[Java] Variabele variabele?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Bestaat dit? Ik moet namelijk een x aantal instanties van een class aanmaken en wil dit niet vast zetten, is er iets als een variablele variabele?

Of een andere manier om:

code:
1
2
3
4
5
ClientThread t = new ClientThread(argv);
ClientThread q = new ClientThread(argv);
ClientThread w = new ClientThread(argv);
ClientThread e = new ClientThread(argv);
ClientThread r = new ClientThread(argv);

Deze tqwer in iets anders te veranderen? b.v.d.!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 17:52
Is een array niet makkelijker? Dan kun je ze gewoon nummeren.
Java:
1
2
3
4
5
ClientThread[] ct = new ClientThread[aantal];
for(int i = 0; i < aantal; i++)
{
  ct[i] = new ClientThread(argv);
}

edit: Voor de duidelijkheid, java ondersteunt voor zover ik weet geen variabele variabelen. Volgens mij kan alleen PHP dat..

[ Voor 41% gewijzigd door Marcj op 18-03-2003 16:03 . Reden: typo... ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Variabele variabelen :? volgens mij bedoel je iets als een zgn Variant. Ik ben geen programmeur (meer), maar ik dacht dat zoiets o.m. in VisualBasic zat...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Variable variablen...... Hoeveel keer is dit hier al niet op dit forum langsgekomen. :X

Arrays, Vectors, ed.... zijn allemaal manieren om een aantal om die dingen te verwezenlijken. 't Is niet omdat PHP zo iets ranzigs toestaat, dat het ook in andere talen mogelijk is.

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

The_Eagle schreef op 18 March 2003 @ 16:05:
Variabele variabelen :? volgens mij bedoel je iets als een zgn Variant. Ik ben geen programmeur (meer), maar ik dacht dat zoiets o.m. in VisualBasic zat...
Een varianttype is een type dat bestaat uit een aantal andere types, en een waarde van een varianttype zal een waarde van een van die types zijn. Vb.

NullString = variant(Null, String)

(hierbij is de waardeverzameling van Null {null} en die van String zal iedere mogelijke string behalve null zijn)

hierbij is NullString een variant type van een Null en String-type. De waarde van het NullString type, zal dus null of een willekeurige string (behalve null) zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Alarmnummer op 18-03-2003 16:27 ]

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Zijn de beginnerscurssen Java zo zeldzaam?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Zie de heren hierboven :)
Array's en/of Collections zijn je opties. Variabele variabelen zijn nogal moeilijk te realiseren binnen een sterk getypeerde taal ;)

Volgende keer graag even zelf de manual er op na slaan, of de search hier gebruiken :) Dan had je het sneller gevonden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.