[Unlock XP] Laserlock bij L3 vol met zilverlak.. Erg?

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Er is wat mis gegaan met het unlocken van mijn XP 1600+. De laserlock gaten bij L3 zijn helaas lichtelijk besmeurt met zilverlak. Verder zijn er gelukkig geen problemen. Mijn vraag, is het erg dat deze laserlocks nu vol zitten met zilvere lak?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1003697077.jpg
Om deze 2 locks bij L3 gaat het dus. Dit is plaatje komt van de frontpage van GoT

[ Voor 25% gewijzigd door F0kke op 18-03-2003 15:48 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Gewoon reinigen met een beetje wasbenzine en klaar..

• F0kke
Jupiler schreef op 18 March 2003 @ 15:53:
Gewoon reinigen met een beetje wasbenzine en klaar..
werkt helaas niet, er blijft nog wel wat lak zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door F0kke op 18-03-2003 16:07 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Fokkie schreef op 18 maart 2003 @ 16:07:
[...]

werkt helaas niet, er blijft nog wel wat lak zitten.
Te weinig om contact te maken..,Dus lijk me niks uitmaken..

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• F0kke
En stel nou dat ie wel contact maakt, heb ik dan een probleem of niet?

Als ik dit onderstaande lees vrees ik toch dat ik de boel sloop als ik de cpu in mijn pc stop. Ik hoop dat iemand me even kan bevestigen of de cpu dood gaat of niet als de laserlocks volzitten met zilver. (De contactpuntjes buiten de locks zijn dus niet verbonden.)
Verwijderd schreef op 18 January 2002 @ 19:55:
Ik bedoel dus of je de CPU er mee kunt slopen. Ik heb vanmiddag mijn CPU unlocked. PC startte op maar na een reboot (kwou multiplier veranderen) wastie dood. Ik heb toen de CPU los gehaald en ik zag dat er wat zilver in de eerste L3 brug was gevallen. Blijf het raar vinden dat de CPU pas na de reboot overleed. Hij was niet echt overleden want D-LED gaf een andere foutmelding, processor-initialisation. Ach ik wil het er niet eens over hebben, mijn CPU is gewoon dood. Zo eigenwijs als ik ben koop ik morgen natuurlijk een nieuwe en probeer het meteen weer. Tenzij iemand zegt dat het wel degelijk mogelijk is om een CPU te vernaggelen ook al verbindt je de L1 bruggen goed. Ik ga er nu gewoon van uit dat ik toch iets fout heb gedaan, die L3 brug bv en ik hoop stiekem nog iets.

[ Voor 90% gewijzigd door F0kke op 18-03-2003 16:22 ]

Verwijderd

volgens mij kun je alleen maar een andere MP krijgen..als je unlock dan ook nog mislukt dan heb je wel een probleem ja :+

• F0kke
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 16:56:
volgens mij kun je alleen maar een andere MP krijgen..als je unlock dan ook nog mislukt dan heb je wel een probleem ja :+
De putjes zijn nu echt goed leeg, alleen aan de randen glinsterd het nog een beetje. Ik acht de kans nihil dat er contact is. Ik unlock gewoon door en plak de boel goed af. Als zoals jij zegt (en dat was ook mijn gedachte) enkel de multiplier veranderd. En de unlock succesvol is kan ik die toch weer wijzigen. Maar dan speelt meteen een 2e vraag in mij op, waarom moeten we dan de putjes bij de L1 wel vullen met secondelijm om te zorgen dat er in dat putje geen contact wordt gemaakt... :?
Before fiddling around with the conductive lacquer, the "burn holes" created by AMD's laser separation have to be sealed. If the silver lacquer trickles into these holes, you'll be up against the same grounding problem mentioned earlier.
Dit komt van Tom's Hardware af, ik kan alleen niet vinden waar hij dit punt eerder noemde zoals hierboven wordt beschreven.

[ Voor 25% gewijzigd door F0kke op 18-03-2003 17:16 ]

• F0kke
Ik ben er nog niet uit, ik wacht me spanning af tot iemand mijn (en Fewture's) vermoeden bevestigt

• F0kke
niemand?

Verwijderd

Niet steeds de draad kicken aub :/ Dat wordt als asociaal gezien :)

Je kan toch gewoon doorgaan met unlocken en je proc er weer indoen? Dan weet je het. Sim-pel.

Verwijderd

Je kunt het gewoon met een mesje weg krabben. Dat heb ik ook gedaan bij mijn 1600+. Ik had ook een beetje geprutst.

Ik heb bij het unlocken alleen wel eerst de laserlocks gevuld met seconde lijm, en daarna silvermeuk gebruikt.

De volgende keer afplakken met plakband.

• F0kke
Goed, de laserlocks van L3 zorgvuldig leeggekrabt met een spelt. (Echt heel voorzichtig). Alleen aan de racdjes zit nog wat glinsterende lak. Maargoed, gelukkig deed de cpu het nog. Helaas is de unlock wel mislukt want ik had zoals voorheen enkel MP 10 en 10.5 beschikbaar. Nu heb ik net even de cpu weer uit mijn kast gehaald, gekeken wat het probleem kon zijn en vervolgens 2 bruggen overnieuw gemaakt. Nu is alleen MP 12 (als hogere MP) beschikbaar. En ik wil nu juist 11 en 11.5 hebben... grrrr. Zometeen de overige 3 bruggen ook maar even overnieuw leggen. Bedankt voor de tips iig allemaal!

• F0kke
CPU succesvol geunlocked! Ik heb alle brugjes even overnieuw gemaakt. Voordat ik de brugjes legde heb ik eerst even heel voorzichtig de contactpuntjes gekrabt met een scalpel. Nu maken de brugjes wel goed contact en werken alle multipliers.

Draadje mag dicht :) Bedankt allemaal!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Graag gedaan, mijn deskundig oog heeft ook bijgedragen aan de oplossing. :P

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:14
Kleine opmerking nog: de opvul methode is niet noodzakelijk voor alle bruggen. Kan je helaas niet vertellen voor welke precies wel en welke niet, maar weet uit ervaring dat het bijvoorbeeld niks uitmaakt als je de L5 (noodzakelijk voor SMP) helemaal onderklaait ;)

En over zo'n klein beetje hoef je eigenlijk al helemaal geen zorgen te maken, zoals je zelf al opmerkte is de kans een stuk groter dat'ie geen contact maakt dan wel, je moet er zogezegd echt moeite voor doen om'm goed te verbinden. Paar drupjes zilver maakt niet zoveel uit :)

Draadje hoeft niet dicht hoor, hij suddert wel langzaam weg in vergetelheid, totdat iemand er weer wat bruikbaars uit haalt als'ie searched :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door FragFrog op 20-03-2003 00:07 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1