Toon posts:

[C#.NET] Sending mail met MAPI ipv SMTP(web project)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gaat ie weer(hoop dat het goed is).

Ik heb een web applicatie die als notificatie een email moet sturen aan de manager van de user(app wordt dus alleen intern gebruikt via intranet).

Nu wilde ik hiervoor smtp gebruiken.
in .NET is daar een mooie lib voor.
Dat lukte ook wel. Nu zit ik alleen met het volgende:

Doordat mijn werk geen smtp ondersteuning op hun netwerk wil geven om veiligheds redenen, moet ik het wel via MAPI doen.

Ik heb op internet gezocht naar voorbeelden hiervan. Weining gevonden voor web projects. Alleen voor c# windows. Niet compatible.

Alleen weet ik dat ik de lib System.Outlook niet kan gebruiken. Deze is voor windows forms only

Hoe moet ik dat aanpakken om MAPI aan te spreken anuit een web omgeving? kan het uberhaupt wel.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Kunnen ze geen imap toegang bieden? Systeembeheerders zijn daar vaak veel blijer mee omdat er allerlei leuke standaard beveiligingsvoorzieningen mogelijk zijn met imap.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in msdn niets anders vinden dan System.Web.Mail
daarin vind ik alleen SmtpMail.

helemaal niets over andere methoden.
Is het misschien zo dat mapi alleen gebruikt kan worden in een windows app?

Verwijderd

Is het misschien zo dat mapi alleen gebruikt kan worden in een windows app?

Zo ja, dan moet dat wel te omzeilen zijn: Postback met het te versturen emailtje (of alleen maar een indicatie dat een standaard mailtje moet worden verstuurd) naar IIS, en van daaruit kun je server side het mailtje versturen via bv. een ISAPI dll.
Niet echt mooi, maar dat zijn workaround vrijwel nooit. :)

• martijn_brinkers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
C# vb van gebruik van Simple MAPI

http://www.codeproject.com/useritems/simplemapidotnet.asp

Maar waarschijnlijk wil je extended MAPI?

[ Voor 20% gewijzigd door martijn_brinkers op 18-03-2003 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik wil is via een web app in c#.net een mail sturen via de exchange server die we hier in het serverparkie hebben staan.
Ik mag geen smtp gebruiken. vinden ze niet goed(veiligheid zeggen ze)

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

Voor zover ik heb begrepen kun je niet naar externe mail adressen mailen met MAPI.
Ook Exchange gebruikt hiervoor een SMTP server (weet je zeker dat je alleen bij de MAPI van exchange kan ? Al geprobeerd om Exchange als SMTP server te benaderen? )

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

Verwijderd

Topicstarter
Yep... hebben ze hier uitgeschakeld. Aanzetten doen ze niet. lullig.....
Pagina: 1