Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Zonder Backlight toch enigzins verlichten?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Hey, ik heb een 20x4 LCD zonder backlight, maar ik wil deze ook graag in het donker kunnen aflezen, zou dit mogelijk zijn? Kan ik met ledje aan de zijkanten wat licht op het display kunnen laten komen?

Hail to the king baby!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Dat gebeurd ook met horgoleg toch, ledjes die tegen de zijkant van het glas of er scuin op schijnen. Lijkt me dus wel.

Verwijderd

hmm ik denk het niet je kan het wel proberen :P ben overgens net klaar met me lcd solderen en ik zag aan de zij kant paar smd ledjes dus ik ben wel overtuigt dat het lukt

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 13:13 ]

Verwijderd

Natuurlijk kan dat, heel veel displays zijn op die manier verlicht, wat d8 je van je GSM? Je moet er alleen even op letten dat het licht mooi gelijkmatig verdeeld wordt over je display, want anders wordt het moeilijk leesbaar! Suc6!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
Idd, gewoon ff proberen met een LEDje, ff schuiven met het LEDje netzolang tot je een goed resultaat hebt.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Hmmm, net effe getest met wat ledjes maar het werkt niet echt, de ledjes branden wel goed alleen als ik ze tegen de zijkant van de lcd hou zie ik er niks van :?
Zou ik ze eronder moeten schuiven ofzo? Heeft iemand misschien nog een suggestie voor dit probleem?

Ik heb trouwens nog wel 2 aansluitingen op de lcd zitten zouden die niet voor backlight kunnen zijn?? Ze zijn niet genummerd maar zitten er wel op :?

[ Voor 7% gewijzigd door urk_forever op 18-03-2003 14:41 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sniffer.com/customers/images/spotlight.gif
Of bedoel je iets anders :+

[edit]
In een poging deze reactie toch nog nuttig te maken:
Acouse heeft op dit moment een inkoopactie (laupro.nl) waar SMD ledjes te koop zijn... eigenlijk bedoeld voor de backlight van telefoon-LCDs... maar ja, je bent tweaker of je bent het niet he ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 17:01 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
je hebt ook van die fosfor folie. Dit is te koop bij conrad en kun je onder je LCD schuiven (tussen PCB en glas in.) Veel succes! (Topic van die 8*24 lcds met intel controller worden die ook gebruikt.)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

EL folie, anders ledjes, gebruik de search even, en je was erachter gekomen!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

veel lcd schermen hebben aan de zijkant(en) een soort pan bultje op het glas liggen hier kan je dan een ledje tegenaan leggen, dit bultje is om het licht mooi in het display te verdelen

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
Me_myself_and_i heb je hier een foto van want ik heb het nog op geen enkele lcd kunnen ontdekken en het klinkt wel interessant :)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 07:18:
veel lcd schermen hebben aan de zijkant(en) een soort pan bultje op het glas liggen hier kan je dan een ledje tegenaan leggen, dit bultje is om het licht mooi in het display te verdelen
werkt niet goed, ik heb 't ook al geprobeerd met heldere felle blauwe leds, maar het licht wordt niet goed verspreid, het blijft alleen maar aan de zijkanten zitten en in 't midden blijft 't donker.

En dat is zeker bij een 2x20 (wat ik overigens ook heb) een probleem.

Ik wacht nog op de EL folie die ik bij XNDR zijn inkoopactie besteld heb... deze eronder en de witte folie aan de achterkant van de LCD voorzichtig weg snijden en klaar is een verlichte LCD :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Pagina: 1