Nokia Midi Ringtones incl trilfunctie bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Het is mogelijk om Nokia Ringtones te maken en daarbij middels een midi track de bass lijn in trilfunctie te gebruiken, misschien is 't een idee dat er een aantal mensen van GoT aan dit soort ringtones gaan werken, ik weet zelf bar weinig van midi, maar wil wel leren, daarnaast lijkt me dit een leuk project want je bouwt de ringtones zelf en maakt er dan dus echt wat moois van. Wie is hiervoor in?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
Lijkt me leuk maar niet implementeerbaar.

voorzover ik weet staat het gebruik van de trilfunctie los van het gebruik van de melodie, een zelf gecomponeerde beltoon trilt hetzelfde als een standaard beltoon.

Mocht het toch kunnen dan hou ik me aanbevolen om mee te helpen !

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
_Arnie_ schreef op 18 March 2003 @ 17:07:
Lijkt me leuk maar niet implementeerbaar.

voorzover ik weet staat het gebruik van de trilfunctie los van het gebruik van de melodie, een zelf gecomponeerde beltoon trilt hetzelfde als een standaard beltoon.

Mocht het toch kunnen dan hou ik me aanbevolen om mee te helpen !
Het kan zowieso (dwz nieuwe polyfonische ringtones) en ik dacht eigenlijk ook de oude, maar _Arnie, kan jij een beetje met Midi overweg oder nicht?

edit:
Ik heb wat gevonden:
4 MIDI Vibra Alert Control
The SP-MIDI standard [4] defines an optional method for vibra alert control using MIDI messages. SPMIDI
content can be composed having synchronized audio and vibra performance. This feature is
supported in Nokia 3510(i), 5100, 6100, 6610, 6650, 6800, 7210, and 7250 products. Vibra control is
defined as melodic MIDI instrument. The vibra control is supported on a melody channel using the
following instrument bank and program numbers:
PROG# BANK# (MSB LSB) PROGRAM NAME Recommended key range (in
3510(i), 5100, 6100, 6610,
6650, 6800, 7210, 7250)
### SFX
125 (7CH) 79H 06H Vibra 50
In Nokia 3510(i), 5100, 6100, 6610, 6650, 6800, 7210, and 7250 implementation, the Note On message
turns vibra on and the Note Off message turns vibra off. Vibra channel is monophonic and only one
note can be rendered at a time. Composers should use the following values for Note On messages:
Note# = 50 and Velocity = 100.
Vibra information must be composed on one melodic MIDI channel. Vibra program selection is done
using a sequence of three consecutive messages on a single channel:
1. Bank select message (Control Change #0) with value Bank# MSB 121 (79H)
2. Bank select message (Control Change #32) with value Bank# LSB 6 (06H)
3. Program Change message with value (Prog#) 125 (7CH)
In SP-MIDI, all channels have defined channel priority. In order to make sure that vibra is always
played (at all polyphony levels), vibra channel should have a high channel priority. Since vibra support
does not reserve any voices from the MIDI synthesizer, vibra notes should not be taken into
consideration in the actual MIP calculation.
The following is a simple procedure for creating SP-MIDI content with vibra information that is
supported at all polyphony levels:
1. Compose SP-MIDI content and generate the MIP message
2. Add vibra information on one free channel
3. Modify the MIP message by a) setting the vibra channel to be the second highest priority channel,
and b) copying the MIP value of the highest (first) priority channel for the vibra channel

[ Voor 69% gewijzigd door E-Mile op 18-03-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58

BCC

Grappig.. dat is heel simpel te fixen bij een MIDI.. kun je eindelijk voelen wie je belt (eindelijk kunnen ringtones volledig weg!) Alleen heb ik geen Nokia. (ps. wil je dit doen, dan stel ik voor om Cakewalk te gebruiken aangezien die hiervoor krachtig genoeg is en gericht is op de drag-and-drop generatie :))

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn 6510 trilt ook anders bij elke melodietje dat ik instel. Dat zijn geen eigen gemaakte, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Pizzaman schreef op 18 March 2003 @ 17:38:
Weet niet of je er wat aan hebt, maar mijn 6510 trilt ook anders bij elke melodietje dat ik instel. Dat zijn geen eigen gemaakte, maar het kan dus wel.
Ja dus ook niet polyfonsiche toestellen kunnen dit, maar ik wou me in eerste instantie even richten op polyfonie
offtopic:
Ohw PizzaMan ben jij 't, volgens mij zit je me een beetje te stalken hier he :)

[ Voor 13% gewijzigd door E-Mile op 18-03-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Grrr mijn laptop vertoont nu kuren, SIS 650 bordje wil geen midi afspelen, moet ff naar desktop PC kijken of ik daar wat kan doen, maar kan uberhaupt weinig met MIDI, wie vind 't nog meer een leuk project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
Uhm, toch maar eens vaker internetten...

Midi is geen probleem voor mij idd, speelde vroeger fanatiek op mn roland
ik heb een 3330, vandaar dat ikd acht dat het niet kon, oude zooi.

Als je hulp nodig hebt met een of ander hoor ik het wel.

BTW> midi kan je afspelen via je joystick-connector, of emuleren naar je geluidskaart. De standaard instelling wil nog wel eens wisselen per programma

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ik heb een 3510i zal leuk zijn als ut werk, alleen heb ik geen verstand van midi, ik heb een linkcable naar mijn fone, dus als ik wat moet testen zeg ut maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

_Arnie_ schreef op 24 March 2003 @ 17:14:
Uhm, toch maar eens vaker internetten...

