Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Led fan's op 7V met ledjes aan??

Pagina: 1
Acties:

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024
Hi

Ik heb een coolermaster fan met led op mijn CPU heatsink zitten.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/images/tlf-r82/tlf-r82.jpg

ivm stilte heb ik deze aangesloten met de zalman adapter om het toerental en dus ook het geluid te verminderen
Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/septemberimg/fanparts.gif

Probleem is als ik deze aansluit dat de ledjes niet meet branden. Zonder dat Zalman ding branden de ledjes wel
Is hier iets aan te doen??
Heb iets geoord om de ledjes op de voeding aan te sluiten, maar hoe kan ik dit doen :?

[ Voor 6% gewijzigd door ken op 18-03-2003 18:12 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Klinkt alsof je LEDjes gewoon niet meer genoeg spanning krijgen...

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Baviaan schreef op 18 March 2003 @ 16:22:
Klinkt alsof je LEDjes gewoon niet meer genoeg spanning krijgen...
Inderdaad :)

Ik weet niet hoe die ledjes hun stroom krijgen, maar je moet dan proberen die ledjes apart van stroom te voorzien. Dus het kabeltje waar ze aanvast zitten loshalen en er gewoon weer 12 volt op zetten...

[let er wel op dat je eventuele weerstanden die ertussen zitten gewoon in het circuit van de ledjes houdt, anders branden ze misschien door..]

[ Voor 29% gewijzigd door Scatman_II op 18-03-2003 16:26 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
ja, je kan natuurlijk gewoon het voedingskabeltje van de ledjes doorsnijden en direct op de voeding aansluit, let natuurlijk wel ff op het weerstandje wat er tussen moet.

ik weet niet hoor, lijkt me niet zown heel goed plan. Zoizo, zown coolermaster maakt amper geluid, dus of zown zalman ding nodig is...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Sluit me bij Oversoft en Scatman_II aan in dit geval. Heeeel vroeger, toen casemodden nog alleen voor die-hards was, en je niks in de winkel kon kopen, moest alles zelf gemaakt worden. Ook fans met een ledje erin. Veel verschillende schema's zijn toen hier langsgekomen, maar ze hadden allemaal 1 ding met elkaar gemeen: led krijgt van binnenuit stroom, en is geheel geintegreerd met de rest van de fan. Dus je zal een flinke doos verstand van electronica moeten hebben om'm goed aan de praat te krijgen... :)

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 18-03-2003 23:25 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Een beetje handigheid is al voldoende.. (ik veronderstel dat de antec niveel verschillen van deze)

http://www.tones.be/forum/viewtopic.php?t=2039

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 11:59
Scatman_II schreef op 18 March 2003 @ 16:25:
[...]

Inderdaad :)

Ik weet niet hoe die ledjes hun stroom krijgen, maar je moet dan proberen die ledjes apart van stroom te voorzien. Dus het kabeltje waar ze aanvast zitten loshalen en er gewoon weer 12 volt op zetten...

[let er wel op dat je eventuele weerstanden die ertussen zitten gewoon in het circuit van de ledjes houdt, anders branden ze misschien door..]
omg, als jij denkt dat je met 12v lang van je leds geniet.... heb je denkt te veel bier op })

informeer ff bij de elektroboer naar een weerstandje die je wel tussen je kabeltje van je fan kan zetten, net voor dat zalman ding, zodat je je leds "extern" voed.
als je nou een beetje kan solderen, zou je er zelf nog een schakelaar tussen kunnen zetten

Verwijderd

Meestal zijn de LEDs aangesloten op een strip die rondom de buitenzijde vd fan loopt en zo ook zijn vastgebonden met tape. Haal gewoon de tape los en zoek waar de film verbonden is met de voedingsaansluitingen van de fan. Daar soldeer je ze gewoon los, en kan je er een 12V molex aanhangen. Je moet er gewoon op letten dat je alles meehebt, dus dat je pas gaat onderbreken waar je normaal stroom van de fan connector aftapt.

• ken
Ok thanx voor de reply's. Zal eens gaan kijken wat hoe ik dat het beste aan ga pakken :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Sauron-XP schreef op 19 March 2003 @ 01:23:
[...]

omg, als jij denkt dat je met 12v lang van je leds geniet.... heb je denkt te veel bier op })

informeer ff bij de elektroboer naar een weerstandje die je wel tussen je kabeltje van je fan kan zetten, net voor dat zalman ding, zodat je je leds "extern" voed.
als je nou een beetje kan solderen, zou je er zelf nog een schakelaar tussen kunnen zetten
Ik zeg niet dat je direct 12V op je ledjes moet zetten :P En die weerstandjes zullen al wel in die fan verwerkt zitten lijkt me... :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

ik heb ze gewoon op 12v hangen en geen probleem met doorfikken. :) als een ledje bij het testen werkt blijft het vaak gewoon werken. :)

• ken
Is gelukt :)

Weerstand ertussen en aangeloten op de voeding :)

Eindelijk stilte ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Sauron-XP schreef op 19 March 2003 @ 01:23:
[...]

offtopic:
Lezen is ook moeilijk he... Hij zegt nadrukkelijk dat je de weerstandjes in de schakeling er in moet laten zitten anders branden je LEDs door ;)

Saus Henk: qua voltages mag het misschien kloppen (4 LEDs in serie op 12V), maar zonder voorschakelweerstand loop je kans dat er een extreem grote stroom gaat lopen: effect is dat je LEDs na 2 a 3% van hun beoogde levensduur de geest geven.. Niet aan te raden dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door FragFrog op 19-03-2003 20:18 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1