Toon posts:

bootprobleem Twinhead Slimline Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende nogal irritante probleem met een laptop (overigens niet mijn eigen laptop maar van een collega, de helpdesk is ook voor prive laptops gauw gevonden.. :/ ) :

Op de laptop is WinXP geinstalleerd. Bij het opstarten geeft hij als eerste de volgende melding:
Invalid HIBERNATION partition/file...RUN HDPREPEZ...

Hierna kom ik in een menu waar ik kan kiezen uit safe mode, safe mode with networking, safe mode with command prompt, last known good en start windows normally.

Ik kies dan bijvoorbeeld safe mode. (ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd)

De laatste driver/device dat geladen wordt voordat het systeem vast staat is Mup.sys (detail: er zit geen NIC in de laptop en heeft ook geen onboard NIC)

Alle opstart mogelijkheden eindigen in een blauw scherm met de mededeling:
Unmountable_boot_volume
Verder de suggestie om recent geinstalleerde hard en software te verwijderen. Er is echter geen hard/software geinstalleerd.
Als laatste staat er in het blauwe scherm:
technical information:
StOP: 0x000000ED (0x80E9CAF8, 0xC0000006, 0x00000000,0x00000000)

ondernomen acties: a: drive en cdrom als eerste bootdevice in bios gezet
resultaat: laptop PROBEERT van flop te booten maar vind geen bootrecord op flop (flop is wel degelijk bootable) Vanaf cdrom booten doet hij al helemaal niet (cdromspeler is extern via een pcmcia adapter).

Vanaf de harddisk kan hij blijkbaar wel booten want WinXP begint wel met opstarten maar stopt bij/na laden van Mup.sys
In BIOS alle power management instellingen die mogelijk zijn geprobeerd.
In de KB van MS heb ik een artikel gevonden (http://support.microsoft.com/?kbid=297185) die hierover gaat maar die vereist een reboot in rocovery console.

Dit kan alleen als de laptop van cdrom of flop opstart en dat doet hij niet.

Als iemand hier slimme ideeen over heeft dan HEEL GRAAG

Verwijderd

Topicstarter
*bump*
zou graag wat ideeen krijgen.
Ik ga in ieder geval een 44pins -> 40 pins + molex converter halen om de data op de HD op een gewone pc over te zetten, maar daar heb ik het laptopje nog niet mee aan de praat natuurlijk.

Ik ben ook in afwachting van een reactie van Twinhead support waar ik dit probleem ook gedropt heb, maar als een van jullie een oplossing weet dan HEEL ERG GRAAG.

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:32

AceRimmer

What a guy...

Heb een vergelijkbare situatie meegemaakt met een gewone desktop pc.
We hebben de harde schijf in een andere PC met WinXP gehangen.

Deze ging toen bij het opstarten automatisch met chkdsk aan de gang. Daarna was de schijf gewoon te benaderen.
Teruggeplaatst in het originele systeem, die toen ook weer opstartte.

Nu maar hopen dat dit bij jou ook werkt. Suc6 :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Sanchezzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 16:07
Waarom draai je dat tooltje dan niet?

Ik heb ook nog ergens een twinhead liggen en daar moet je ook eerst zo'n partitie op aanmaken anders begint de bios te zeuren over die partitie.

Tooltje is gewoon te downloaden op de twinhead site in amerika of duitsland.

Verwijderd

Topicstarter
Het tooltje kan ik niet draaien omdat de laptop met geen mogelijkheid boot.
Ook al gebruik ik een bootable flop, hij geeft aan: searching for bootrecord on flop. vind deze niet en gaat over naar harddisk. Deze start in eerste instantie wel op maar geeft dan het al eerder genoemde probleem.
Mijn laatste hoop lijkt toch de 44 -> 40 pin converter met molex te zijn. Ga die vanmiddag even halen en dan hopen op succes.

Het meest bizarre vind ik wel dat hij ook niet in DOS boot vanaf een cdrom of flop.
btw. Het tooltje dat op de site van twinhead staat komt niet als bootable flop image... (extracten naar flop zoals aangegeven in de readme geeft geen bootflop) :-(
gelukkig bestaan er sites als www.bootdisk.com , niet dat ik er nu wat aan heb maar toch.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Met de converter heb ik de HD op een gewone desktop aan kunnen sluiten. checkdisk gedraaid, remote recover gebruikt om de hd als local disk te mounten op een andere pc.
Heb gepropeerd om HDPREPEZ te draaien maar gaf een foutmelding.
Ook nog even NAV met laatste virus definities eroverheen gehaald. Bleek dat de brave collega 119 files geinfecteerd met klez en bugbear erop had staan.

Daarna de 2,5" HD weer in laptopje ingebouwd. Geeft nu nog steeds aan dat HDPREPEZ gedraaid moet worden, maar staart wel volledig door naar windows login scherm.

Ik zal nog proberen of ik HDPREPEZ op het laptopje kan draaien (heb ik een PW nodig om in te kunnen loggen) En hibernation mogelijkheid uitschakelen. (snap toch al niet waarom iemand dat ooit zou willen gebruiken)
thnx voor het meedenken guys
Pagina: 1