Midi is geen probleem voor mij idd, speelde vroeger fanatiek op mn roland
ik heb een 3330, vandaar dat ikd acht dat het niet kon, oude zooi.

Als je hulp nodig hebt met een of ander hoor ik het wel.

BTW> midi kan je afspelen via je joystick-connector, of emuleren naar je geluidskaart. De standaard instelling wil nog wel eens wisselen per programma
Emuleren naar je geluidskaart? Elke geluidskaart kan midi gewoon afspelen. Dit kon op de SoundBlaster 2.0 al, maar tegenwoordig kun je ook soundsbanks laden. Dit was vroeger geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile

E-Mile

Danteezy!

Topicstarter
Mijn laptop heeft geen midi lijkt 't, maar zijn er al mensen hiermee aan de gang gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm op mijn Ericsson kan ik gewoon in de composer op de telefoon zelf de trilfunctie en het licht in de beltoon regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Bigs schreef op 29 March 2003 @ 13:54:
Hmm op mijn Ericsson kan ik gewoon in de composer op de telefoon zelf de trilfunctie en het licht in de beltoon regelen :)
Ja, sony ericsson is gewoon veel beter dan nokia. Alleen weten te weinig mensen dat.

Ontopic alsjeblieft, laat dit geen Nokia versus SonyEricsson draad worden.

[ Voor 17% gewijzigd door intoxicated op 29-03-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
djmartyn schreef op 29 maart 2003 @ 13:58:
[...]

Ja, sony ericsson is gewoon veel beter dan nokia. Alleen weten te weinig mensen dat.

<font color="blue"> Ontopic alsjeblieft, laat dit geen Nokia versus SonyEricsson draad worden. </font>
is nogal per persoon afhankelijk eh.. maar ik ben t wel met je eens :P
Bigs schreef op 29 March 2003 @ 13:54:
jup maar dat gaan om die simpele toontjes, daar kan je geen polyfone mee maken

weet iemand of dit ook kan met polyfone ringtones voor SE? k heb een t300 en t klinkt wel handig :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed versta, kun je dus ringtones composen, die géén geluid produceren, maar enkel tril?
Want ik heb nl. sinds enkele dagen een Nokia 3510i, en ik vind dat de trilfunctie veel te flauw trilt :/ . Aangezien ik een hekel aan ringtones, zoek ik dus een manier om de trilfunctie sterker te laten vibreren.

Kan dit daarbij helpen?
Zoja, kan iemand kort uitleggen hoe ik dit moet doen, want ik heb geen ervaring met midi O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 16:29:
Als ik het goed versta, kun je dus ringtones composen, die géén geluid produceren, maar enkel tril?
Want ik heb nl. sinds enkele dagen een Nokia 3510i, en ik vind dat de trilfunctie veel te flauw trilt :/ . Aangezien ik een hekel aan ringtones, zoek ik dus een manier om de trilfunctie sterker te laten vibreren.

Kan dit daarbij helpen?
Zoja, kan iemand kort uitleggen hoe ik dit moet doen, want ik heb geen ervaring met midi O-) .
Misschien heb je wat aan dit programma: http://www.mmsguru.com/mo...Content&pa=showpage&pid=1 . Hiermee kun je van eem midi file een bepaald kanaal als trilfuncitie laten funcioneren. Ik ga het ook proberen (heb ook een 3510i)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
In nokia PC Suite 5 (Sound Converter) kan ik maximaal 4 midi-kanalen laten spelen via mn Nokia 6610.

Klopt mijn conclusie dat ik dan ook maar maximaal 4 tonen tegelijk kan produceren, m.a.w. op één kanaal 3 tonen (als bijv. een accoord) laten horen, is onmogelijk?

De helpfunctie van het programma is daar niet duidelijk over.

Zijn er websites met meer info hierover?

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14
Je kunt met een beetje degelijke midi editor makkelijk zoiets maken, ik heb zelf geen mobiel dus daar kan ik niet mee helpen.

iig, je neemt "cakewalk" of "Cubase" en daar heb je meestal een 'event editor' daar staat de 'tone' in en op welk moment.
Waarschijnlijk is die 'tril' ook een bepaalde toon of een 'controller nr', gewoon ff proberen.

btw: midi files zijn op zich ook vrij makkelijk te vinden. Dus je zou top40 nummers kunnen verbouwen tot voor op je mobiel. Maar dat is vrij veel werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14
Deegroller schreef op 18 april 2003 @ 12:19:
In nokia PC Suite 5 (Sound Converter) kan ik maximaal 4 midi-kanalen laten spelen via mn Nokia 6610.

Klopt mijn conclusie dat ik dan ook maar maximaal 4 tonen tegelijk kan produceren, m.a.w. op één kanaal 3 tonen (als bijv. een accoord) laten horen, is onmogelijk?

De helpfunctie van het programma is daar niet duidelijk over.

Zijn er websites met meer info hierover?
Moet je ff kijken naar hoeveel 'polyfony' hij is. Daaraan kan je zien hoeveel geluiden ie tegelijkertijd kan afspelen. Ik verwacht iets rond de 8 of 16.
Pagina: 1