Toon posts:

0E fout bij installeren win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het installeren van windows 98 op een pentium 166 kreeg ik de melding 0E 0028:C02767E8 VxD VMM(06) + 000047E8.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd voor de 2e x omdat ik bij de 1e installatie dacht dat het goed gegaan was, maar na 5 minuten kwamen de blauwe schermen tevoorschijn. Toen kreeg ik de fout 0E op 0028;C000727D in VxD VMM01 + 0000627D.

De laatst gegeven fout heb ik op internet kunnen achterhalen. Dat bleek iets met het geheugen te zijn ofzo. Maar Nu kan ik de 2e dus niet vinden. Ik wordt er helemaal gek van want ik kan zo niet werken op deze machine. Is deze machine gewoon helemaal op, of is er wat mis met de software, of is er iets anders aan de hand? Ik kom er niet uit. :( :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
test je geheugen eens: www.memtest86.com

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Wow eey, dat is snel gereageert. Ik ga het meteen even proberen. Maar als het niet het geheugen is, dan wordt t somber inzien voor deze pc?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er zijn nog wel wat andere opties die ik tegen kom bij [google=windows 98 exception 0E VMM(06)], zoals problemen met McAfee vscan95: http://www.cpucare.com/FAQS/fatal_exceptions_w9x.htm
Het is trouwens vmm(01) ipv vmm01, gok ik ;)

Maar bij het installeren lijkt een paar uur het geheugen checken me een goed plan. Als je nog ergens reserve hardwrae hebt liggen, zou je bijv. ook je videokaart even kunnen vervangen om te kijken of het daar aan ligt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc net in de memtest gezet en zal hem ffies flink laten zweten. :) En ja, je hebt gelijk. Haakjes vergeten bij vmm(01);) ik heb nog wel ergens wat reserve liggen, maar dat zal ik wel doen als hij klaar is met de test. Ik heb zelf ook wel op google gezocht naar info. Maar over de fout die ik bij 2e x installeren kreeg vond ik alleen fouten over programma's die je installeerd als windows draait. Daar heb ik dus niet zo veel aan. En, als alles niet helpt ga ik mn pa maar een nieuwe pc aansmeren ;) Wordt wel een x tijd met zn P166 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu na een uur testen al 30 fouten gevonden dus dat is verrot geheugen. Weet ik dat ook weer.

slotje!!!!! ( voor de mods)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 17:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

slotje!!!!! ( voor de mods)
Neuh, zakt wel weg nu er niet meer wordt gereageerd :)

Slotjes zijn in principe alleen als het helemaal niet volgens het policy is, dit is gewoon opgelost - helaas niet in het voordeel van je protemonnee maar toch :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Maar mn broertje heb ik wel blij gemaakt. Ken ie eindelijk gamen op een goeie pc :D Zo'n verrotte pc heeft altyd weer voordelen voor een bepaalde party he :D ;)
Pagina: 1