verbind de pinnen op deze manier
1 - 3
2 - 6
3 - 1
6 - 2
andere pinnen mag je ook verbinden, maar dan wel rechtdoor. Is voor de aarding/ cq opheffing overspraak
zorg dat je voor send en transmit hetzelfde paar gebruikt. de draden aan 1 en 2 die 3 en 6 gaan moeten dus een paar zijn, in elkaar gedraaid. ergo: blauw en blauw met witte band dus.
1 - 3
2 - 6
3 - 1
6 - 2
andere pinnen mag je ook verbinden, maar dan wel rechtdoor. Is voor de aarding/ cq opheffing overspraak
zorg dat je voor send en transmit hetzelfde paar gebruikt. de draden aan 1 en 2 die 3 en 6 gaan moeten dus een paar zijn, in elkaar gedraaid. ergo: blauw en blauw met witte band dus.
lekker onduidelijk, sorry hoor =]
heb je geen plaatjes ofzo? meen me te herinneren dat er hier oooooooooooit op tweakers een soort tutor stond
heb je geen plaatjes ofzo? meen me te herinneren dat er hier oooooooooooit op tweakers een soort tutor stond
Verwijderd
Oranje Wit - Groen Wit
Oranje - Groen
Groen Wit - Oranje Wit
Blauw - Blauw
Blauw Wit - Blauw Wit
Groen - Oranje
Bruin Wit - Bruin Wit
Bruin - Bruin
kijk maar of het hiermee lukt
mij in ieder geval wel!
Oranje - Groen
Groen Wit - Oranje Wit
Blauw - Blauw
Blauw Wit - Blauw Wit
Groen - Oranje
Bruin Wit - Bruin Wit
Bruin - Bruin
kijk maar of het hiermee lukt
mij in ieder geval wel!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Aan de ene kant Aan de andere kant oranje wit groen wit oranje groen groen wit oranje wit blauw blauw blauw wit blauw wit groen oranje bruin wit bruin wit bruin bruin |
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Is het zo moeilijk? Die draadjes hebben kleuren, en die doe je in die volgorde in het stekkertje (waarbij de "lock" oid onder zit), en je knijpt het stekkertje aan..Op zondag 19 november 2000 10:08 schreef Stealth^ het volgende:
heh?
kan je het aub ff tekenen in psp6 of photoshop
please ik ben je eeuwig dankbaar
Oh ja, ene kant is het ene stekkertje, andere kant het andere stekkertje...
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je hebt wel lef of niet Stealth^?
Pff, dit is toch niet normaal? Ga naar je favoriete search engine, type 'make crossover utp cable' ofzo en je hebt een paar honderd pagina's (waarvan een hoop met plaatjes) die jou exact uitleggen wat je moet doen. Pfff
Pff, dit is toch niet normaal? Ga naar je favoriete search engine, type 'make crossover utp cable' ofzo en je hebt een paar honderd pagina's (waarvan een hoop met plaatjes) die jou exact uitleggen wat je moet doen. Pfff
help nog ff plz!!!!!!!!!!
ik heb namelijkg een knijptang
wat ik dus heb gedaan is
kabel doormidden
kleuren aan elkaar verbonden zoals:
maar dit werkt niet?
kan iemand het schema geven als ik dus zegmaar de kabel doormidden knip en welke kleur ik dan met welke kleur moet verbinden??!?!?! (dit moet toch ook werken?)
ik heb namelijkg een knijptang
wat ik dus heb gedaan is
kabel doormidden
kleuren aan elkaar verbonden zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Aan de ene kant Aan de andere kant oranje wit groen wit oranje groen groen wit oranje wit blauw blauw blauw wit blauw wit groen oranje bruin wit bruin wit bruin bruin |
maar dit werkt niet?
kan iemand het schema geven als ik dus zegmaar de kabel doormidden knip en welke kleur ik dan met welke kleur moet verbinden??!?!?! (dit moet toch ook werken?)
Verwijderd
Je hebt dus de kabel doormidden geknipt, gestript en inelkaar gedraaid??
Datgay dus nooit werken!
Je moet een rj45 tang en konnectors hebben en daarna goed inelkaar knijpen.
Je kan ook naar een goed px-shop gaan en de kabel kopen. Mag niet meer dan een 10,= ofzo kosten...(wacht op de HCC)
Datgay dus nooit werken!
Je kan ook naar een goed px-shop gaan en de kabel kopen. Mag niet meer dan een 10,= ofzo kosten...(wacht op de HCC)
Dat met die kleuren is wel redelijk standard in kabels, geloof ik, maar als je een kabel doormidden knipt en er 1 andere stekker aanzetm dan moet je dus niet die kleuren aanhouden, maar de volgorde die de fabrikant van de kabel heeft aangehouden. Je neemt een ultimeter en kijkt welke aders waar zitten in de originele stekker. Dan draai je een paar draadjes om (zie schema voor welke) en zet je die zo in de nieuwe stekker.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Jezus zeg..
Er zijn echt een ziljoen pagina's met tutorials over dit.. Heb je echt nog nooit van searchengines gehoord ofzo?
Pff, dit was dus de eerste hit bij hotbot met de query: 'utp make crossover cable':

Er staat zelfs een verhaal bij op de bijbehorende pagina:
http://www.homepclan.com/crcable.htm
Verder de hotbot query:
http://hotbot.lycos.com/?MT=utp+make+crossover+cable&SM=MC&DV=0&LG=any&DC=10&DE=2&AM1=MC
Als je er dan nog niet uitkomt zou ik ff aan je moeder vragen of ze er ff naar wil kijken. Zucht
Er zijn echt een ziljoen pagina's met tutorials over dit.. Heb je echt nog nooit van searchengines gehoord ofzo?
Pff, dit was dus de eerste hit bij hotbot met de query: 'utp make crossover cable':

Er staat zelfs een verhaal bij op de bijbehorende pagina:
http://www.homepclan.com/crcable.htm
Verder de hotbot query:
http://hotbot.lycos.com/?MT=utp+make+crossover+cable&SM=MC&DV=0&LG=any&DC=10&DE=2&AM1=MC
Als je er dan nog niet uitkomt zou ik ff aan je moeder vragen of ze er ff naar wil kijken. Zucht
ff betreffende een kabel doormidden knippen en doorlussen , dat kan dus wel he en ik heb zelfs "alto" hubs gezien die zo gemaakt warenOp zondag 19 november 2000 11:05 schreef japie het volgende:
Je hebt dus de kabel doormidden geknipt, gestript en inelkaar gedraaid??
Datgay dus nooit werken!
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Ik heb ook auto's gezien met uitlaat vastgeknoopt met ijzerdraad:?Op zondag 19 november 2000 11:34 schreef ETM het volgende:
[..]
ff betreffende een kabel doormidden knippen en doorlussen , dat kan dus wel he en ik heb zelfs "alto" hubs gezien die zo gemaakt waren
Wat ik bedoel, zal wel werken maar met meer verstoring cq. problemen.
http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/STORES/ en dan verder klikken naar hier voor utp kabel, ZEER DUIDELIJK
http://specs.tweak.to/6635
Pagina: 1