Toon posts:

Word klapt eruit na NL spellingscontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Na het instellen van de nederlandse spellingscontrole klapt Word2000 eruit. Dus een stukje tekst dat je wilt controleren door de een Nederlandse spellingcontrole gaat niet. De Engelse spellingscontrole werkt wel.

We hebben de Nederlandse versie van MS Office 2000 + updates en Windows 2000 + SP3 geinstalleerd.

Opnieuw installeren helpt ook niet :'(

Wie heeft er nog een tip?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:41

momania

iPhone 30! Bam!

Moet je in word ook niet de taal instellen?
Je kan geloof ik een taal aan een document toewijzen en daarna moet je de spellingcontrole
aanpassen aan die taal.
Nu is waarschijnlijk de taal van het document engels en werk alleen de engelse spellingscontrole op die documenten.
Ik weet niet of dit je probleem oplost, maar is misschien een stap in de goede richting...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Je moet de spellings en gramatica controle tijdens typen uitzetten.

Ik geloof dat er ergens op technet een docje rondzwerft waarin staat dat het met office XP is verholpen.. (daar heb je ook zo lekker veel aan..)

Hier zit ik met hetzelfde probleem...

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Zelfde probleem hier. Ik zorg er voor dat ik tegenwoordig EERST het document opsla, en daarna pas de spellingcontrolle doe :).

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 20:51

Eraser127

Nijkerk

heb ik ook wel, ben ik bezig, wordt er een woord onderstreep, rechterklik ik erop om te kijken wat ie aangeeft, krijg ik een foutmelding |:(

My Discogs

Verwijderd

ik heb office 2003 nl geinstalleerd. Als ik bij word op een 'fout' woord klik met rechtermuisknop dan krijg ik een foutmelding en stopt word er mee.

Hiervoor had ik office xp en toen heb ik ook wat liggen te kloten met spellingcontrole files...omdat ik toen de engelse office xp had. Zou dat er nog wat mee te maken kunnen hebben?...

verder heb ik bij...programfiles/common files/microsoft shared/proof voordat ik office 2003 ging installeren voor de zekerheid deze files weggegooid!...

Heeft nog niemand een oplossing gevonden?.... 8)7

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:25

Majapro

Deventer

ik heb t juist andersom: als ik spellingscontrole wil uitvoeren dan fout/stop > als ik echter rechts klik kan ik wel gewoon de verbetering uitkiezen

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

dat komt omdat word2000 verwijst naar de verkeerde woordenlijsten.

Ik had dit ook met Office2003, deze liep steeds vast bij spellingscontrole.

de spellingscontrole maakte gebruik van de volgende woordenlijsten:

voor Nederlands:

techwet.dic
zakelijk.dic
juridisch.dic
maatsch.dic
medisch.dic

voor alle talen:

custom.dic

al deze woordenlijsten staan in:

C:\Documents and Settings\profielnaam\Toepassingsgegevens\Microsoft\Proof

alleen techwet.dic stond in een andere map, en word verwees ook naar die map.
Het uitvinken van deze woordenlijst loste het probleem op. Alleen wilde ik deze lijst wel gebruiken. Daarom heb ik deze lijst naar de bovenstaande map gekopieerd. Word opnieuw opgestart, de woordenlijst weer geactiveerd en de verwijzing was automatisch goed gezet naar de juiste map.

Je zou bij office2000 kun je checken of daar ook een afwijkende woordenlijst in voor komt, en zo ja, deze verplaatsen naar de juiste map.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met Word 2000. Het werd veroorzaakt door de grammaticacontole die niet goed werkte.

Verwijder het onderdeel uit de Office 2000 installatie als volgt:
-Configuratiescherm
-Software
-Selecteer Microsoft Office 2000
-Wijzigen
-Onderdelen toevoegen/verwijderen
-Vouw uit: Office-hulpprogramma's
-Vouw uit: Taalprogramma's
-Selecteer: Grammatica-/stijlcontrole
-Niet Beschikbaar (er verschijnt een rood kruisje bij dit onderdeel)
-Nu Bijwerken
Pagina: 1