hij had na 2 weken een nieuwe kabel. werkt nu perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Serieus? kapotte kabel? hij is inderdaad net nieuw, zal iid eens met freecom mailen, heb je toevallig het mail-adres? Kan ik niet vinden op hun site. Als dat alles is...

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:04:
Oh sorry, dacht idd dat het een flauw geintje was.
Ik probeer de driver idd van de cd te halen mclusb.inf heet ie bij mij.
Als ik update driver doe, en dan handmatig een driver kies, zegt windows dat die driver niet compatible is met mijn hardware.
Baal er flink van.
En als je dan gewoon op doorgaan o.i.d. klikt, dus gewoon deze melding negeren?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar dat mail-adres. dat hebben ze niet, moet met een mail-form, heb ik net gedaan, en ik verwacht nog een antwoord. Misschien is het een goed idee om deze oplossing boven in het "grote beatman flash topic" te plaatsen? Als het idd werkt ben ik iig er blij. Alvast bedankt _/-\o_

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

heb je de beatman al op een andere comp met XP geprobeerd? En een comp met 98? En andere apparaten op die USB werken dus wel gewoon? Je moet altijd eerst een beetje achterhalen waar het probleem zit... Maybe een maat van je die ook een soortgelijke kabel heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem op allemaal comps geprobeerd, overal hetzelfde. En als die vriend van drafter dezelfde foutmelding kreeg en met een nieuwe kabel geen problemen meer had weet ik genoeg. Wat is nou de kans dat het bij mij iets anders is?

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Het enige probleem is dat hij eerst 2 weken moest wachten voordat hij überhaupt antwoord van Freecom kreeg, daarna was de kabel er binnen 2 weken. Ik geloof trouwens dat je ze ook kan bellen...

Verwijderd

Topicstarter
*zucht
was al te mooi om waar te zijn.

Maar is de aansluiting op de beatman een standaard "kleine" usb-poort
heet dat niet een USB-B poort (op comp USB-A)
Want dan leen ik gewoon zo'n kabeltje van een vriend voor een paar weken.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Freecom _/-\o_

Heb eergisteren gemaild, nu al nieuwe kabel binnen.
En nu doet ie het!
Goeie service.
Dit topic mag van mij dus wel op slot nu: probleem opgelost.

Verwijderd

Ik heb vandaag de beatman flash en ik krijg ook dezelfde error :( (in windows xp en windows 2k3 enterprise)alleen ik kon heel ff in de software van freecom zien wat er opstond en toen kreeg ik de error :( zou dit ook aan de kabel liggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 21:19 ]

Pagina: 1