Hoi,
Ben nu al een poosje aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem:
Ik heb een online teksteditor die de volgende html 'kan' uitpoepen:
Nu is het mogelijk om hier dus verschillende varianten op te maken dus:
<EM><STRONG>...</STRONG></EM>
<U><STRONG>...</STRONG></U>
maar ook dus:
<EM><U><STRONG>...</STRONG></U></EM>
(deze is dus hetzelfde als het eerst gegeven voorbeeld.)
Dit zou dus vervangen moeten worden naar: //BIU (of soortgelijke varianten zoals //BI, //BU etc. etc.)
Zoals gezegd ben ik dus al wezen zoeken en ik heb het idee dat een regexp hiervoor het beste is. Ik weet het alleen niet zeker. Ik heb namelijk aardig wat examples hier gevonden, maar het lijkt mij dat die alleen matchen op 1 soortgelijk iets. Bijvoorbeeld alleen alleen voor de mailto en http(s) + ftp links die ingevoerd zijn in een form field.
Concrete vraag: Is mijn bovenstaand probleem met een Regexp op te lossen en zo ja, waar kan ik meer info hierover vinden. (Ik vond de MSDN helaas hier wat te onduidelijk in)
Ben nu al een poosje aan het zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem:
Ik heb een online teksteditor die de volgende html 'kan' uitpoepen:
code:
1
| <STRONG><EM><U>een Bold, Italic en Underlined txt</U></EM></STRONG> |
Nu is het mogelijk om hier dus verschillende varianten op te maken dus:
<EM><STRONG>...</STRONG></EM>
<U><STRONG>...</STRONG></U>
maar ook dus:
<EM><U><STRONG>...</STRONG></U></EM>
(deze is dus hetzelfde als het eerst gegeven voorbeeld.)
Dit zou dus vervangen moeten worden naar: //BIU (of soortgelijke varianten zoals //BI, //BU etc. etc.)
Zoals gezegd ben ik dus al wezen zoeken en ik heb het idee dat een regexp hiervoor het beste is. Ik weet het alleen niet zeker. Ik heb namelijk aardig wat examples hier gevonden, maar het lijkt mij dat die alleen matchen op 1 soortgelijk iets. Bijvoorbeeld alleen alleen voor de mailto en http(s) + ftp links die ingevoerd zijn in een form field.
Concrete vraag: Is mijn bovenstaand probleem met een Regexp op te lossen en zo ja, waar kan ik meer info hierover vinden. (Ik vond de MSDN helaas hier wat te onduidelijk in)
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored