Toon posts:

FTP probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gister een superwazig probleem.

Was aan het MSNen (onder win 98se)met een maatje en hij had zijn FTP (bulletproof) servertje aan staan en ik wilde wat bestandjes bij hem downen. Dus krijg ik van hem de link maar ik kom er echt met geen mogelijkheid in! Hij zelf komt er met exact dezelfde link wel in! Ook lukt het hem wel om in mijn FTP servertje te komen en mijzelf trouwens ook via IE6.

Vervolgens heb ik geprobeerd zijn IP adres te pingen en dat ging prima! 54 ms

maar op het moment dat ik zijn ip in internetexplorer gooi is het mis,. In eerste instantie lijkt IE vast te lopen (volgens taskmanager reageert IE niet) maar na een minuutje of zo begint ie een scherm op te bouwen (met zo'n kwastje) en uiteindelijk geeft ie een time-out. Heb ook nog met Bulletproof client geprobeerd maar ook dit werkte niet. En later ook nog een keer onder een kale win2000 install (geeft zelfde probleen: eerst lijk ie vast te lopen etc. Niets lijkt te helpen.

Het meest idiote is dat het voorheen al wel een keer gelukt is. Moet trouwens wel zeggen dat ik sindsdien een nieuwe installatie van windows gedaan heb maar dat mag lijkt me geen probleem geven

Iemand ideeen want ik snap er echt geen politiepet van 8)7

Verwijderd

Hij zal wel een firewall draaien of achter een niet juist geconfigureerde router oid zitten.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer passive eens aan te zetten, staat vast wel ergens in de config van bulletproof. Anders probeer het eens met flashfxp, daar staat het standaard aan!!!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:39
Ik denk dat je ipv passive mode, portmode moet draaien. DIt is vaak een probleem
als de ftp van buiten niet "gezien" kan worden.
En wat betreft delano: ik geloof zelf dat als je router niet goed geconfigureerd is,
dat je zelf ook niet op je FTP kan komen...

http://specs.tweak.to/5253

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dimmu schreef op 18 maart 2003 @ 13:18:
En wat betreft delano: ik geloof zelf dat als je router niet goed geconfigureerd is,
dat je zelf ook niet op je FTP kan komen...
Jawel, een router geeft alleen problemen bij inkomende connecties. Als diegene met z'n eigen ftp-server contact maakt blijft het intern en heb je er geen last van. Alleen mensen die vanaf externe locaties proberen te connecten hebben problemen. Hebben andere mensen als geprobeerd contact te maken vanaf buitenaf?

Verwijderd

Topicstarter
Heineken schreef op 18 March 2003 @ 13:41:
[...]

Jawel, een router geeft alleen problemen bij inkomende connecties. Als diegene met z'n eigen ftp-server contact maakt blijft het intern en heb je er geen last van. Alleen mensen die vanaf externe locaties proberen te connecten hebben problemen. Hebben andere mensen als geprobeerd contact te maken vanaf buitenaf?
Nee, ik ben de enige die het geprobeerd heeft en hijzelf natuurlijk
Pagina: 1