Toon posts:

Mijn harddisk is kapot!!!Help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een Quantum XL 5 GB harddisk. Ik had het even uitgehaald om mijn nieuwe harddisk te testen en toen ik het terug zette, deed het nog wel, maar daarna toen ik hem reboot had, wil hij niet meer werken. Hij wil helemaal niet starten. Mijn mobo herkent het wel maar als ik met een bootdisk boot dan pak ie ook niet. Wie kan mij helpen?
darknight@planet.nl :'(

Verwijderd

Als ik dat zo hoor dan heb je je partitie verwijderd.
Maak een bootdiskette met het bestand fdisk.exe en het bestand Format.com.
Met fdisk kan je een partitie maken en dan met format.com de boel formateren na het maken van een partitie
veel suc6
Dennis icq 51235903

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21
Uhm, zo ben je wel alles kwijt...Mocht je echt een partitie hebben verwijderd, dan kun je (mits je twee hd's hebt) met programma;s als tiramisu of Lost&Found nog kijken wat je terug kunt halen.
Misschien is gewoon je windows partitie niet meer actief. Je start dan fdisk en zegt "2. partitie actief maken", en dan kies je je windows partitie.
Ook kun je proberen of je met een bootflop de c: nog op komt. Is dit je oude C:, dan kun je met "sys a: c:" je systeem herstellen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
of je hebt je schijf met je handen vastgepakt en daardoor de chips een opsodemieter gegeven omdat je geladen was (en als dat zo is kan je die HD wel weggooien, want een nieuwe printplaat (als je die al aan kan komen) is denk ik net zo duur als een nieuwe hd, of is het die 5gb niet waard)

Verwijderd

Geef mij maar maxtor
ik heb afgelopen 4 jaar 4 Quantum hd's gemold door wat jij heeft gedaan .
ff eruit een er weer ingezet en ik kon hem wel weggooien .
het leuke was het waren 2 ide (zo wat) en 2scsi schijven,baalde redelijk maar nu weet ik dat ik gewoon maxtor moet nemen, want daar heb je dat kutgezeik veeeeel minder mee dan de Quantum hd's .

En over die Sys.com dat kan wel helpen maar het is het niet omdat een bootflop zelfs die hd niet ziet,dus waraschijnlijk die partitie niet active inderdaad, partitie verwijderd of je hd verneukt/
Tip vanuit amsterdam, neem Maxtor schijven

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik moet wel even melden dat de service van Quantum perfect is! Ik heb zelf een 18,2Gb Ultra 160 SCSI schijf (Atlas 10KII) die het heeft begeven. Eerst naar Quantum in Ierland gebeld, HD opgestuurd en na 10 dagen een nieuwe!

Een vriend van mij ervaarde dit heel anders met een IBM (heeft werkelijk maanden geduurd voor het omruilen, bleek de "nieuwe" ook niet te functioneren. Uiteindelijk zijn geld terug gekregen na ook weer enige weken wachten...).

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Lijkt mij een geval van statische lading, dus jammer weggooien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik wilde nog even bedanken voor reacties. Ik heb nog even opmerking over fdisk. Als ik met een bootdiskette opstart, herkent het mijn harddisk niet. Dus dwz dat het helemaal geen harddisk herkent. En ik mijn ook met 2 hdd geprobeerd dus ik had het op slave gezet en andere op master maar vreemd genoeg herkent mijn bios wel hdd maar onder windows(2hdd) herkent het kapotte hdd ook niet. Dus is mijn hdd naar kloot?
:?:'(

Verwijderd

Wat bedoel je nu? Je hebt fdisk dus geprobeerd? En in fdisk zag hij geen harde schijf? In dat geval is jouw hd overleden, maar om je eerlijk te zijn is jouw post niet echt extreem duidelijk :/.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een keer zoiets gehad bios herkende 'm wel maar verder niet.
Ik heb de flat kabels stevig aangedrukt en toen deedie het weer daarna gebeurede het weer flat cable vervangen en voila.
maar het kan ook nog zo zijn dat je MoBo stuk is omdat hij die nieuwe hd ook niet pakt.
suc6
Pagina: 1