Casema/wannadoo (com21) combi met Adv. server

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
is er iemand die ervaring heeft met deze combinatie?

Momenteel maak ik gebruik van een smoothwall server die nu als gateway zijn werk doet wat feilloos werkt. Ik wil echter toch eens kijken wat de mogelijkheden zijn om de verbinding van wanadoo/casema, direct aan een adv. server te koppellen.

Doel , eenvoudiger maken om remote in te loggen op het lokale netwerk, etc.

Wat ik me nog herinner van voor de smoothwall is dat je met casema software een hoop gedonder in huis haalde en uiteindleijk bleef zitten met een soort "inbelverbinding"

M'n vriendin heeft @home en daar schijnt het vrij simpel mee te gaan....

oh ja, om te voorkomen dat iedereen begint over het hoe en waarom dan van de keuze voor advanced server ipv server...

die originele cd's had ik liggen met keurig de originele reg. code....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Casema met COM21 modem moet je bij voorkeur niet met de standaard-software, maar met rasppoe gebruiken. Is een stuk stabieler, en werkt uiteindelijk idd als een gewone inbelverbinding. Ik heb het gewoon op een w2k prof ws draaien, naar alle tevredenheid. Nog nooit zo lekker stabiel gewerkt, verbinding is er sinds ik rasppoe gebruik nooit meer uitgeknald.
Dus dan kun je voor je internet etc gewoon een inbelverbinding naar je provider gebruiken, als ware het een gewoon modem. Niks makkelijker als dat lijkt me. ZOlang je maar eerst de verbinding maakt, en pas daarna je proxy etc gaat installeren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
The_Eagle heeft gelijk: gebruik de RASPPPoE software, en _beslist_ niet de casjema software. Je kunt 't hier vinden: http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/

Wij draaien ook Casema COM21 + Windows 2000 server op een laptop. Het is niet helemaal stabiel, verbinding wil er wel eens uitknallen, het liefst rond 12uur s'avonds.
Meestal wil 'ie dan voor 15 minuten niet inbellen omdat de verbinding waarschijnlijk niet normaal afsgesloten is. Maar er zijn ook maanden bij dat het zonder problemen werkt.

Voor de rest werkt 't goed. Het liefst wil ik een Debian machine inzetten voor internetdeling maar ik ben nog niet verder dan een 2.4 kernel compilen (wel gelukt :P). Dat lijkt me het meest stabiel.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
ik heb dus niets te maken met een service als Qosplanner zoals je bijv bij @home zite staan ?

en verder kan ik direct de maximale mogelijkheden van vpn onder w2k As gebruiken ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....