[TFT]DVI >> VGA

Pagina: 1
Acties:

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025
Ik heb al gezocht, maar kon alleen de verbinding andersom vinden.

Ik heb dus een dual monitor setup. Ik ben van plan om 2 TFT-tjes aan te schaffen. Nu kan ik er 1 op mn DVI zetten maar kan ik ook de DVI van de 2e TFT omzetten naar de VGA aansluiting?

Tot nu toe heb ik alleen adapters gevonden voor VGA >> DVI maar niet andersom.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Die bestaan ook niet. Een (analoge) VGA aansluiting heeft niet de digitale signalen die voor DVI nodig zijn zoals andersom wel het geval is. (bij de meeste DVI aansluitingen)

Verwijderd

Check dit maar eens: http://store.kayye.com/kayye/vgatodvicon.html

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 15:00 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
meeste tft met dvi hebben toch ook gewoon een analoge aansluiting? dan doe je scherm 1 op dvi en de ander op analoog, no problem

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Die VGA to DVI converter bij kayye kan het waarschijnlijk wel, maar je zult denk ik wel signaal verlies hebben. Daar komt nog eens bij dat dat ding $300 kost. Daarvoor kan je beter een nieuwe videokaart kopen met 2 x DVI. Of gewoon je TFT schermen aansluiten via VGA ipv DVI.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Roeligan
Dat is dus de vraag. Kan ik mijn TFT via VGA aansluiten. Zit er op elke TFT dus een VGA aansluiting of moet ik eriop letten dat er 2 aansluitingen op zitten (of iig een VGA ipv DVI).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Bij elektronicaonline hebben ze er.
Daar heb ik een kabel gekocht en werk met tft (met dvi in) op beeldkaart (vga uit).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Je kunt een TFT met DVI ingang vaak wel op een VGA uitgang aansluiten mits je een geschikte kabel hebt. Let er dan wel op dat het een DVI-I monitor is en niet een DVI-D. DVI-I geeft ook een analoog signaal door terwijl DVI-D 100% digitaal is.

Mijn eigen Iiyama TFT scherm heeft 2 DVI ingangen maar er zat gewoon een VGA -> DVI kabel bijgeleverd en het ding hangt nu aan de VGA poort van mijn G400 kaartje.

[ Voor 26% gewijzigd door downtime op 18-03-2003 20:39 ]

• Roeligan
thx das genoeg info :)

Ik blij kan ik toch gewoon mn dual opstelling houden (nu nog 2 schermpjes ergens op de kop tikken :+ )

RatPack #814

Pagina: 1