Goed dit is mijn 1e keer een beetje php te gebruiken in websites. Wel altijd scriptjes gebruikt maar probeer ze nu zelf te maken..
Bedoeling is dat deze pagina uitleest wat er in de database bevind en dit in de tekstvelden weergeeft, zodat je makkelijk kleine dingen kunt aanpassen in de tekst en na de submit button het weer in de database zet.
Dat gedeelte werkt allemaal, wellicht kan de code wat mooier maar dat doet er niet toe.
Het probleempje zit erin dat als je op de reset button drukt enkel het erbij getype gewist wordt.. Dus niet de variabelen van de database ($obj->kop en $obj->tekst). Ik wil het graag zo hebben dat als je op de reset button drukt idd de velden geheel leeg zijn.. Maar hoe is mij niet duidelijk.
Ik heb al gesearched en zitten knutselen in de code, het is waarschijnlijk heel simpel maar ik weet niet hoe
Mijn code:
Bedoeling is dat deze pagina uitleest wat er in de database bevind en dit in de tekstvelden weergeeft, zodat je makkelijk kleine dingen kunt aanpassen in de tekst en na de submit button het weer in de database zet.
Dat gedeelte werkt allemaal, wellicht kan de code wat mooier maar dat doet er niet toe.
Het probleempje zit erin dat als je op de reset button drukt enkel het erbij getype gewist wordt.. Dus niet de variabelen van de database ($obj->kop en $obj->tekst). Ik wil het graag zo hebben dat als je op de reset button drukt idd de velden geheel leeg zijn.. Maar hoe is mij niet duidelijk.
Ik heb al gesearched en zitten knutselen in de code, het is waarschijnlijk heel simpel maar ik weet niet hoe
Mijn code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <?php session_start(); if ($Login == '1') { ?> <?php include "../../config.inc.php"; ?> <html><link href="http://www.eenwebsite.nl/opmaakCM.css" rel="stylesheet" type="text/css"> <body> <p>Op deze pagina kunt u de inhoud van de frontpage bewerken<br> <?php if ($submit){ $query = "UPDATE frontpage SET kop='$kop', tekst='$tekst' WHERE id='1'"; // Voer query uit mysql_query($query) or die ("Helaas, er is een fout opgetreden bij het wijzigen van de frontpage..."); echo "<body onLoad=\"window.self.location='http://www.eenwebsite.nl/CM/main.php'\">"; }else{ $sqlquery = "SELECT * from frontpage WHERE id='1'"; $resultaat = mysql_query($sqlquery); while ($obj = mysql_fetch_object($resultaat)){ ?> <FORM ACTION="bewerk.php" METHOD="post"> <INPUT TYPE="hidden" NAME="submit" VALUE="maakt_niet_uit"> Voer een nieuwe <B>kop</B> in:<BR> <INPUT NAME="kop" TYPE="text" value="<?php echo "$obj->kop"; ?>" SIZE=30 MAXLENGTH=120> <P>Voer een nieuwe <B>inhoud</B> in: <BR> <TEXTAREA NAME="tekst" COLS=70 ROWS=10><?php echo "$obj->tekst"; ?></textarea> <P> <INPUT TYPE="submit" VALUE="Verander de frontpage"> <input name="Reset" type="reset" value="Reset"> </FORM> <?php // Einde if-else statement } } ?> </p> <p> </p> </body> </html> <?php } else { ?> <HTML><body><p><h1> Je bent niet bevoegd...</h1></p></body></html> <?php } ?> |
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2003 14:28 ]