Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] TFT In HighTower

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af.... Kan je een tft scherm in een hight tower plaatsen??

id-tobo= dus op de plaats waar je normaal je "raampje" plaats zou je een 15 inch tft schermpje kunnen plaatsen.. duidelijk??
nu vraag ik me af of dat dus geen conflicten geeft met hdd of andere magneet gevoelige hardware. ik wou dus ook mijn tobo en muis erin bouwen zodat ik dan een alles in 1 kast zou krijgen..

id-tobo= onderin de kast een soort uitschuifbaar plankje plaatsen met daarop de toetsen plank.

id-muis= voorkant van de kast een plankje met muis erop dat je uitkan schuiven naar de zijkant van de kast waar dus ook het tobo en tftje zitten.

ik ga nog ff mijn id uit tekenen en dat post ik later wel... [moet nu werken] :)

Verwijderd

IK weet het niet, zo'n scherm is natuurlijk wel wat dieper dan een plexi plaatje :) Ik weet niet of het dan wel past met je kaarten en koeling enzo. Qua magnetisme enzo gaat het vast wel goed, het is nl een tft en niet een CRT. Als je een telefoon onder een TFT hangt gebeurt er ook niks. :)

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:05

fcs

je zou dit wel kunnen proberen met een breede kast. misschien een stukje plexie/staal tussen tft en hardware plaaten zodat het een en andere elkaar niet stoort of kan storen?

waarom niet een overmaats lcd scherm?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Je moet de TFT dan wel uit laten steken, want anders ben je de ruimte achter je mobo kwijt, dit lijkt mij qua koeling niet het meest ideale. Ok, ik geef het toe, er zijn zinnigere ruimten om vrij te houden, maar in principe gaat via die weg ook wel wat warmte weg en elke weg is weer een weg (volgen jullie het nog ;))
fcs schreef op 18 maart 2003 @ 14:48:
je zou dit wel kunnen proberen met een breede kast. misschien een stukje plexie/staal tussen tft en hardware plaaten zodat het een en andere elkaar niet stoort of kan storen?

waarom niet een overmaats lcd scherm?
Dat lijke me makkelijk te beantwoorden: €$€$€

[ Voor 37% gewijzigd door vehpol op 18-03-2003 14:50 ]

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf dus een eigen hightower gemod.. :) en daar zit ruimte genoeg in. ik heb vandaag op school gekeken hoe diep zoon ding is en dat past makkelijk. ben trouwens ook bang dat het dan niet te zwaar word voor het deurtje. alleen ik kreeg te horen op school dat ik niet de eerste was met dat id. want volgens casmo1 zijn er zo pc's te koop.

• vehpol
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 14:49:
ik heb zelf dus een eigen hightower gemod.. :) en daar zit ruimte genoeg in. ik heb vandaag op school gekeken hoe diep zoon ding is en dat past makkelijk. ben trouwens ook bang dat het dan niet te zwaar word voor het deurtje. alleen ik kreeg te horen op school dat ik niet de eerste was met dat id. want volgens casmo1 zijn er zo pc's te koop.
Hé, jij moest toch werken ;) En in 8 minuten had je best even kunnen painten :+

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
[quote]vehpol schreef op 18 March 2003 @ 14:49:
Je moet de TFT dan wel uit laten steken, want anders ben je de ruimte achter je mobo kwijt, dit lijkt mij qua koeling niet het meest ideale. Ok, ik geef het toe, er zijn zinnigere ruimten om vrij te houden, maar in principe gaat via die weg ook wel wat warmte weg en elke weg is weer een weg (volgen jullie het nog ;))
\quote]

andere kant van het kastje.

Verwijderd

Volgens mij zijn er geen kasten zo te koop.
Als het er allemaal in past en je krijgt dan geen problemen met andere dingen zoals je PCI of koeling dan kan het volgens mij gewoon :)

• fcs

fcs

vehpol schreef op 18 March 2003 @ 14:49:

[...]

