Hardware routers met meerdere WAN poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
Na het lezen van het artikel ´routers´ in HWI#4 vroeg ik me af of er ook routers verkrijgbaar waren met meerdere WAN poorten, om je bandbreedte te vergroten.
zoiets gebruiken ze namelijk ook al bij switches.

Het hele idee is dat ik straks met 1 router (als dat mogelijk is) meerdere internet aansluitingen kan samenvoegen alsof het in feite maar 1 aansluiting is met een opgetelde bandbreedte. dit vervolgens op mijn switch aan sluiten, en verdelen (in een studentenhuis).
ik kwam op het idee toen ik de gebruiksaanwijzing las van een switch van 3com (3C16985B) die ondersteuning bied voor ´trunk´, dit houd in dat je met max 4 utp kabeltjes aan weerskanten op een switch kan aansluiten, een bandbreedte kan creeren tot 800 Mbs. als ik de handleiding mag geloven.
het zou erg handig zijn als ik bijv. 3 internet aansluitingen (sataliet (downstream)) en 1 ADSL-aansluiting(voor upstream) op dezelfde router kan zetten, zodat de totale bandbreede aanzienlijk groter zou zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Gretz Greeg

Is somebody not editing what I'm saying here???

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik denk dat die dingen erg schaars zijn, als ze al bestaan.
Misschien dat een hele dure cisco bak het kan, maar dan ben je nog verder van huis.
Waarschijnlijk zul je het met een linux bak moeten doen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Merk op dat je hier hebt over routering; Dit is een logisch iets en heeft dus niets te maken met fysieke netwerkverbindingen. Als je dus een router bouwt (Linux) of koopt (Cisco) welke meerdere seriele verbindingen ondersteunt dan kan je inderdaad verkeer "balancen" over deze lijnen om een hogere capaciteit te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 13:55 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:29

chromeeh

the Gnome

bobo1on1 schreef op 19 March 2003 @ 12:55:
Ik denk dat die dingen erg schaars zijn, als ze al bestaan.
Misschien dat een hele dure cisco bak het kan, maar dan ben je nog verder van huis.
Waarschijnlijk zul je het met een linux bak moeten doen.
Denk haast wel dat je voor de Cisco / HP o.i.d moet gaan omdat je 1 verbinding alleen maar gebruikt voor de downstream en de 2 anderen voor de upstream.
Je moet in ieder geval een router hebben die heel erg veel config mogelijkheden heeft....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

http://www.nexland.com/turbo.cfm

Enige betaalbare oplossing (als we het over SOHO hebben natuurlijk) die ik al gezien hebt, en met die 4x UTP trunk die jij gezien hebt ben je niets, dat is een porttrunk op laag 2 niet op IP...

[ Voor 10% gewijzigd door Predator op 19-03-2003 15:35 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs