Toon posts:

Terminal Service lokaal printen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem: Als ik via Administrator een lokaale printer toevoeg op de werkplek, koppel ik deze aan TSXXX <PCNAAM LPT1>, als ik nu print werkt
dit perfect. Maar als ik inlog als de gebruiker wat daar hoort te zitten. Werkt het niet, omdat de printer nu opeens gekoppeld is aan TSXXX <PCNAAM PRN>, dus werkt het niet. Ook als ik tijdelijk de user toevoeg aan domain admins, dan instel, en uitlog werkt het allemaal niet. Hoet kan ik zorgen dat hij deze instelling onthoud?? Ik heb de search gedaan maar weinig gevonden.

bvd. Ward

Verwijderd

In de AD bij eigenschappen van user kijken. Tab Environment, [v] connect client printers at logon aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry vergete temelden, we gebruiken hier een NT4 domein, en geen AD :(

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:28

pistole

Frutter

in je connection properties kijken, bij de Terminal Service Configuration, daar regel je die zaken.

Wat wil je nu eigenlijk precies bereiken? Standaard pakt ie de default printer van de client

[ Voor 46% gewijzigd door pistole op 18-03-2003 13:26 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

_nethack

We're all MAD here

PRN is hetzelfde als LPT1 :)
(Net als dat AUX hetzelfde is als COM1)

Dat zou dus in ieder geval het probleem niet moeten zijn.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bereiken is dat de gebruikers hun lokaale printer kunnen gebruiken. Dat lukt maar alleen als ik inlog als Admin. Daarna is de instelling weer weg.

Verwijderd

Topicstarter
_nethack schreef op 18 maart 2003 @ 13:31:
PRN is hetzelfde als LPT1 :)
(Net als dat AUX hetzelfde is als COM1)

Dat zou dus in ieder geval het probleem niet moeten zijn.
Ow, mja toch begint hij niet te printen, wel een que. Maar op LPT1 als admin doet tie het wel... en in de TSXXX lijst staat <PCNAAM LPT> EN <PCNAAM PRN>, dus is dat wel helemaal het zelfde?

Verwijderd

Zit de terminalserver gebruiker op hetzelfde net of via VPN? In dat geval zou ik ik connect client printers at logon gewoon af zetten en gewoon naar ip printen. Dat connect is in mijn ervaring enkel handig voor iemand die op afstand inbelt en op een printer op z'n eigen lpt1 wil printen.

Verwijderd

heb je de drivers voor deze printer ook op de terminal server geïnstalleerd?
Pagina: 1