Dat lijke me makkelijk te beantwoorden: €$€$€
tja... hardeware is helaas duur.... weten we allemaal ;(
Je kan volgens mij best met een full tower of een big tower een tft inbouwen.

Schiet me net te binnen: weet niet in hoevere dit mogelijk is, maar is het geen optie om de behuizing van die tft te slopen? Het onderdeel dat het meeste ruimte inneemt, is de behuizing. Om te voorkomen dat het allemaal gaat storen, zou je er een plaatje achter kunnen zette....

edit:

zins opbouw wat aangepas :)

[ Voor 3% gewijzigd door fcs op 18-03-2003 15:06 ]

• Orion84
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

hmm, en dan nog ff een voeding regelen met zo'n monitor voeding uitgang, dan heb je meteen ook minder kabelzooi. gaaf idee, hoop dat et gaat lukken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DRAFTER86
  • Laatst online: 14:59
Ik heb zelf zoiets gemaakt, een tft in een kastje met daarin alle hardware tis een soort hele dikke tablet-pc... werkt perfect :-)

• fcs

fcs

DRAFTER86 schreef op 18 March 2003 @ 15:20:
Ik heb zelf zoiets gemaakt, een tft in een kastje met daarin alle hardware tis een soort hele dikke tablet-pc... werkt perfect :-)
heb je misschien een foto?

ps: het zou idd mooi zijn om dezelfde voeding als de pc te gebruiken voor je scherm. Gaat het scherm gelijk aan op het moment dat power knop ingedrukt wordt.

Je moet dan wel een sterke voeding nemen, of ergens een apparte voeding plaatsen...

Verwijderd

Erg cool idee. Als je genoeg ruimte hebt zou ik het gewoon doen door de behuizing eraf te halen zoals fcs al zegt.

• DRAFTER86
  • Laatst online: 14:59
Nee sorry geen digicam plus dat hij op dit moment uitmekaar ligt om een netwerkkaartje in te bouwen en de HD te wisselen.

Verwijderd

Ik vraag me alleen af of dat handig gaat werken want het scherm staat dan gewoon rechtop (zegmaar 90 graden tov bureau) en je kan het dan niet beetje omhoog kantelen. Dat lijkt mij niet echt handig werken. :)

• fcs

fcs

Repeat, wat je kunt doen is bv een stel schanieren inbouwen.. zo kun je het scherm kantelen. Als je achter je scherm een beetje ruimte over laat, dan kun je je scherm ook naar achteren kantelen. Of gewoon het gehele kast kantelen :)

Verwijderd

Dat wordt lastig hoor. Het scherm moet om het goed vast te laten zitten aan alle kanten bevestigd worden. Dan moet je dus aan alle kanten scharnieren maken en die zo laten bewegen dat het scherm kantelt. Dat lijkt me best moeilijk, maar vast wel te doen. :) Het moet natuurlijk ook wel een beetje een uitdaging zijn.
Er komt iig veel meer bij kijken dan zo het scherm in het zijpaneel bevestigen (misschien het zijpaneel verstevigen oid?)

offtopic:
CybErik counter-strike jij?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 16:56 ]

Verwijderd

high tower != big tower?
En ja, t is mogelijk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 16:53 ]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 15:58:
high tower != big tower?
En ja, t is mogelijk :P
hightower == bigtower

bevestiging gaat denk ik het grootste probleem vormen, samen met de afwerking van het geheel.

id:
maak onder je computer van die kleine steuntjes zoals onder je tobo om de kast iets schuin te zetten ivm kijkhoeken etc

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 11:59
tis volgens mij heel goed mogelijk, als je zorgt dat je een brede kast hebt, moet het met je kaartje geen probleem zijn, en je hd's zou je in bracket's kunnen hangen in je 5,25" bay's.
in mijn chieftec heb ik ook een raam, en die afstand tot m'n kaarten is ruim zat om een tft in te hangen. alleen de hdd zitten in de weg, maar die kan ik zo naar boven plaatsen.....
niet dat ik van plan ben alles in te bouwen, ben blij met mijn 17" trinitron van sony met 4 usb poorten ;)
Pagina: 1