TheLemon schreef op 18 March 2003 @ 17:38:
De goedkoopste oplossing is een minidiscrecorder met optical in/out waarschijnlijk. Niet dat dat ideaal is, want dan moet je continu met een discje erin hem op record en pause hebben staan, anders laat hij geen geluid door.
dat is een prima oplossing hoor

, zo heb ik zeker twee jaar lang de D/A converter van mijn MD speler gebruikt in plaats die van mijn geluidskaart, totdat ik een optisch digitale kabel van 5 meter had (ik heb extreem last van aardlussen/brom, vandaar optisch).
Een 2e hands MD deck heb je al voor 100 euro ofzo (ik heb de mijne laatst verkocht voor 175, dat was een MDS-jb920S), maar wat ik me afvraag, stuurt een MD deck het analoog binnenkomende signaal wel digitaal naar buiten als je dat doet?
MD convertors zijn ook niet echt erg goed ofzo... zou ik nooit doen. Kan je nog beter een 2e hands DCC deck voor 20 euro op de kop tikken, heb je beter resultaat denk ik...
Een converter op een geluidskaart is ook niet 'goed'. Ik zou trouwens niet weten waarom moderne MD converters niet goed zouden zijn en waarom converters in DCC spelers van 10 jaar oud wel goed zouden zijn

. Een converter is een converter. Daarnaast is er ook wel een verschil tussen "md spelers", jij gooit ze nu allemaal op een hoop en zegt dat 'ze' niet goed zijn... Weleens een analoge opname op een MDS-ja30ES of een 920S gehoord? Dat is echt niet slecht ofzo hoor

.
[
Voor 29% gewijzigd door
JvS op 19-03-2003 11:00
]