background forcen onder nt met netware

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17
wij hebben hier dus allemaal een standaard achtergrond deze staat vast op de server en hier mag dus niemand aan komen behalve de root admin.
nu willen wij echter voor de leerlingen die hier stage lopen een andere achtergrond instellen alleen om voor iedere leerling de userpakage aan te gaan zitten passen is dus geen optie (we moeten het zelf doen en we hebben daar maar heel beperkte rechten over) wat we wel mogen doen is dus het login script maken.
nu heb ik ooit gezien bij een collega dat hij in het login script een regel had staan om dus gewoon een file aan te spreken op zijn home dir echter hij weet al niet meer hoe hij dat gedaan heeft

het probleem is de file word dus niet in de c:\winnt map gezet maar direct van de server geladen (scheef marja de netwerkbeheerder heeft wel meer van die kuren )

nu is dus de vraag hoe kan je met een inlog script die achtergrond instellen
ik heb hier het 1K pages dik zakboekje van netware en ZENworks maar daar komt dus niet veel in voor over het inlog script

[ Voor 2% gewijzigd door Shunt op 18-03-2003 14:44 . Reden: tipo's ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sim-Pel

- Zoek in de registry (of zoek op inet wat de locatie is in de registry) wat de locatie is van je background
- Maak met bijvoorbeeld kix een script welke in de registry een andere achtegrond zet
- Klaar

Eventueel zul je eerst met Kix de juiste waarde in de reg moeten schrijven om rechten te verkrijgen in de registry.

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Koffie schreef op 18 maart 2003 @ 15:21:
- Maak met bijvoorbeeld kix een script welke in de registry een andere achtegrond zet
kix32.exe SETWALLPAPER ("sample.bmp")

• Shunt
Koffie schreef op 18 maart 2003 @ 15:21:
Sim-Pel

- Zoek in de registry (of zoek op inet wat de locatie is in de registry) wat de locatie is van je background
- Klaar

Eventueel zul je eerst met Kix de juiste waarde in de reg moeten schrijven om rechten te verkrijgen in de registry.

Move PNS > NT
:> als dat kon had ik dat zo gedaan ;)
maar via ZENworks worden die achtergronden dus op die kisten geplant (ze staan ook op de server)

de truk is dus ook om het NIET in het register te doen maar dus echt in het loginscript (register werkt dus niet iedere keer als ik reboot word dat deel dus ge reset ;) handig jonge dat netware :D )
het MOET dus echt in je loginscript van netware :>

Game PC

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

- start iexplore.exe
- Open plaatje
- Rechtermuisklik -> Set as wallpaper

Of kan/mag dat ook niet ? 8)7

* Koffie heeft geen kennis/ervaring met ZEN ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Shunt
Koffie schreef op 18 March 2003 @ 20:16:
- start iexplore.exe
- Open plaatje
- Rechtermuisklik -> Set as wallpaper

Of kan/mag dat ook niet ? 8)7

* Koffie heeft geen kennis/ervaring met ZEN ;)
reboot
registery word weer opnieuw trug geplaats (het buraublad gedeelte dan he)
en dan heb je het standaard plaatje weer :D ;(

mijn baas / stage begeleider heeft het iets te goe dicht getimmerd :D 8)7

Game PC

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
ik hoop niet dat zenworks en je policies goed staan anders kan je het wel
vergeten met je achter grond.

heel goed van die beheerders dat er niet gekloot mag worden.

gewoon effe vragen of ze een nieuwe policy package maken voor de andere mensen en daar alleen de achtergrond in vrij geven..
zou ik tenminsten doen als het echt moest.

gebruiker gebruiken de computer en moeten niet kutten op die pc's.

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
nog 1 ding, wat je kan proberen, indien je achtergrond plaatje op je pc staat.

maak een nieuwe aan , verwijder de oude, en plaats de nieuwe,
maar ik denk dat dat ook niet zal werken..

goed spul he dat netware... :D

ehhh.. noppes

• Shunt
Thc_Nbl schreef op 18 March 2003 @ 21:05:
ik hoop niet dat zenworks en je policies goed staan anders kan je het wel
vergeten met je achter grond.

heel goed van die beheerders dat er niet gekloot mag worden.

gewoon effe vragen of ze een nieuwe policy package maken voor de andere mensen en daar alleen de achtergrond in vrij geven..
zou ik tenminsten doen als het echt moest.

gebruiker gebruiken de computer en moeten niet kutten op die pc's.
:> ik ben dus de (asistent beheerder (qua rechten dan he) maar ik mocht dus niets veranderen in de userpacackages :'( anders was het zo gedaan :P) mare het moet tog wel kunnen dat je een plaatje eik laad als achtergrond met een script ? (dus niets veranderen in reg of waar dan ook of desnoods een exe aanspreken die een plaatje instelt (een exe laden is gewoon 123 kinderspel :P )
Thc_Nbl schreef op 18 maart 2003 @ 21:07:
nog 1 ding, wat je kan proberen, indien je achtergrond plaatje op je pc staat.

maak een nieuwe aan , verwijder de oude, en plaats de nieuwe,
maar ik denk dat dat ook niet zal werken..

goed spul he dat netware... :D
staat op de server :'(
en jah ik weet het zeer goe spul

laats nog had ik een pc dicht zitten spijkeren mare toen moest ik nog ffe een wat task's asingen maar kon niet meer :P had hem zo strak dicht gezet :D we moesten de root admin gebruiken om hem weer een beetje te kunnen aan passen :X

[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 18-03-2003 21:33 ]

Game PC

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:41

Jaymz

Keep on moving !

Ik weet niet hoe je / jullie de erving van policies regelen -> associeer je de pol.packages direct aan de gebruikers, doe je dat aan de betreffende OU's, associeer je ze aan bepaalde groepen and so forth / beinvloed je de volgorde van ervingen (is standaard OU / Group / Object)

Als je ze *niet* direct koppelt aan de users zelf maar bijvoorbeeld aan de OU waar ze zitten kun je een "stagepolicypackage" maken, dat aan een groep stage associeren en iedereen die "stage loopt" maak je lid van die groep, dat lijkt *mij* de mooiste oplossing. Maar daar heb je je Rootadmin voor nodig :)

Ik heb alleen (nog) geen ervaring met policies die dubbel worden uitgedeeld (één keer via je OU, en een keer via een groep bijvoorbeeld). Mij is verteld dattie ze allemaal uitvoerd en dat de laatste die uitgevoerd word dus effectief is, maar ik durf er voordat ik dat zelf gezien heb me hand niet voor in het vuur te steken ;)

Daarnaast hoop ik niet dat die user (RootAdmin) je enige user is met het S-Object right op [Root], als je die user ooit kwijtraakt (we zijn immers allemaal een mens) ben je 'nogal' de lul :P
Pagina: 1