Ik heb het volgende nogal irritante probleem met een laptop (overigens niet mijn eigen laptop maar van een collega, de helpdesk is ook voor prive laptops gauw gevonden..
) :
Op de laptop is WinXP geinstalleerd. Bij het opstarten geeft hij als eerste de volgende melding:
Invalid HIBERNATION partition/file...RUN HDPREPEZ...
Hierna kom ik in een menu waar ik kan kiezen uit safe mode, safe mode with networking, safe mode with command prompt, last known good en start windows normally.
Ik kies dan bijvoorbeeld safe mode. (ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd)
De laatste driver/device dat geladen wordt voordat het systeem vast staat is Mup.sys (detail: er zit geen NIC in de laptop en heeft ook geen onboard NIC)
Alle opstart mogelijkheden eindigen in een blauw scherm met de mededeling:
Unmountable_boot_volume
Verder de suggestie om recent geinstalleerde hard en software te verwijderen. Er is echter geen hard/software geinstalleerd.
Als laatste staat er in het blauwe scherm:
technical information:
StOP: 0x000000ED (0x80E9CAF8, 0xC0000006, 0x00000000,0x00000000)
ondernomen acties: a: drive en cdrom als eerste bootdevice in bios gezet
resultaat: laptop PROBEERT van flop te booten maar vind geen bootrecord op flop (flop is wel degelijk bootable) Vanaf cdrom booten doet hij al helemaal niet (cdromspeler is extern via een pcmcia adapter).
Vanaf de harddisk kan hij blijkbaar wel booten want WinXP begint wel met opstarten maar stopt bij/na laden van Mup.sys
In BIOS alle power management instellingen die mogelijk zijn geprobeerd.
In de KB van MS heb ik een artikel gevonden (http://support.microsoft.com/?kbid=297185) die hierover gaat maar die vereist een reboot in rocovery console.
Dit kan alleen als de laptop van cdrom of flop opstart en dat doet hij niet.
Als iemand hier slimme ideeen over heeft dan HEEL GRAAG
Op de laptop is WinXP geinstalleerd. Bij het opstarten geeft hij als eerste de volgende melding:
Invalid HIBERNATION partition/file...RUN HDPREPEZ...
Hierna kom ik in een menu waar ik kan kiezen uit safe mode, safe mode with networking, safe mode with command prompt, last known good en start windows normally.
Ik kies dan bijvoorbeeld safe mode. (ik heb alle mogelijkheden al geprobeerd)
De laatste driver/device dat geladen wordt voordat het systeem vast staat is Mup.sys (detail: er zit geen NIC in de laptop en heeft ook geen onboard NIC)
Alle opstart mogelijkheden eindigen in een blauw scherm met de mededeling:
Unmountable_boot_volume
Verder de suggestie om recent geinstalleerde hard en software te verwijderen. Er is echter geen hard/software geinstalleerd.
Als laatste staat er in het blauwe scherm:
technical information:
StOP: 0x000000ED (0x80E9CAF8, 0xC0000006, 0x00000000,0x00000000)
ondernomen acties: a: drive en cdrom als eerste bootdevice in bios gezet
resultaat: laptop PROBEERT van flop te booten maar vind geen bootrecord op flop (flop is wel degelijk bootable) Vanaf cdrom booten doet hij al helemaal niet (cdromspeler is extern via een pcmcia adapter).
Vanaf de harddisk kan hij blijkbaar wel booten want WinXP begint wel met opstarten maar stopt bij/na laden van Mup.sys
In BIOS alle power management instellingen die mogelijk zijn geprobeerd.
In de KB van MS heb ik een artikel gevonden (http://support.microsoft.com/?kbid=297185) die hierover gaat maar die vereist een reboot in rocovery console.
Dit kan alleen als de laptop van cdrom of flop opstart en dat doet hij niet.
Als iemand hier slimme ideeen over heeft dan HEEL GRAAG