Toon posts:

[Photoshop 7] Het uitlijnen van een layer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een actie te maken die na het resizen van een plaatje een nieuw plaatje opent en deze in het andere plaatje links onderin plaatst.

Nu kan ik wel het plaatje zoveel pixels naar links en beneden plaatsen, maar ik kan hem niet automatisch helemaal naar beneden uitlijnen. Althans, ik weet niet hoe. En dit is vervelend aangezien elk plaatje wat ik door die actie wil laten lopen een andere hoogte heeft. En dus zou het tweede plaatje bijvoorbeeld elke keer op 280 pixel diep geplaatst worden. Da's niet handig.

Wie weet hoe ik dit moet oplossen?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
En werkt dit niet als je in de actie de afbeelding paste in het andere plaatje en 2 guidelines maakt waarheen je die afbeelding sleept (zorg ervoor dat Snap to Guidelines aanstaat)..?

Lijkt me wel werken eigenlijk :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die guidelines moet ik dan toch ook handmatig op de juiste hoogte zetten toch?
Ik wil straks wel een hele map met plaatjes er in een keer doorheen kunnen gooien.

• Willem
Je kunt in een action toch gewoon guidelines plaatsen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat wel. Maar de hoogte van elk plaatje gaat na de resize verschillen.
Je kan volgens mij niet automatisch een guideline elke keer 20 pixels boven de onderkant van het plaatje zetten.

• Willem
En als je probeert een selectie te maken van 20px, en die te moven..
werkt dat bij alle images als je die in die action pleurt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd. Een selectiebox van 120 bij 18 pixels. Maar ook deze kun je alleen naar een bepaalde pixelhoogte verplaatsen. Dus 260 pixels van boven. Als dit nu eens vanaf beneden kon....

Verwijderd

Topicstarter
Topic mag gesloten worden. Ik heb het gevonden!

Oplossing voor anderen:

Als je een laag met een andere laag linkt, kun je met de movetool links en rechts etc uitlijnen. Maar... Als je een actie opneemt wil die de knopjes waar je mee kan uitlijnen niet mee opnemen als actie. Dit was dus mijn probleem.

Oplossing: (Record) Layer - Align Linked - En dan hoe je wilt uitlijnen.

Eigenlijk precies hetzelfde commando, alleen de ene neemt hij dus niet mee tijdens het opnemen.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 14:38:
Topic mag gesloten worden. Ik heb het gevonden!

Oplossing voor anderen:

Als je een laag met een andere laag linkt, kun je met de movetool links en rechts etc uitlijnen. Maar... Als je een actie opneemt wil die de knopjes waar je mee kan uitlijnen niet mee opnemen als actie. Dit was dus mijn probleem.

Oplossing: (Record) Layer - Align Linked - En dan hoe je wilt uitlijnen.

Eigenlijk precies hetzelfde commando, alleen de ene neemt hij dus niet mee tijdens het opnemen.
Indd dit werkt wel.
en ohw ja, een topic wordt nooit met oplossing tegelijk gesloten (alleen als 't ongepast topic is hangt er een slot om heen)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1