[Flash] Problemen met buttons en acties

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik moet voor een opdracht van school wat doen met flash. Dit leek mij in het eerste geval nog wel leuk.
Maar ik wordt onderhand wel simpel van flash. Zo heb ik te maken met dat flash af en toe geen zin heeft om te doen wat hij moet.

Ik heb een animatie met een paar buttons. De buttons heb ik zelf getekend en opgenomen als een ‘button’ in de library wordt. Nu heb ik aan deze een actie in gesteld dat hij naar een andere scene moet gaan namelijk ‘onderwerp1’. Hij gaat wel naar een andere scene maar dat is de begin scene die aan het begint van de animatie staat.
De code ziet er als volgt uit:

on (release) {
gotoAndPlay("Onderwerp1", 1);
}

En je zou vermoeden dat de code als volgt is want het onderstaande voert hij in werkelijkheid uit.

on (release) {
gotoAndPlay("Begin", 1);
}

Ik heb meerdere animaties gemaakt en steeds heb ik dit zelfde probleem. Heb ik van flash MX een oude waar nog een bug in zit? Is dit een bug en is er een patch voor?
Ik geef af en toe aan in een frame dat hij moet stoppen via acties en dan de code stop. Ook hier vertikt flash het wel eens om de code uit te voeren.

En nog een laatste vraag waarom maakt van flash van alle kleine lijntjes en stukken tekst die ik een motion tween verwerk een object ‘tween’ gevolgd door een oplopend nummer. Kan je zorgen dat flash dit niet doet of is dit onmogelijk. Want van alle kleine dingen een object te maken in de library is hoogst irritant.

Zoals je kan lezen ben ik niet erg tevreden over flash. Weet iemand wat het probleem is van de bovengenoemde problemen??? Alvast bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

W3designer.nl

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

huh? de eerste werkt niet, de tweede wel? hoe zit dat precies?
als je even een fla'tje post dan kunnen we het bezien. Ik denk dat het een tikfout is namelijk

ow en als je van de tweens afwil maak je bewegingen dan lekker in actionscript, ik denk dat flash op deze manier een beetje ontevreden over jouw is ;)

Stoer; Marduq

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

DarkSilence schreef op 18 March 2003 @ 16:35:
..

En nog een laatste vraag waarom maakt van flash van alle kleine lijntjes en stukken tekst die ik een motion tween verwerk een object ‘tween’ gevolgd door een oplopend nummer. Kan je zorgen dat flash dit niet doet of is dit onmogelijk. Want van alle kleine dingen een object te maken in de library is hoogst irritant.

Zoals je kan lezen ben ik niet erg tevreden over flash. Weet iemand wat het probleem is van de bovengenoemde problemen??? Alvast bedankt!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mischien handig om al die dingen ff te selecteren, dan ff een group van te maken en die converteren naar een symbol??

En over die buttons... klinkt idd als een typo

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Haha, ja nou ik had vamidag al helemaal gezien met flash. Ik kijk ff of ik hem ergens kan hosten. Of ik moet nu het probleem zelf vinden

W3designer.nl

Verwijderd

DarkSilence schreef op 18 March 2003 @ 16:35:
Hij gaat wel naar een andere scene maar dat is de begin scene die aan het begint van de animatie staat.
De code ziet er als volgt uit:

on (release) {
gotoAndPlay("Onderwerp1", 1);
}

En je zou vermoeden dat de code als volgt is want het onderstaande voert hij in werkelijkheid uit.

on (release) {
gotoAndPlay("Begin", 1);
}
"Begin" is waarschijnlijk de naam van de 'eerste' scene;;
probeer niet te werken met scene namen; maar met frame labels;
zet in de 1e frame van je 2e Scene (Onderwerp1) ook bijvoorbeeld "onderwerp1"
dan zal je actie on release ... gotoandplay "onderwerp1" wel werken
etc..

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

sterker nog, probeer te werken met een aantal verschillende movieclips die al dan niet extern geladen worden in een host-flash file. Dan kun je ook allemaal fijne loaders met procentuele kilobytes-metertjes bakken

on (release) {
hosterMC.loadMovie("begin.swf");
[ if (hostMCLoaded = "complete") { hostMC.gotoAndPlay(1) } ]
}

Stoer; Marduq

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
XangadiX schreef op 19 maart 2003 @ 02:04:
sterker nog, probeer te werken met een aantal verschillende movieclips die al dan niet extern geladen worden in een host-flash file. Dan kun je ook allemaal fijne loaders met procentuele kilobytes-metertjes bakken

on (release) {
hosterMC.loadMovie("begin.swf");
[ if (hostMCLoaded = "complete") { hostMC.gotoAndPlay(1) } ]
}
Oké zou ik eens proberen

Ik heb nu toruwens voor elkaar dat ik na de juiste deel van de annimatie ga.

Ik denk dat het probleem was dat ik meerdere frames had met de buttons.
Bij frame 1 stonden de buttons met de acties goed en het laatste frame had ik waarnschijnlijk heel lang geleden op insert keyframe geklikt en daar door oude acties die fout waren.
Ik had het keyframe verwijderd en opnieuw gamaakt.

Iniedergeval dit denk ik maar ik had nooit een verwijzing naar de intro scene gemaakt maar toch ging hij er heen ik blijf het een raar gebeuren vinden maar hij werkt.

Nou ja nu ga ik ff inlaadbalkjes proberen te krijgen ozdat je kan zien hoe lang de annimatie in geladen moet worden. Ik hoop een voorbeeldje bij google te vinden. Ik heb zelf al een tekst met een scrollbalkje voor elkaar gekregen.

Maar bedankt voor alle reacties

W3designer.nl

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

heb nog wel een melige voor je:

Bij deze benoem ik u een freeware FLA'tje: preloadertje

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.