[Produce]Computer

Pagina: 1
Acties:

• Drazzic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik wil binnenkort wat geld appart gaan leggen voor een computer speciaal voor het producen, maar mijn grote vraag wat moet er nu precies in zitte

Goede geluidskaart, M-Audio Audiophyle 2496 ofsow?
2 Beeldschermen? Philips 107T of iets dergelijks?
wat is goede beeldkaart voor 2 beeldschermen?
2 Harddiscs welke zijn goed en snel , stabiel?
Intel of AMD? Waarschijnlijk Intel he?
Nog iets belangerijks iemand ideetje?

Verwijderd

Wat wil je gaan producen en hoe ?!?
Welke software heb je of wil je gaan draaien !??

Veel van je vragen zijn terug te vinden op 't forum. ff zoeken.

Check ook eens www.synthforum.nl

• Drazzic
Ik wil mun eigen nummers producen (doe ik nu ook al).
Ik maak op moment gebruik van Reason i.c.m. Wavelab Lite & T-Racks verder in de toekomst wat meer met softsynths gaan werken en later weer wat meer met hardware, op moment heb ik alleen een midi keyboard als hardware

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Eraser127

Nijkerk

je kan het hier ff vragen: How to become a Producer

[ Voor 9% gewijzigd door Eraser127 op 18-03-2003 15:08 ]

My Discogs

Verwijderd

Ja wat wat zijn je eisen en budget, wil je meerder sporen tegelijk opnemen ? voor gewoon stereo opname is de audiophile een goede kaart, vrij neutraal ezo. Voor een wat geanvanceerder kaart kun je naar de delta 44 kijken van maudio of de delta 66 die heeft ook nog digitaal in/out (beide kaarten hebben 4 in 4 out.) Of wat ik een echt top kaart vind, is de rme digi 96/8 pst, die heb ik zelf maar dies wat prijzig.

• Drazzic
Mijn keuze voor de Audiophile is al beslote en dan waarschijnlijk de USB versie, ik voor mij waarschijnlijk genoeg. Budget zal dan waarschijnlijk de 750 - 1000 euro liggen ik weet het het is niet veel en het hoeft ook geen super computer te zien kijk naar Airbase hij heeft ook niet veel en maakt ook super mooie dingen (niet dat ik zo goed ben hoor ;)) het gaat er alleen om dat ik op mijn kamer lekker kan werken, beeldschermen koop ik btw beide 2de hands mij te duur nieuwe. Maar goed gaat me vooral op de vragen hierboven of ik beetje gelijk heb met wat ik zeg.

Verwijderd

mwah usb sucks voor audio als je het mij vraagt, hoop mensen hebben last van drop-outs /clicks/pops met usb audio hardware.(vooral onder XP) Je bandbreedte is toch beperkt. Pci kaarten voor audio werken veel betrouwbaar. ik zou er niet over denken om usb hardware voor mijn studio aan te schaffen, just my opinion :)

• Drazzic
Jah daar heb ik er meer over gehoord wel jammer, dan word het gewoon een PCI, is ook nog eens goedkoper d8 ik..

kan je ook andere vragen beantwoorden die ik boven vroeg?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zal intel nemen vanwege de stabiliteit icm geluidskaarten, velen zullen amd aan kunnen, maar je merkt et verschil pas duidelijk als je ze beide hebt .. (dan heb ik et btw voornamelijk over het intel chipset )

dualhead is relaxed.. houdt er rekening mee dat als je gevoelige apparatuur gebruikt de crt monitoren kunnen storen (doen ze bij mij op mijn gitaar zonder humbuckers.. blijft een ander (persoonlijk mooier) geluid! )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Drazzic
Owkeej, kennen er btw op ieder moederbord 2 harddiscs of niet?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Drazzic schreef op 20 March 2003 @ 15:03:
Owkeej, kennen er btw op ieder moederbord 2 harddiscs of niet?
standard 4 IDE apparaten.. met RAID kan je er 8

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Gitaarwerk schreef op 20 March 2003 @ 15:03:
[...]

standard 4 IDE apparaten.. met RAID kan je er 8
of 12 zoals bij mij :P
ik zou zoizo voor een PCI geluidskaart gaan.
Dat intel/amd shit is onzin. Intel of AMD zijn allebei niets beter in geluid, en al helemaal niet in stabiliteit en kwaliteit, dat ligt namelijk gewoon aan je geluidskaart. Neem gewoon een systeem waar jij je vrolijk bij voelt, AMD is goedkoper en bij Intel ga je voor de naam, het is jouw keus.
TFTtjes zijn het beste bij geluidssystemen, storen het minst en geven ook een rustig beeld.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OverSoft schreef op 20 maart 2003 @ 15:25:
[...]

of 12 zoals bij mij :P
ik zou zoizo voor een PCI geluidskaart gaan.
Dat intel/amd shit is onzin. Intel of AMD zijn allebei niets beter in geluid, en al helemaal niet in stabiliteit en kwaliteit, dat ligt namelijk gewoon aan je geluidskaart. Neem gewoon een systeem waar jij je vrolijk bij voelt, AMD is goedkoper en bij Intel ga je voor de naam, het is jouw keus.
TFTtjes zijn het beste bij geluidssystemen, storen het minst en geven ook een rustig beeld.
Het gaat niet om AMD/intel maar om de gebruikte chipsets voor beide platforms.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jadjong schreef op 20 March 2003 @ 15:27:
[...]

Het gaat niet om AMD/intel maar om de gebruikte chipsets voor beide platforms.
dat bedoelde ik ook, maar ik geloof dat dat duidelijk was
Gitaarwerk schreef op 19 March 2003 @ 23:54:
ik zal intel nemen vanwege de stabiliteit icm geluidskaarten, velen zullen amd aan kunnen, maar je merkt et verschil pas duidelijk als je ze beide hebt .. (dan heb ik et btw voornamelijk over het intel chipset )
^^ :X B)

Verwijderd

Alle DAW manufactors (bekende) shippen alleen maar DAW's met intel chipset's, dat is niet helemaal zonder reden ;)
, dus automatisch met een p4 dan.

Verwijderd

OverSoft schreef op 20 March 2003 @ 15:25:
[...]

wij hebben een tft in de studio gehad die zwaar stoorde (2 stuks), crt geven dus echt wel minder problemen is mijn ervaring. Vaak zitten er in tft's goedkope trafo's (haat die dingen in een studio) , en soms zelfs nog extern wat helemaal bout is. Indien je dan geen gebalanceerde connecties hebt kun je het helemaal schudden :(

Maar voor lange studio sessies kijkt een tft prettiger. Kijk anders of je hem eerst uit mag proberen in je studio

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 16:32 ]

Pagina: 1