Toon posts:

gefragmenteerde files op een gedefragmenteerde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Laatst viel het mij op dat een oude 13gb maxtor in mijn compu sneller was dan een nieuwe 40gb maxtor. Nou vroeg ik mijzelf hoe dat kwam. Wat bleek: fragmentatie. Dus ik defragementeerde de 40gb schijf en keek of het hielp. Nou bleek dat dus helemaal niet te helpen :( ... Toen ik echter weer naar de Analyse van de windows defragmenter keek bleek dat hij de nieuwe files zeer gefragmenteerd op mijn schijf had gezet... en dit terwijl de schijf daarvoor geen fragmenten bevatte...

Nou is mijn vraag: hoe komt het dat windows op een gedefragmenteerde / lege schijf gefragmenteerde files zet en daardoor de schijf tergend langzaam maakt

Mijn systeem voor zover van toepassing:

40 GB Maxtor ST340823 aan een
HPT 3xx ATA RAID Controller op een
Abit KT7a-RAID met
Windows XP SP1

Geen raid configuratie of wat dan ook... wel aan de controller voor 100MBit

Vriendelijke groeten en alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al andere mogelijke oorzaken van de traagheid uitgesloten? Kijk eens in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) onder "mijn ide config is relatief langzaam" :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm stond niet echt iets bruikbaars bij... alles staat qua hardware verder goed geconfigureerd en aan de software valt niet zoveel te doen ...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is het programma (de bestanden) misschien niet helemaal f*cked up?

In ieder geval om te proberen om je systeem sneller te maken zou je een ander defragmentatie programma kunnen proberen. Hoe het verder komt zou ik niet weten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
een cd image...? nee die doet het prima... het gaat om een data schijf niet om mijn systeem schijf...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 16:11:
een cd image...? nee die doet het prima... het gaat om een data schijf niet om mijn systeem schijf...
Hoe kom jij nou bij een CD image? :/ :? Ik bedooel dus het programma Defrag van windows :z

verder zie ik dat Defrag van windows wel verder vage dingen doet. Bij 1tje een bug in windows ME dat het systeem instabiel wordt maar deze springt er wel helemaal bovenuit!: Na defrag geen D schijf meer
Staat overigens los van jou probleem :z

[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 18-03-2003 16:16 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok sorry dan begreep ik je verkeerd...
Pagina: 1