Dual amd: verschillende merken memory

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heb hier een Asus A7M266-D met 2 x MP1800+
Hierop zit 2 x 256 mb ecc reg van Micron.
Aangezien dit memory moeilijk te krijgen is wil ik er 2 bankjes van een ander merk inzetten: bijv. Apacer of Dane-Elec.
Kan dit zomaar: gaat dit goed werken of kun je toch beter 4 gelijke bankjes nemen?

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Zolang je A-merken blijft gebruiken hoeft dit geen problemen op te leveren :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je wilt dus non-registred / non-ecc geheugen bijplaatsen? Dit gaat dus no-way werken. Je kunt maximaal 2 doublesided unbuffered geheugenreepjes gebruiken óf maximaal 4 doublesided registred geheugenreepjes gebruiken. Je kunt ze niet mixen.

Overigens is 256Mb registred ECC geheugen helemaal niet moeilijk te vinden :? Ik vind ze gewoon op de pricewatch terug :z

Verder kun je ook via de webstore van Crucial UK en Corsair UK gewoon online reepjes bestellen. Ze zijn ook voorzien van Micron chipjes.

• wezep
  • Laatst online: 12-06 21:15
Nee ik wil 2 x 256mb (of 512mb) ecc reg bijplaatsten.
Dat er geen unbuffered mem bijkon wist ik al.
Ik heb in de pricewatch gekeken naar Micron modules, maar die kon ik niet vinden.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verder kun je ook via de webstore van Crucial UK en Corsair UK gewoon online reepjes bestellen. Ze zijn ook voorzien van Micron chipjes.
:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zolang de chips dezelfde dichtheden hebben en de modules sowieso van hetzelfde type zijn (registered ECC), maakt het merk in beginsel niets uit. Andere dichtheden kunnen soms ook, maar controleer dat van te voren. Het aan te raden modules te nemen die getest zijn met jouw mobo (zie Asus site in dit geval).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1