Na 1,5 maand klooien en zoeken toch maar eens hier om raad vragen. Eerst even wat specs :
- Athlon XP 1800+
- Asus A7V333
- Samung 512 MB PC2700 DDR
- 400W Q-tec
- Hercules Radeon 8500 LE
Ik had het probleem dat mijn videokaart bij elk 3D spelletje meteen verticale strepen gaf. Na wat zoeken las ik dat mijn voeding wel eens te zwak zou kunnen zijn. Ik heb toen mijn 300W voeding vervangen door een 400W exemplaar. Dit hielp gedeeltelijk.
De spelletjes lopen nu na 3 minuten vast in plaats van meteen bij opstarten.
Ik heb het volgende al geprobeerd :
• Ik heb mijn videokaart getest in een ander systeem; Geen problemen. Zelfs niet met diezelfde oude 300W voeding.
• Nieuwste BIOS in moederbord. ("Fixed : Hang ups with ATI cards..." niet dus...)
• Nieuwste drivers voor moederbord en videokaart
• Tot twee maal toe een verse installatie van besturingsysteem (WinXP)
• Onderklokken videokaart (Zware verstoringen in het beeld, tot een crash aan toe)
• Op default snelheid draaien van mijn CPU; Die draait nu op 1800 (180x10) Mhz. Dat is het probleem niet.
• Videokaart wordt niet te heet; Voelt handwarm en werkt in ander systeem gewoon.
• Spanningen van de voeding lijken okee; Heb ze nog niet gemeten op het moederbord.
Op internet heb ik nog niets kunnen vinden over iets dat lijkt op incompatibiliteit tussen KT333 en deze videokaart, maar het lijkt er sterk op.
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Alvast bedankt
- Athlon XP 1800+
- Asus A7V333
- Samung 512 MB PC2700 DDR
- 400W Q-tec
- Hercules Radeon 8500 LE
Ik had het probleem dat mijn videokaart bij elk 3D spelletje meteen verticale strepen gaf. Na wat zoeken las ik dat mijn voeding wel eens te zwak zou kunnen zijn. Ik heb toen mijn 300W voeding vervangen door een 400W exemplaar. Dit hielp gedeeltelijk.
De spelletjes lopen nu na 3 minuten vast in plaats van meteen bij opstarten.
Ik heb het volgende al geprobeerd :
• Ik heb mijn videokaart getest in een ander systeem; Geen problemen. Zelfs niet met diezelfde oude 300W voeding.
• Nieuwste BIOS in moederbord. ("Fixed : Hang ups with ATI cards..." niet dus...)
• Nieuwste drivers voor moederbord en videokaart
• Tot twee maal toe een verse installatie van besturingsysteem (WinXP)
• Onderklokken videokaart (Zware verstoringen in het beeld, tot een crash aan toe)
• Op default snelheid draaien van mijn CPU; Die draait nu op 1800 (180x10) Mhz. Dat is het probleem niet.
• Videokaart wordt niet te heet; Voelt handwarm en werkt in ander systeem gewoon.
• Spanningen van de voeding lijken okee; Heb ze nog niet gemeten op het moederbord.
Op internet heb ik nog niets kunnen vinden over iets dat lijkt op incompatibiliteit tussen KT333 en deze videokaart, maar het lijkt er sterk op.
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Alvast bedankt
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!